Dina andetag är min musik - chapter 9

Han ansikte närmade sig mitt , jag ville , men jag vet inte om jag klarade att bli sårad en gång till . Vad ska jag göra , hans ansikte var bara några centimeter från mitt .



Jag lutade tillbaka mitt huvud .
" Justin , bara vänner . " Upprepade jag .
Jag kände mig dum , men hellre att jag låter bli och kan vara hans vän istället .
" Förlåt , det bara .. "
" Vi glömmer det , okej ? "
" Vänner . " Sa han och tog ut sin knytnäve .
" Vänner . " Jag slog tillbaka med min knytnäve .

Justins perspektiv :
Vänner .. Det var allt hon ville vara med mig nu . Jag hade förstört allting ,  toppen . Jag ville så gärna vara med henne , hon var speciell . Men att bara få vara i hennes närhet skulle hjälpa , göra mig på bättre humör .
" Kom , vi går in . " Log hon och ställde sig upp .
Jag tog ut min hand och denna gång drog hon upp mig också . Hennes hans var mjuk , varm sådär som sist jag rört den . Vi gick in och resten hade knappt märkt att vi gått , jag stannade nere och gick in på toaletten där . Nelly sprang upp och bytte om . Jag drog snabbt på mig en tröja och bytte till torra shorts . Jag kollade ner på mitt födelsemärke på bröstet , Nelly hade exakt en likadan . Därför visste jag att det var tvunget att vara vi en dag , en dag , kanske inte precis idag . Jag gick ut och satte mig på en ledig soffa , alla sneglade på mig och forsatte sedan kolla på filmen . Nelly kom sedan ner , med mjukisbyxor och en t-shirt . Hennes hår var blött men hände ändå snyggt nedför hennes axlar . Hennes ansikte lyste upp i ett leende när hon såg mig , ett gulligt och vackert leende . Hon satte sig brevid mig och kollade uttråkat på resten .
" Måste ni kolla på film ? " Suckade hon .
" Jaa . " Stönade Chaz .
Jag kände hur hennes mobil ringde i hennes ficka , hon tog upp den och kollade en stund på skärmen . Hon gick till köket och svarade sedan ,jag tittade igen på filmen .
   Det måste ha gått minst tjugo minuter , Nelly hade fortfarande inte kommit . Jag twittrade på mobilen sålänge .
' I like you girl ;) '
Undra om hon skulle förstå ? Vad gjorde det , jag hade ju ändå försökt kyssa henne nyss . Filmen tog äntligen slut och alla sträckte på sig .
" Vart är Nelly ? " Frågade Ryan efter ett par minuter .
" Hon gick till köket för hennes mobil ringde , men hon har inte kommit tillbaka ännu . " Sa jag och ryckte på axlarna .
" Hoppas det inte hänt någonting . " Sa Caitlin oroligt .
Jag kollade på henne länge , jag saknade henne . Jag saknade att ha henne mer som en vän . Men det skulle aldrig funka , det var en av dom få sakerna jag var tvungen att offra för att vara den jag är idag . Hoppas jag aldrig skulle behöva offra Nelly . Jag hörde steg hitåt , det var nog Nelly . Hon kom tillbaka tyst och hon var alldeles likblek i ansiktet , förutom hennes ögon som var alldeles röda . Vad hade hänt ?


Vad har hänt med Nelly ? Kommer Justin och Nelly bara vara vänner ?
Har uppdaterat så dåligt idag så ni fick en kort del till :)
Men nu vill jag faktist att ALLA kommenterar ! :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

aw, SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ bra

2011-01-19 @ 15:44:49
Postat av: Rebecka

jäkligt bra :D

2011-01-19 @ 16:26:24

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0