Dina andetag är min musik - chapter 27

Jag la armarna runt hans nacke och han forsatte att ha sina händer på min midja , men det dröjde inte länge innan jag hörde välbekanta steg närma sig . Jag släppte honom och såg hur Ryan stod i dörröppningen en sekund senare . Jag andades ut och flinade mot Justin , som flinade tillbaka .




" Ehm , vad gör ni då ? "
Eftersom jag och Justin inte rörde varandra så kunde vi lika väl ljuga .
" Jag bara plattade håret . " Flinade jag och Justin höll sig för skratt .
" Okej , men jag skulle hälsa att ni åker redan om en timme så ni skulle börja fixa er . " Sa han lite ledsamt .
" Okej , tack . Fast du kan gärna stanna här uppe . " Sa jag medlidande .
" Tack . " Han satte sig på sängen och Justin satte sig där också .
" Om ni ursäktar . " Sa jag och höll fram kläderna .
Båda nickade och jag smet in på gäst toaletten i samma rum . Jag låste dörren och bytte om till en rosa kort tröja som inte täckte magen så mitt magpiercing syntes . Till det skulle jag ha jeansshorts , jag tog snabbt mascaran som låg på handfatet och drog några lätta drag . När jag var klar pussade jag i luften mot spegeln bara för skojs skull och gick ut . Bådas blickar granskade mig , specielt min piercing . Jag tror inte ens att Justin visste att jag hade en , aja nu visste han .
" Ser det bra ut ? " Skrattade jag och snurrade runt ett varv .
" Har du en ... ? " Han kunde inte säga resten så jag tog över .
" Navelpiercing ? "
Han nickade .
" Ja , skaffade det förut . Gillar du den ? "
" Älskar . " Sa han leendes .
Ryan nickade instämmande .
" Men jag är klar , gå och packa dina saker Justin medans vi spelar lite på datorn . " Sa jag .
Jag ville ju inte direkt missa flyget .
" Okej , kommer snart . " Han reste sig och gick ut ur rummet .

Jag gick fram till datorn och satte på musik , det blev en raplåt men ändå med bra smak och fart . Jag småmumlade på låten medans jag loggade in mig själv på facebook . Det kändes som evigheter sen . Ryan satte hoppade bakom mig men satt fortfarande bakom mig . Jag kom in och såg alla nya vänfrågningar , wow , vilka var alla dessa människor ? Namn som jag aldrig ens sett förut .
" När man känner Justin . " Förklarade Ryan åt mitt chockade ansiktsuttryck .
" Wow . " Sa jag och skrattade .
" Ska du stirra på dom eller acceptera ? " Log Ryan .
" Acceptera tror jag . "
Jag började acceptera alla , vilket tog en stund . Sedan kollade jag på mina nya privata meddelanden . Det var från ett alldeles för känt namn , det första meddelandet . Jag ville inte ens läsa Robins mejl så jag raderade det .
" Det var han , ellerhur ? " Frågade Ryan tyst .
" Mm . " Mumlade jag till svar .
" Vem är det ? " Frågade han sedan och kollade närmre på nästa namn som var okänt .
" Jag vet inte . " Sa jag och började läsa mejlet .
' Nelly , hej , det var länge sen . Du vet att jag fortfarande älskar dig lika mycket , och jag vet att du älskar mig också . Är Justin din nya pojkvän ? HAHAHAHAHA , jag vet att du hellre vill ha mig , så kom hit ! '
" Vadfan ? " Sa jag chockat och kollade på Ryan .
" Wow , borde jag varna Justin ? " Skrattade han .
Jag tittade skyldigt på honom .
" Nej , jag känner verkligen inte ens honom ! "
Jag klickade in på hans profil och såg att jag precis råkat lägga till honom som en vän . Jag lät det vara men loggade ut , nog med drama idag trots att det fortfarande var morgon. Jag bara kände på mig att det skulle bli en lång dag med många hejdå . Det började hacka upp sig så jag kryssade bara sidan och drog med Ryan .
" Kom vi går ner . "

Justins perspektiv :
Jag packade klart min lilla väska och gick sedan mot gästrummet , det var tomt . Dom gick säkert ner , jag satte mig framför datorn och loggade in mig på twitter . Sedan skulle jag logga in mig på min privata facebook bara för att kolla men såg att Nelly lämnat sin öppen . Hon var tydligen och kollade på någon killes sida som hon precis blivit vän med . Jag gick in på hennes mejl bara för att , där såg jag ett mejl från just den killen . Jag läste chockat mejlet , kände hon honom ? Varför hade hon kollat på hans sida och lagt till honom som vän ? Om det borde vara något jag skulle oroa mig över så skulle Ryan säga det till mig , det var jag ganska säker på . Jag orkade inte logga in mig så jag loggade ut henne och gick ner igen .

Dom satt i köket och skrattade , deras skratt ekade över hela huset . Jag gick och satte mig vid den tomma platsen på kanten , bara Caitlin satt brevid mig . Jag kollade på hennes ansikte , underbart vacker var hon . Men nu hade jag Nelly och jag tänkte verkligen inte svika henne . Det var nog bara detdär mejlet som fått mig på dåligt humör . Vi satt där en stund tills mamma gäspade och reste sig upp .
" Dags att åka nu . " Meddelade hon .

Nellys perspektiv :
Inte nu , inte redan . Men jag hade inte något annat val just nu så jag gick uppför trappan och hämtade min väska , Justin gjorde samma sak . Jag satte på mig mina skor och sedan kom alla människorna jag skulle lämna nu . Först slängde jag mig runt Ryans hals . Han skrattade först men höll om mig hårt . Jag snyftade mot hans axel , hur skulle jag klara mig ens en dag utan honom ? Jag kramade om honom länge tills Pattie mumlade om att jag skulle behöva skynda mig , hon gick ut och förebrede bilen . Justin väntade på mig óch kramade om Caitlin sålänge , dom såg verkligen ut som ett nykärt par .. Men nu handlade det bara om Ryan och dom andra . Jag släppte honom och kramade Chaz länge också , sedan Caitlin . Jag torkade mina tårar innan mascaran började rinna .
" Hejdå . " Mumlade jag .
" Hejdå . " Sa alla i kör .
" Jag kommer snart tillbaka . " Meddelade jag .
" Soffan är alltid ledig . " Skrattade Caitlin .
" Jag älskar er . "
" Vi älskar dig . " Log Ryan .
Jag gav honom en snabb kram till men gick sedan ut , jag vinkade snabbt och kände Justins snabba steg bakom mig .
" Nu kommer vi Atlanta . " log jag och försökte le igen , det gick tveksamt , men det gick .
" Japp , det gör vi . " Log Justin .



Även hur jag än försöker så tror jag att det bara kommer bli inlägg på kvällarna , har fullt upp på dagarna med PLUUUGGG och sånt :( Men jag försöker så gott jag kan !
Annars hur var kapitlet ? KOMMENTERA :DDD
Och juste , orkar faktist inte göra Designen heller idag ..




Kommentarer
Postat av: Rebecka

bra ;D

2011-01-27 @ 20:19:05

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0