Dina andetag är min musik - chapter 12

Ut från ett rum kommer plötsligt någon som jag kände igen alltför väl . Jag stannade upp , tog andan och började få tårar . Justin stannade bakom mig .
" Varför stannar du ? " Skrek han men så såg han också .
Jag kände mig illamående igen , varför stannade jag inte bara i sängen ?



Robin .. Hans hår var inte likadant som sist , men det spelade ingen roll . Hans ögon trängde ändå igenom mig , stirrade på mig .
" VAD FAN GÖR DU HÄR ?! " Skrek Justin .
" Vilken trevlig överraskning . " Sa han och log det största hånleendet .
" Kom Justin , vi går . " Sa jag och tog tag i Justins arm .
" Åh , ni ska inte gå någonstans . " Sa han och tog tag i min arm .
Ingenting fick hända nu , jag klarade inte av det någon mer .
" Släpp henne , NU ! " Forsatte Justin .
" Hon släpper dig , jag tar med mig henne hem till mig och du kan gå och sjunga dina fula låtar någon annanstans ." Han kunde göra vad han ville med mig , men inte med Justin . Även om jag kände mig så svag under hans grepp så tog jag tag med min andra hand runt hans handled . Låste hans hand , jag tog den andra handen och snurrade den så den också var runt hans handled , sedan tryckte jag neråt . Om han inte skulle släppa skulle han bryta armen .
" Vad fan gör du ? Aaaj . " Skrek han tyst och försökte få bort mina händer .
Tillslut när han märkte att ingenting skulle funka så släppte han och jag släppte också . Jag knöt min näve och ville bara slå till honom .
" Okej , jag är så jäkla trött att älta det förflutna , nu har du två val . Ett : Gå härifrån och kom aldrig tillbaka . Två : Jag visar dig kunskapen från att ha vunnit tävlingar i kickboxning . " Sa jag argt .
Nästan ingen visste att jag gått i kickboxning , men det hade jag . Jag hade vunnit fleratals tävlingar , men sedan tröttnade jag och slutade . Han visste att jag gått där , eftersom Carrie berättat det till han och hon var den enda som visste . Han svlade hårt och Justin kollade chockat på mig .
" Jag går . " Mumlade han och vände sig om . Han försvann snabbt med snabba steg och jag andades ut och började känna tårarna rinna nedför kinden . Justin höll om mig hårt , men han sa ingenting .

Justins perspektiv :
Jag höll om henne hårt , hennes doft var en blandning av alla doftande blommor . Jag kunde inte säga någonting , jag var alldeles chockad . Jag trodde hon var rädd för honom , jag trodde inte hon hade gått på kickboxning . Redan när hon låst hans händer hade jag blivit imponerad , det fick mig bara att gilla henne ännu mer . När vi släppte varandra kollade hon in i mina ögon . Dom var alldeles glittriga av vattnet .
" Kom , vi forsätter undersöka dethär stället . " Sa hon och försökte le .
Hon kunde verkligen låtsas vara glad .
" Är du säker att du inte vill hem eller något ? "
" Just nu vill jag ingenting annat än vara här . " Sa hon och torkade bort dom gamla tårarna .
Jag nickade en gång och sedan forsatte vi gå i tystnad åt andra hållet än Robin gått . Jag tittade mot en dörr , jag visste vad som fanns där bakom .
" Gillar du basket ? " Frågade jag plötsligt .
" Ja , varför undrar du ? "
" Kom .  " Sa jag och drog med mig henne försiktigt till dörren .
Jag öppnade den och hon tittade glatt över planen .
" Kom , vi spelar . " Sa hon och skuttade till en boll mitt på planen .
Hon började dribbla med den och jag sprang emot henne . Hon tittade in i mina ögon och log . Jag skrattade och tog snabbt bollen ifrån henne , sedan vände jag mig om och kastade in den i korgen .
" Yees . " Skrattade jag .
" Det där räknas inte . " Skrattade hon och hämtade snabbt bollen igen .
Men istället för att komma tillbaka , eller backa för att göra mål så hoppade hon upp och dunkade den . Jag stirrade häpet på , wow , fanns det någonting hon inte kunde göra ?
" Är du bra på allting ? " Frågade jag och bet mig i läppen .
Jag tog bollen och började snurra den i fingrarna .
" Typ inte , förutom att hålla mig borta från problem . " 
Jag tittade lite ledset på henne , hon hade trots allt inte berättat om igår än . Skulle jag ta upp det , eller ville hon berätta det själv , ville hon berätta det överhuvudtaget ?
" Nelly . " Sa jag och tog bollen i ett fast grepp .
" Ja ? " Frågade hon och steg ett steg närmre .
" Vad hände igår ? "
Jag såg hur hon tog efter andan och fick panik ett par sekunder innan hon kunde kontrollera sitt ansiktsuttryck .
" Ingenting . "
" Jag vill att du berättar . " Jag gick emot henne och när jag var framme lyfte jag upp hennes haka så att hon tittade rakt in i mina ögon .
" Min mamma ... Vill inte att jag är hennes dotter längre . " Mumlade hon och hennes ögon fuktades igen .
Jag kände hur det gjorde ont , hur kunde någon göra så mot henne . Jag släppte hennes haka och hennes ögon stirrade ner i marken .
" Förlåt . " Sa jag efter ett tag och kände mig så dum och besviken på mig själv .
" Det gör inget . "
" Jo , kan jag på något sätt hjälpa ? "
Hon nekade med huvudet .
" Låt mig komma över ikväll . " Föreslog jag .
" Bella är hemma . " Mumlade hon .
" Då får du komma till mig . " Sa jag bestämt och glatt .
" Vill du verkligen det ? "
" Ja , det vill jag . "
Hon log mot mig och tog sedan bollen , hon vände sig om och kastade mot korgen . Den missade , hon började skratta och det gjorde jag också . Vi gick mot dörren , genom korridorerna , genom papparazzin och in i bilen . In i bilen påväg till mig . Hon verkade inte gilla papparazzin , men hon hade ändå hållit sig vid min sida .
   När jag kom till vårt hus parkerade jag snabbt , sedan öppnade jag dörren och väntade på att hon också skulle kliva ut . När hon gjort det gick vi tillsammans till vårat stora vita hus , ganska lyxigt . Jag öppnade bara dörren när jag gick in med Nelly i hälarna .
" Mamma , jag är hemma . " Ropade jag när vi kom in .
Ingen svarade , hon var nog inte hemma . Jag ryckte på axlarna när Nelly kollade på mig , vi gick in och satte oss framför teven . Jag satt på en slumpvald kanal , där ser jag mig själv i en  dum intervju .
" Jo , jag dejtar många tjejer . " Jag tittade oroligt på Nellys ansikte som förvred sig till smärta ...


 Kommentera :D






Kommentarer
Postat av: Rebecka

Riktigt bra :D

2011-01-20 @ 07:13:25

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0