Dina andetag är min musik - chapter 10

Jag hörde steg hitåt , det var nog Nelly . Hon kom tillbaka tyst och hon var alldeles likblek i ansiktet , förutom hennes ögon som var alldeles röda . Vad hade hänt ?



Alla kollade förskräckt på henne .
" Nelly , vad har hänt ? " Frågade Ryan och sprang fram till henne .
" Jag måste hem nu , jag behöver en stund för mig själv . " Mumlade hon .
Vi alla gick fram till henne och Caitlin kramade om henne medans hon grät en tår mot hennes axel .
" Du vet att du alltid kan prata med mig , eller hur ? " Sa Caitlin tröstande .
" Ja , men jag behöver verkligen en stund för mig själv nu . "
" Helt hundra ? "
" Mm . "
" Vi vill inte att du ska vara ensam . " Sa Ryan och kramade om henne istället .
Caitlin ställde sig brevid henne och tittade sorgset på henne .
" Du vet hur jag älskar att vara det . " Sa hon och kramade honom tillbaka , dom såg verkligen ut att vara bra vänner .
" Jag vet älskling . " Suckade han .
Älskling ? Vadå älskling ? Nu kom Chaz och kramade om henne , Christian också .
" Jag skjutsar dig . " Sa Ryan .
Jag kände mig så hjälplös , jag bara stod här och stirrade på henne . Jag var tvungen att göra någonting .
" Jag skjutsar henne . " Sa jag snabbt och kollade en stund i hennes vackra ögon , sedan vände jag mig till Ryan .
" Okej , är det okej Nelly ? " Frågade han försiktigt .
" Aa visst . "
Hon tog på sig sin hoodie och skorna . Jag gjorde detsamma , hon kramade alla en sista gång innan vi gick . Tur att det inte var några papparazzis nu , jag öppnade bildörren till henne . Hon satte sig och lutade sig bakåt och höll sig för tårar . Jag var så orolig om vad som hänt , jag gick till min sida och startade motorn . Vi åkte i tystnad , hon mumlade bara en gång vart adressen låg . När jag parkerat utanför så tog hon av sig bältet och log försiktigt till mig .
" Tack , du anar inte hur mycket det betyder . " Viskade hon .
" Varsågod , jag vet att vi inte känt varandra sålänge men ring mig om det är någonting du vill prata om . " Sa jag allvarligt .
" Tack , det ska jag . "
Vi log mot varandra lite sedan öppnade hon dörren . Hon klev ut och stängde dörren , jag såg hur hon försvann mot den ena porten . Jag suckade och körde iväg . Jag ville inte att hon skulle gråta , jag ville att hon skulle vara glad , lycklig . Jag ville veta vad som hänt , så jag kunde lösa det .
  Jag kom fram till huset och dom satt ganska tyst i soffan . Dom tittade oroligt mot mig när jag kom .
" Hur är det med henne ? Sa hon någonting ? " Frågade Ryan direkt .
Han verkade verkligen bry sig om henne , men dom var väl bara vänner ? Jag hoppades det iallafall .
" Jag vet inte , hon sa ingenting . " Sa jag och satte mig på en tom plats brevid Chaz .
" Fan , jag klarar verkligen inte av att se henne ledsen . "
" Så hon är din älskling ? " Frågade jag och drog fram mobilen .
" Va ? Aha nej , nej , nej , vi bara kallar varandra det . Vi är bästa vänner , hon har blivit en i gänget , du vet . "
Med gänget menade han mig , Chaz , Caitlin , Christian och han själv .
" Mm , jag går och lägger mig . " Sa jag och började gå upp dit jag brukade sova .
Jag hörde hur dom andra gjorde samma sak , jag la mig i sängen och blundade , jag somnade .

Nellys perspektiv :
När jag kom hem tog tårarna över , varför var det tvunget att vara såhär ? Varför hatade hon mig ? jag var ju ändå hennes dotter . Jag grät så jag knappt kunde andas mot kudden . Jag mindes mammas röst " Du är inte min dotter längre , jag hatar dig . "
Bara för att jag bodde här nu , för att jag skaffat nya vänner , bara för att jag tydligen "förändrats" . Jag hade inte förändrats , det var bara hon som aldrig sett mig , kollat på mig som jag vore en vägg . Men nu var det över , hon skulle aldrig behöva se mig igen , jag klarade mig bra här där jag var . Men ändå , känslan över att hon inte ville ha mig fick mig att gråta . Jag somnade gråtandes , varför var jag så värdelös ?

Jag vaknade ensam i sängen , det var nästan som om drömmen varit sann . Återigen en dröm om honom , alltid skulle det vara just han . Jag gick mot köket , det var tomt , jag kollade runt i huset , Bella var visst fortfarande inte hemma . Mobilen låg där som en neonskylt " Ring , ring honom . "
Han menade nog inte vad han sa igår , " Du kan alltid ringa mig , även om vi inte känt varandra sålänge . " Varför skulle han vela det ? Jag åt ingenting utan la mig igen på sängen , jag tog upp mobilen och ringde . Han svarade efter fem signaler , han kanske sov .
" Hej , det är Nelly , du sover väl inte ? "
" Nejnej , jag är alltid vaken. " Sa Justin .
" Ehm , jag undrar om du kanske vill hitta på någonting idag ? " Frågade jag osäkert . Magen var full av fjärilar .
" Visst , vad vill du göra ? " Han lät mycket gladare .
" Vad sägs om bio eller något ? "
" Ja , ska jag hämta dig vid tre ? "
" Gör det  . " Log jag .
" Bra , syns då . "
Jag log ännu mer innan jag la på . Jag tittade på klockan , en timme kvar . Hur länge hade jag verkligen sovit . Jag drog på mig närmaste jeansen och en tröja , jag borstade mitt hår , sminkade mig lätt . Efter en timme ungefär vibbrerar mobilen .
' Kom ut nu . '
Jag tog nycklarna och satte på mig skorna , jag skyndade mig ut . Vänner brukade ju umgås , ändå var jag lika nervös som när jag mött honom första gången ..



Måste städa nu :/ Kommentera :)


Kommentarer
Postat av: Rebecka

oh så bra vill bara fortsätta läsa :D

2011-01-19 @ 16:29:01

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0