Dina andetag är min musik - chapter 7

" Vill du följa med hem till mig sen efter skolan ? " Frågade han glatt .
" Javisst . " Svarade jag också med ett leende .
" Du sa aldrig vad du hette . " Skrattande han .
" Jag heter Nelly , vad heter du ? "
" Ryan , Ryan Butler . "



Vi kom hem till han med ett leende på läpparna , vi spelade lite spel på hans playstation 3 . Han blev ganska förvånad när jag sa att jag älskade att spela . Jag var hemma hos han enda tills det blev ganska mörkt och jag bestämde mig för att åka hem . Bella frågade ivrigt hela tiden vart jag varit men jag kunde inte säga att det var mer än en vän . Jag kände på mig att vi bara skulle vara vänner , ingenting annat . När jag somnade kunde jag bara tänka på allting runt omkring mig , Carrie tillexempel , skulle vi kunna forsätta vara vänner nu när jag bodde här ? Det var låg musik på radion och jag hörde Justins röst , you smile , I smile .

Ett par veckor senare :
Äntligen var skolan slut , jag rusade efter Ryan i korridoren . Vi två var som bästa vänner , även jag och Caitlin och Chaz , Christian också såklart . Det var hans gamlaste vänner nästan så jag träffade dom ganska ofta . Även några andra av hans vänner , Caitlin var en av dom få tjejvännerna jag hade . Jag föredrog att umgås med killar , utan massa skvaller , bråk och tjafs . Dom var bara roliga hela tiden , man kunde aldrig ha tråkigt . Bella bodde jag fortfarande med men vi hade nästan helt skilda liv , jag var med mina vänner hela dagen och hon med sina . Jag fick tag i honom och slog honom löst i huvudet .
" Vad var det där bra för ? " Skrattade han .
" Du slog mig först . " Log jag .
" Jaja , det var jätte löst ! "
" Och det var inte detdär eller ? " Skrattade jag .
" Nej . " Han gjorde en ledsen min .
Jag började skratta och slog honom löst på armen .
" Lägg av nu , vad ska vi göra idag ? "
Han ryckte upp sig och blev genast gladare .
" Hem till Caitlin ? allaär där , och jag har en överraskning ikväll . " Log han lite hemligt och blinkade med ena ögat .
Jag kände hur glädjen tog tag i mig igen , livet kunde inte bli bättre , eller ?
" Okej , hoppas den är bra . " Log jag och bet mig i läppen .
Vi började gå mot hans hus , jag hade på mig mina nya vita converse , sedan hoodie som alltid och nya jeans . Mitt hår var utsläppt och blev små vågor .
" Du kommer nog älska den . " Sa han och bet sig i läppen också .
Han hade på sig en keps som han köpt med mig , jag älskade den .
" Men kan jag sova hos Caitlin ?  Bela till sin vänoch jag vill verkligen inte vara själv . " Frågade jag och sparkade på en sten så den rullade en meter , sedan tittade jag tillbaka i hans vackra bruna ögon .
" Självklart , men ska du inte hämta kläder och sånt då ? "
" Jag lånar av Caitlin . "
Jag och hon hade redan smsat på dan och bestämt dethär men jag behövde bara hans godkännande , även om jag ganska säkert visste att han skulle säga ja .
" Okej , du är verkligen fin idag älskling . "
" Naaw , tack snygging . "
Det var vad vi kallade varandra , älskling , sötnos , snygging , bara för att ingen annan gjorde det . Det ledde till konstiga blickar i ryggen men jag hade aldrig tillräckligt med intresse för att bry mig . Vi log och helt plötsligt började han springa . Jag sprang fort ikapp honom och kollade på honom frågande .
" Ryan , vad fan gör du ? " Frågade jag .
" Försten hem till henne ? "
 Okej    förebred       dig att förlora . " Log jag hånfullt .
" Var inte så säker . "
Vi började rusa för fullt , träden passerade som bilar förbi oss . Jag såg en glimt av hans hus och drog i hans jacka lite eftersom han var lite före . Jag hann före och fort i hans gård . Jag sneglade snabbt på poolen och forsatte sedan in , när jag kom in såg jag Caitlin . Hon tittade schockat på mig och började sedan skratta , sedan kom Ryan .
" Jag hann före . " Flämtade jag leendes .
" Du fuskade . " Anklagade han mig och Chaz kom också skrattandes .
Vi tog av oss skorna och Caitlin ville att jag skulle upp med henne , jag följde med henne upp och killarna forsatte spela eller något därinne . Jag var fortfarande andfådd när jag satte mig på hennes säng .
" Hörde du något om vad som händer ikväll ? " Frågade hon och satte sig på datastolen .
" Mm , eller Ryan sa att det var en överraskning . "
" Aha , okej . "
" Ehmm , kan du berätta ? " Frågade jag och höll mig för skratt .
" Aldrig , du får se ikväll . "
" Okej då . " Mumlade jag surt, eller låtsassurt .
En sådan här sak gjorde mig bara glad igentligen .
" Sluta nu , ska vi gå ut och bada ? Det är så varmt nu . " Frågade hon óch fläktade lite med handen .
" Visst , tur att jag har en extra bikini här . " Log jag och gick till hennes skåp .
Hon kom också och vi bytte båda om till en bikini .
" Vi springer dit och kollar vad killarna gör , vi hoppar i direkt , okej ? "
" Okej . "
" Nu " Sa hon och vi rusade ner för trappan och ut från altandörren . Sedan hoppade vi poolen och jag var under vattnet i tre sekunder . Killarna kollade chockat på oss men sprang sedan in till rummen och kom sedan efter . När dom hoppade i några minuter efter och när dom hoppade i skvätte dom vatten på oss .
" Aah , lägg av ! " Skrek Caitlin .
" Oj , blev håret blött ? " Frågade Chaz retsamt och jag kunde inte hålla mig för skratt .
Jag simmade fram till han och tryckte hans huvud under poolen . När han kom upp till ytan igen tog han upp mig i famnen och kastade mig . Sedan forsatte vi våran vattenlek , fan vad jag älskade mitt liv !

Solen torkade dom sista dropparna på min kropp , dom andra satt brevid mig på gräsmattan . Det var nu sista solstrålarna innan den gick ner , klockan närmade sig redan åtta .
" Vi måste nog in och byta om innan överraskningen är här . " Sa Ryan kisandes .
" Mm . " Sa jag och vi alla reste oss upp .
Vi bytte om däruppe och killarna därnere , innan vi var klara hör jag hör det ringer på dörren . Vi skyndade oss lite snabbare och sedan hör vi hur några mumlar . Vi springer snabbare ner för trappan och när jag ser vem det är stannar jag upp . Alla minnen kom tillbaka , smärtan träffade mig som ett slag i magen . Jag tittade chockat på honom , vad gjorde han här ? Han tittade på mig lika mycket , hans ögon glittrade lite .
" Nelly ? " Mumlade han frågandes .
Han såg inte så speciellt glad ut heller , han såg också väldigt förvånad ut .
" Justin ? "



Damdamdam , vad händer nu ? :)
Har skola på dagarna och kan inte uppdatera då men jag gör så gott jag kan ! KOMMENTERA :D Jag vet att ni kan ;)



Kommentarer
Postat av: Rebecka

ohh,, shiit ,, jäkligt spännande ju ,, asbra skrivet , fortsätt så :D

2011-01-18 @ 20:38:58

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0