Unbroken - episode 13



"Jag skulle gärna stanna" suckade Justin efter ett tag. Han drog bort handen som hade letat fram fram sig till mitt knä och ställde sig upp "men mitt jobb kallar"
Jag tog tag i hans hand.
"Jag har pratat med Scooter" mumlade jag "du har ledigt, en vecka. Du kan åka till Kanada, jag vet att du saknar det"
Han stelnade till och jag nickade till "varsågod"
"Sluta, du ljuger"
Jag skakade på huvudet och räckte han min mobil "fråga han själv om du inte tror mig"
Han satte sig brevid mig och började smeka min mage, jag tittade ner på hans hand och kände rysningen i min kropp.
Han drog upp min tröja så han kunde smeka min mage direkt, han tittade upp på mig och jag log stort.
"Hon växer snabbt" viskade jag.
-
Justins perspektiv:
Såfort jag klev ur bilen utanför farmor och farfar så stod Chaz och Ryan där, jag kramade om dom och tog sedan fort ur väskorna ur bilen så Kenny kunde åka vidare.
"Det var ett tag sen du besökte Kanada" flinade Chaz och jag boxade till honom på axeln.
"Yeah buddy, men nu är jag här"
"Ja, och vi har väldigt mycket att prata om" sa han med sträng blick.
Ryan nickade "Justin, låt oss gå in"
Vi gick in till farmor, som lagade mat, jag hälsade och kramade henne extra länge. Farfar var precis ute så jag fick vänta med att hälsa på honom.
Vi gick in i mitt gamla rum och jag slog mig ner på sängen, Chaz satte sig på en stol och Ryan lade sig ner på golvet.
"Din pappa berättade något för oss.. Alison?" sa han chockat.
Jag hade inte berättat till mina vänner än, jag hade ju inte träffat dom och jag tar inte upp sådant på sms eller skype.
"Uh aa" sa jag och la mig ner.
"Börja berätta" hotade Ryan.
"Jag råkade.. göra henne gravid" mumlade jag "så jag ska bli pappa"
Wow, det där lät ju bra.
Tur att dom var mina bästa vänner så dom förstod.
"Justin? Man blir bara inte pappa sådär" röt Ryan.
"Shit, vad har hänt med dig? Gjorde du också någon på smällen?"
Han kollade på mig genom smala ögon och skakade på huvudet "jag är inte lika dum som du"
Jag skrattade men Chaz var också seriös.
"Vad har hänt med er grabbar? Det är inget farligt, jag och Alison har pratat jätte mycket om det här, vi vet vad som kommer hända"
"Du är sjutton år Justin, du har en karriär, hur ska dina fans reagera? Du kan inte bara springa runt och ha sex med alla du tycker är snygga"
"Så det är vad du tror?" frågade jag chockat.
"Vi vet" röt Ryan och satte sig upp.
"Sex med alla? Jag har inte alls.. dessutom mina fans ska inte få veta, tror ni inte jag tar detta seriöst eller?"
"Jo, min tjej Madison sa att ni hade haft sex, tack för den Justin!"
"Madison va? Vem är det?"
"EXAKT! usch vem har du blivit?"
"Wow, trodde ni grabbar iallafall skulle förstå mig.. " mumlade jag och gick ut ur rummet, allt jag behövde var en paus.
-
Det hjälpte inte att pappa var ganska sur på mig, han visste ju själv. Han hade varit ung och skaffat mig, men ändå. Jag behövde stöd, och detta stället var verkligen det stället jag trodde alla stöttade mig.
Farmor och farfar pratade iallafall med mig, och min lillebror Jaxon kunde jag leka med.
Du är världens bästa, en paus var verkligen allt jag behövde! Nu kan jag komma hem
Hoppas hon inte tog illa upp, men jag ville bort härifrån. Jag ville bort från alla dömande människor, jag ville hem till Alison, även fast det inte var mitt hem så kändes det åtminstonde som hemma.
Hem? Nej då, en vecka kan du stanna! :) <3
Det var verkligen gulligt av dig, men ingen vill ha mig här så bättre att jag kommer hem..
Då dröjde det bara en minut innan hon ringde upp mig, jag ursäktade mig till farmor och sprang in på mitt rum innan jag svarade.
"Ja?" sa jag dystert.
"Vad menar du?"
"Chaz och Ryan hatar mig, Nolan och resten är på turnering och pappa är.. pappa och jag vill inte höra. Jag vill hem"
"Men.. du behöver semester. Förlåt mig, jag trodde du verkligen ville dit"
"Jag ville hit, du har ingenting att säga förlåt för. Tack, jag fattar inte att du ens gjorde detta till mig. Men allting är inte som jag väntade mig, jag önskar du vore här"


"Jag skulle gärna stanna" suckade Justin efter ett tag. Han drog bort handen som hade letat fram fram sig till mitt knä och ställde sig upp "men mitt jobb kallar"
Jag tog tag i hans hand.
"Jag har pratat med Scooter" mumlade jag "du har ledigt, en vecka. Du kan åka till Kanada, jag vet att du saknar det"
Han stelnade till och jag nickade till "varsågod"
"Sluta, du ljuger"
Jag skakade på huvudet och räckte han min mobil "fråga han själv om du inte tror mig"
Han satte sig brevid mig och började smeka min mage, jag tittade ner på hans hand och kände rysningen i min kropp.
Han drog upp min tröja så han kunde smeka min mage direkt, han tittade upp på mig och jag log stort.
"Hon växer snabbt" viskade jag.

-

Justins perspektiv:
Såfort jag klev ur bilen utanför farmor och farfar så stod Chaz och Ryan där, jag kramade om dom och tog sedan fort ur väskorna ur bilen så Kenny kunde åka vidare.
"Det var ett tag sen du besökte Kanada" flinade Chaz och jag boxade till honom på axeln.
"Yeah buddy, men nu är jag här"
"Ja, och vi har väldigt mycket att prata om" sa han med sträng blick.
Ryan nickade "Justin, låt oss gå in"

Vi gick in till farmor, som lagade mat, jag hälsade och kramade henne extra länge. Farfar var precis ute så jag fick vänta med att hälsa på honom.
Vi gick in i mitt gamla rum och jag slog mig ner på sängen, Chaz satte sig på en stol och Ryan lade sig ner på golvet.

"Din pappa berättade något för oss.. Alison?" sa han chockat.
Jag hade inte berättat till mina vänner än, jag hade ju inte träffat dom och jag tar inte upp sådant på sms eller skype.
"Uh aa" sa jag och la mig ner.
"Börja berätta" hotade Ryan.
"Jag råkade.. göra henne gravid" mumlade jag "så jag ska bli pappa"
Wow, det där lät ju bra.
Tur att dom var mina bästa vänner så dom förstod.
"Justin? Man blir bara inte pappa sådär" röt Ryan.
"Shit, vad har hänt med dig? Gjorde du också någon på smällen?"
Han kollade på mig genom smala ögon och skakade på huvudet "jag är inte lika dum som du"
Jag skrattade men Chaz var också seriös.
"Vad har hänt med er grabbar? Det är inget farligt, jag och Alison har pratat jätte mycket om det här, vi vet vad som kommer hända"
"Du är sjutton år Justin, du har en karriär, hur ska dina fans reagera? Du kan inte bara springa runt och ha sex med alla du tycker är snygga"
"Så det är vad du tror?" frågade jag chockat.
"Vi vet" röt Ryan och satte sig upp.
"Sex med alla? Jag har inte alls.. dessutom mina fans ska inte få veta, tror ni inte jag tar detta seriöst eller?"
"Jo, min tjej Madison sa att ni hade haft sex, tack för den Justin!"
"Madison va? Vem är det?"
"EXAKT! usch vem har du blivit?"
"Wow, trodde ni grabbar iallafall skulle förstå mig.. " mumlade jag och gick ut ur rummet, allt jag behövde var en paus.

-

Det hjälpte inte att pappa var ganska sur på mig, han visste ju själv. Han hade varit ung och skaffat mig, men ändå. Jag behövde stöd, och detta stället var verkligen det stället jag trodde alla stöttade mig.
Farmor och farfar pratade iallafall med mig, och min lillebror Jaxon kunde jag leka med.

Du är världens bästa, en paus var verkligen allt jag behövde! Nu kan jag komma hem

Hoppas hon inte tog illa upp, men jag ville bort härifrån. Jag ville bort från alla dömande människor, jag ville hem till Alison, även fast det inte var mitt hem så kändes det åtminstonde som hemma.

Hem? Nej då, en vecka kan du stanna! :) <3


Det var verkligen gulligt av dig, men ingen vill ha mig här så bättre att jag kommer hem..


Då dröjde det bara en minut innan hon ringde upp mig, jag ursäktade mig till farmor och sprang in på mitt rum innan jag svarade.
"Ja?" sa jag dystert.
"Vad menar du?"
"Chaz och Ryan hatar mig, Nolan och resten är på turnering och pappa är.. pappa och jag vill inte höra. Jag vill hem"
"Men.. du behöver semester. Förlåt mig, jag trodde du verkligen ville dit"
"Jag ville hit, du har ingenting att säga förlåt för. Tack, jag fattar inte att du ens gjorde detta till mig. Men allting är inte som jag väntade mig, jag önskar du vore här" 


Är lite glömsk, nästa episode kommer förklara lite mer :) den kommer imorgon ifall ni undrar :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

GRYMT

2011-11-21 @ 22:15:43
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Cherry

Så sjukt bra :D ♥♥

2011-11-21 @ 22:35:03
Postat av: Emma

Superbra :D

2011-11-21 @ 22:36:48
URL: http://justindblovestories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0