Unbroken - episode 2

Last chapter: 

"Vänta unga dam, du ska ingenstans med dina 14 missade biologiklasser" sa pappa strängt.

"14? Jag trodde det var 10!" sa mamma chockat.

"Tydligen måste vi kolla varje vecka" förklarade pappa och jag stönade.

"Ni kan inte mena allvar"

"Jo, du måste komma ikapp, och det lär du inte göra på en kryssning, tyvärr Alison, du stannar hemma medans dina bröder åker"

"Om du inte tar biologiklasserna ombord" förslog Alex.

"Ja ellerhur" stönade jag och ramlade tillbaks på soffan.



"Välkommen ombord"

Jag tog en drink i handen och drack direkt ur sugröret innan jag skulle hoppa överbord.

Jag fick följa med, bara jag gick på klasserna. Well, kryssningen varade i hela fem dagar. Jag hade åtminstonde fått med mig Aria.

"Det är ingen alkohol i väl?" frågade Alex och killen som hade välkomnat oss ombord nekade.

"Aboslut inte, vill ni se eran hytt?"

Vi nickade och han gick med oss ner några våningar, jag dumpade bara av mina väskor och skyndade mig upp.

"Åh, vad ska vi börja med?" frågade jag med ett smile och såg ut över båten.

"Ali, du måste vara försiktigt. Tänk på att du är gravid" sa Aria och jag kollade allvarligt på henne.

"Ja, jag vet" sa jag och kollade på henne "men jag kommer fortfarande vara samma Alison som innan"

"Jaja, snart kommer dom avslöja vilken kändis som ska med!" sa hon uppspelt och jag suckade.

"Det är inte som att Angelina Jolie skulle stiga på"

"Det tror jag inte, med tanke på att det är en teen cruise"

 


-

 


Glädjen hade bara varat en stund, jag hade varit med i några tävlingar och sådant men sedan gömde jag mig i hytten ensam och drog med fingret på min mage.

Jag ville inte att mitt barn skulle växa upp utan sin pappa, aldrig.

En rysning for genom min kropp och jag slutade, jag drog ner linnet och på med skorna igen.

Jag försökte genom vimmlet med tjejer hitta Aria, alla köade för den där kändisen som alla ville se.


"Aria?" ropade jag.

"Här borta!" ropade hon och jag försökte tränga mig igenom.

När jag kom fram la jag fort armarna om henne och pustade ut.

"Wow, människor är ju galna. Är det Angelina Jolie eller vad?"

"Nej, det är Justin Bieber"

"Känner jag honom?"

"Tydligen inte"


"Okej, men snälla kan vi äta? Min mage" sa jag och gjorde en ledsen min.

"Ok-" hon hann inte säga mer innan vi blev bokstavligt talat nermosade.

Han killen.. Justin Bie..Biever? verkade komma och alla stormade emot honom och jag som stod ganska nära med Aria ramlade ner på golvet och jag fick flera slag på mig. Wow, jag hade aldrig sett människor såhär galna.

"FÖRSIKTIGT TJEJER!!" skrek någon man och ingen verkade lyssna.

Jag tog upp mig från golvet och tog med Aria.

"Äta?" frågade jag irriterat och hon nickade instämmande.

"Ja tack"


Jag trängde mig ut och alla skrek så öronbedövande att jag undrade om mitt barn kunde bli döv? En tjej som stod och grät blockade det sista och jag mer eller mindre slog undan henne.

"Shit vem är bävern?" röt jag.

Tjejen bredvid mig såg ut att bli rasande och började skrika på mig.

"DET ÄR BIEBER, INTE BIEVER DITT HANDIKAPPADE BARN. HAN ÄR DEN MEST UNDERBARA PERSONEN PÅ DENNA JORD" började hon och jag skakade på huvudet.

"Okej, ursäkta mig.." sedan stäckte jag mig och kollade upp. "stackars kille" innan jag slutligen vände mig och gick.

 


-

 


Jag ångrade verkligen att jag ens steg på denhära båten, Alex hade fullt upp med att skryta om sin uppsats med dom andra nördarna. Max, var... Max. Han hade hittat andra korkade vänner som han umgicks med. Dom tävlade vem som drack först upp sin milkshake, när dom drack ur samma mugg. Så korkade!




"Vad ska vi göra härnäst?" frågade jag och högtalarna började låta.

"Gillar du Justin Bieber? Nu har du chansen att vinna en dejt med honom - lotterna går att vinna på däck 7. Välkommna!"

Alla tjejer började skrika och började rusa mot däck 7, vi var på 6 så äntligen kunde vi få lite lugn och ro. Efter tio minuter var alla tjejer borta så jag och Aria kollade skrattandes på varandra.

Precis då öppnades dörren från Justin's hytt och ut steg självaste Justin gissade jag.

Tillsammans med en mörk man och en annan ung kille. Han gick några meter ifrån mig, han njöt väl av tiden nu alla tjejerna stod och försökte vinna en dejt.

"Wow" skrattade Aria och jag skakade på huvudet och granskade han.

Då stelnade jag till, slutade andas och kollade en gång till.. vänta va? Nej det kunde inte vara..



Kommentarer
Postat av: Cherry

Så spännande :D ♥♥

Skiitbra :D

2011-11-07 @ 21:54:18
Postat av: Emma

MEER :D

2011-11-07 @ 22:26:21
Postat av: Johanna

GRYMT BRA

2011-11-08 @ 07:07:47
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0