Unbroken - Pilot

Han var så nyfiken, och på något sett kändes det rätt.

Jag hade saknat denhär känslan, att någon ville ha en. Men jag var medvetande att detta bara skulle hålla några timmar, om jag hade tur kanske tills morgonen.

Hans mjuka läppar kysste min mage och jag fick rysningar i hela kroppen, jag gillade det, för en gångs skull. Radion stod på, rolling in the deep kom på och jag ville bara sjunga med, men jag lät det vara och kollade ner på killen som hade dragit av mina underkläder.

Man kunde se hans magrutor, och sedan hade en speciell tatuering, den skulle jag inte glömma.

 

7 veckor senare:

Jag kände mig bokstavligt talat illamående, allting runt omkring mig började snurra och jag greppade tag i handfatet och den kändes ovanligt kall.

Jag drog ett djupt andetag och tog en röd handuk och höll den under kranen tillräckligt länge så den var iskall. Jag vred den så allt onödigt vatten föll tillbaka ner i kranen och sedan höll jag den hårt emot min panna.

"Du klarar dethär" sa jag tyst till mig själv.

Vem lurar jag? Såklart jag inte gör.

Jag satte mig ner på golvet och lutade mig emot badkaret, mina händer darrade så mycket att jag inte ens kunde ta min mobil från kanten.

Jag slöt ögonen hårt, sedan när jag öppnade dom förväntade jag mig att allting skulle ha vart en dröm. Men när jag slog upp ögonen var jag precis i samma situation som tidigare, jag var fortfarande gravid.

Jag ställde mig upp och kollade i spegeln, mitt ansikte såg alldeles förstört ut, mitt smink hade runnit längs mitt ansikte och mitt hår hade samma frisyr som i morse.

Jag tog min mobil och gick in på meddelanden och på Aria.

 

Kom hit snälla, och ta med dig donuts, och överdrivet. Jag har något väldigt viktigt att berätta, och jag behöver mycket kalorier! xx

 

Jag la ner min mobil igen på handfatet och försökte lugna ner mig, jag tog min tandborste och tog lite tandkräm och började borsta mina tänder.

Jag borstade sålänge tills jag hörde att det ringde på dörren och då spottade jag ut allting och sköljde min mun. Jag gick fram till dörren och in steg Aria.

Hon räckte över munkarna till mig och jag tog emot dom och öppnade direkt locket och tog upp en choklad munk som jag stoppade in i munnen och tog ett bett.

Hon satte sig på soffan och jag med, jag la ner kartongen på bordet men höll kvar min choklad i handen och tog yttligare ett bett.

"Kan du bara.. säga något vad det handlar om" bad hon och jag suckade.

Jag åt upp hela munken, och svalde allting och kollade på hennes vrikade outfit.

"Jag är gravid"

 

Efter jag och Aria gått igenom allting noga, hon hade frågat allting och jag hade verkligen försökt berätta allting till henne. Men jag visste inte ens själv allting - som vad pappan hette.

Aria föreslog abort, tanken slog jag bort direkt och hon förstod.

Vi skulle hålla det mellan oss två ett tag, jag skulle ju trots allt kunde dölja min mage ett tag, hoppades jag. När jag gick in i mitt rum så kunde jag inte undvika att dra upp min tröja i spegeln och lägga händerna därpå, sedan vände jag på mig och försökte hitta någon liten bula, men jag fann ingenting. Min kropp såg precis likadan ut.

Hur länge skulle det dröja innan en jättemage skulle komma fram?

Jag skulle behöva berätta för mamma, hon skulle inte bli särsklilt glad kunde jag säga redan nu. Men om 7 månader skulle jag vara en mamma.

 

Jag satt med böckerna i knät och försökte räkna ut någonting i biologin som jag låg lite efter i. Alex (min äldre bror) hällde sina popcorn i en skål och pappa steg in i rummet.

"Vad gör ni?" frågade han och Alex greppade tag om popcorn skålen och gick emot soffan.

"Det kommer inget på tv, så jag ska kolla på när Alison pluggar, en realityshow jag aldrig ett avsnitt av"

Jag suckade och pekade skyldigt på honom.

"Ser du pappa? Han stör mig! Det är hans fel att jag ligger efter i biologi"

Han log stort emot mig medans han stoppade in popcorn i munnen.

"Jag trodde det var dom 14 missade lektionerna som gjorde att du låg efter"

"14?" ekade pappa "jag trodde det var 10"

Jag kollade på honom och ramlade tillbaka i soffan.

"Ja men jag sa ju det till det typ 4 veckor sen"

Han suckade och mamma kom in med posten med Max efter sig (min otroligt korkade lillebror).

"Alex, du har fått post" sa hon och räckte över ett kuvert till Alex samtidigt som hon ställde sig bredvid pappa. Max satte sig bredvid mig och Alex drog upp pappret.

"Det är en novell tävling jag var med i förut.. låt se... Åh jag vann!!" sa han överlyckligt.

"En teen cruise till Hawaii!"

Mamma och pappa började hoppa upp och ner "Vi ska till Hawaii!"

"Teen cruise" upprepade han "alla som är arton och under"

Då insåg jag att det var jag, så jag och Max ställde oss upp och började hoppa upp och ner.



"Vi ska till Hawaii!"

"Vänta unga dam, du ska ingenstans med dina 14 missade biologiklasser" sa pappa strängt.

"14? Jag trodde det var 10!" sa mamma chockat.

"Tydligen måste vi kolla varje vecka" förklarade pappa och jag stönade.

"Ni kan inte mena allvar"

"Jo, du måste komma ikapp, och det lär du inte göra på en kryssning, tyvärr Alison, du stannar hemma medans dina bröder åker"

"Om du inte tar biologiklasserna ombord" förslog Alex.

"Ja ellerhur" stönade jag och ramlade tillbaks på soffan.

 



Har skrivit en del, hehe.. 
 det kanske fortfarande ändras, kommentera så jag vet vad ni tycker!


Kommentarer
Postat av: Cherry

Jättebra :D ♥♥

2011-11-05 @ 20:35:05
Postat av: Marielle

Annorlunda! :)

2011-11-05 @ 21:02:20
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: Johanna

gillart :)

2011-11-05 @ 22:24:16
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

mer! :)

2011-11-06 @ 00:20:46
Postat av: Emma

Meeer :)))

2011-11-06 @ 22:16:10

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0