Dina andetag är min musik - chapter 13

Jag satt på en slumpvald kanal , där ser jag mig själv i en  dum intervju .
" Jo , jag dejtar många tjejer . " Jag tittade oroligt på Nellys ansikte som förvred sig till smärta ...




Jag tittade tillbaka till teven och märkte att Nelly fick sitt vanliga ansiktsuttryck tillbaka . Varför hade hon gjort så ? Det var ju hon som bara ville vara vänner , men ändå skulle  jag inte sagt något . Jag dejtade ingen just nu , men då hade jag gjort det . Åh , vad dum man får vara ibland . Jag tittade på hennes vackra ansikte igen , hon tittade mot mig också och log hennes perfekta leende .

Nellys perspektiv :
Varför blev jag så ledsen ? Vi var ju ändå vänner , jag borde stötta honom istället . Jag borde fråga honom frågor , istället sitter jag bara här tyst . Hoppas han inte såg mitt ansikte nyss när jag varit nära på att gråta . Det kändes som att jag var hans reserv här , som att han skulle byta ut mig med någon annan när han åkte . Jag tittade på han och såg han tittade på mig , jag log tillbaka med ett osäkert leende . Jag tittade sedan tillbaka till teven , han skulle precis lämna intervjun och alla skrek som galningar . Igentligen borde jag nog bara vara glad att få vara här med han , så många som drömmer och ber för det . Men det kändes inte som att jag kunde le just nu . Tystnaden började bli lite pinsam , obehaglig .
" Vi kanske kan ringa Ryan och dom ? " Frågade jag men forsatte titta framåt .
" Ehm , ja det kan vi . Jag går och hämtar min mobil från jackan . " Sa han och gick iväg snabbt .
Hoppas jag inte sårar honom , för jag visste hur det kändes att bli sårad . Han kom tillbaka med sin telefon i handen , han började trycka på skärmen och var snart klar . Han satte sig ner igen och jag kände doften av honom , det perfekta doften . Han mobil vibbrerade och han tog upp telefonen och läste smset .
" Chaz och han kommer om en timme . " Sa han och skrev igen på sin mobil .
" Okej , vad ska vi göra fram tills dess ? " Undrade jag och rätade till mig lite i soffan . 
" Vi kanske kan köra Wii ? Det är jättekul . " Han kollade på mig och bet sig i läppen . 
" Visst . " 
Han gick fram till teven och började fixa , jag tog snabbt upp min mobil och loggade in mig på twitter . Jag skrev snabbt . 
' For some , its a dream , for some its just a normal day . '  
När jag skrivit det tänkte jag efter egentligen vad jag menade , kanske med Justin ? Jag la undan mobilen och då vände sig Justin till mig . Han räckte mig en vit kontroll .
" Har du kört Wii Sports ? " Frågade han och log ett snett leende .
" Inte direkt . " Sa jag och rynkade pannan .
Jag ställde mig upp brevid han och jämförde våran längd . Han var några centimeter längre , kanske med klackar skulle jag vara lika lång som honom .
" Okej , men du kommer att fatta . "
Jag nickade och la ett snöre runt min handled som man skulle och sedan gick spelet på teven igång . Han valde rätt saker och sedan valde han bowling . Han blinkade till mig och sedan drog han sin arm bakåt och kastade iväg klotet , han fick en strike . Jag kollade på med häpen blick , jag ställde mig där han stått .
" Här jag visar hur man gör . " Skrattade han .
" Jag tror det är nödvändigt . " Log jag och han ställde sig bakom mig . Han tog tag i kontrollen på min hand och han andades precis brevid mig . Han lutade sin kind på min och jag försökte koncentrera mig hur man gjorde , men hur skulle jag kunna göra det helt när han stod där ? Mitt hjärta slog dubbelslag , hans varma hand matchade med min kalla .
" Du gör så , och sedan så . " Förklarade han medans han hjälpte mig , och sedan flög bollen iväg . Den tog inte ner alla , men nästan .
" Aha , tack . " Sa jag och låtsades förstå .
Jag log ett stort leende när han kollade på mig , han  släppte och värmen jag känt alldeles nyss var borta .
" Försök nu själv . " Log han också .
" Först så . " Sa jag och försökte hitta knappen han tryckt på . Jag hittade den och försökte göra likadant . Jag lyckades inte och bollen flög iväg till motsatt håll . Justin började skratta och jag gjorde det också .
" Man lär sig av sina misstag . " Sa han och ryckte på axlarna .
" Jag antar det . "
Han forsatte göra , han fick ner ganska många precis som förra gången . Vi gjorde sedan varannan gång enda tills det tog slut . 
" Jag tror du vann . " Sa jag och låtsades vara ledsen .
" Med hundra poäng . "
" Jaja , skryt mer . " Mumlade jag .
" Men jag antar att det är svårt att förlora mot dig . " Skrattade han med ett hånflin .
Jag tittade på honom chockat .
" Nu ska du få . " Sa jag och hoppade upp på hans rygg .
Vi började skratta och jag slog löst på hans huvud tills någon plötsligt öppnade dörren .
" Ojojoj , vad är det som händer här då ? " Skrattade Ryan när han steg in .
Både han och Chaz började skratta . Jag hoppade ner och kände hur det hettade till i kinderna .



En kort nu , skriver såklart mer sen :) Tack för era gulliga kommentarer , och forsätt kommentera ;D

//L


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Fortf riktigt bra :DDD

2011-01-20 @ 16:05:17

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0