Dina andetag är min musik - chapter 4 .

Jag såg att Carrie blev sur men jag orkade inte bry mig , tack vare mig att hon ens var här .
" Tack tjejer , vi syns snart sötnos . " Sa han och gick ut .
Han tittade inte på oss , men jag visste ganska säkert att han menade mig . Han sa ju precis så när han gått förra gången . Kenny kom in och vi gick genast ut , vi gick genom korridoren och när vi var ute vände Carrie sig till mig .
" Hur kommer vi hem nu då ? " Sa hon lite smått irriterat .
" Ehm kanske tåget går ? "
" Jag ringer Robin . " Suckade hon .
" Ring inte till Robin . " Sa jag kanske lite för hastigt . Men tanken på honom fick mitt illamående att komma tillbaka och det krampade i magen .
" Varför , vill du sno honom också ? "
Jag förstod inte vad hon menade riktigt .
" Vad menar du Carrie ? "
" Men komigen , du flörtade hej vilt där inne med min älskling . Vem vet vad du sagt till honom innan jag kom ? "
Jag fick lusten att skratta men höll mig .
" Det är tack vare mig du är här , förlåt att jag fick dig att bli hans one less lonely girl och att du står på hans telefonlista . "
" Ja , undra hur du betalade honom . Backa bort från honom , han är min . "
" Vet du , åk hem med Robin , jag orkar inte bry mig om dig längre .  " Jag vände mig och började gå mot den andra utvägen . Hela arenan var nästan tom , inte konstigt klockan var redan två på natten . Jag kände hur hon blängde på mig i ryggen men jag brydde mig inte .
" Det ska jag. " Ropade hon bara innan jag öppnade dörren .
Luften fick mig att må bättre och det vibbrerade i fickan . Jag drog upp mobilen och det var ett nummer jag inte hade sparat . Jag öppnade meddelandet och log . 
' Hej sötnos , vill du göra någonting imorgon ? Xoxo Justin . '
Jag log för mig själv och igen kom fjärilarna . Jag läste smset en gång till och förstod inte varför jag vart så glad . Jag började väl inte gilla honom ? Jag svarade lite snabbt . 
' Visst , om jag överlever . '
Jag sparade snabbt hans nummer . Mobilen ringde nu istället och jag skrattade , han ringde mig , så gulligt .
" Hej Justin . " Svarade jag osäkert .
" Hej sötnos . "
" Hade du någonting speciellt att säga eftersom du ringde ? " Skrattade jag .
Samtidigt gick jag mot tågstationen som låg några kilometer bort . Det var mörkt och det var ganska obehagligt .
" Jag antar att jag inte vill att du ska dö , varför skulle du göra de ? "
" Jag och Carrie bårkar så jag måste åka tåg hem .  " Suckade jag .
" Vart är du ? " Frågade han bara .
" Påväg till tågstationen , precis från södra utgången , varför ? "
" Stanna där , är där om typ fem minuter , ses snart sexy . " Han la på och jag skrattade igen .
Jag stannade och väntade , efter tre minuter gör en svart stadsjeep och jag antog att det var han . Jag hoppade in i framsätet eftersom han körde bilen .
" Tack att du kunde köra mig till tåget , om det är varför du hämtade mig ? " Skrattade jag och satte på mig säkerhetsbältet .
" Jag skjutsar hem dig såklart . " Han gav mig ett snabbt leende innan han tittade på vägen igen . Vi började åka framåt .
" Inte för att det behövdes , men tack . Jag bor på stan , vid American Apparel om du vet vad de är . " Fnissade jag tyst .
" Jag brukar vara där ibland . " Svarade han .
Jag blev tyst och han kollade på mitt oroande ansiktsuttryck .
" Vill du prata om det som hände ? "
" Nej tack . Men du kan gärna berätta lite mer om dig , jag vet ju trots allt inget . "
" Ja du , det måste vara första gången någon säger så men okej. Jag växte upp i en liten stad i Canada , jag blev känd genom youtube och nu är jag här . På min fritid har jga mest fullt upp med allting om musiken . Jag försöker att bara vara en vanlig tonårspojke som lever sina drömmar .  "
" Okej , låter intressant . "
" Och du ? "
" Jag är Nelly Fox och är femton år , jag växte upp i LA men flyttade hit för ett par år sedan . Allt mitt liv handlar om är skolan , vänner och musik . Tråkigaste livet , jag lovar dig . " Skrattade jag .
" Men du hinner iallafall vara en tonåring , inte jag direkt . " Han tittade på mig snabbt och jag såg att han hade chokladbruna ögon , precis som jag . Jag log lite .
" Du är så söt när du ler . " Sa han och log tillbaka .
Det pirrade i min mage , jag kände mig knäsvag . Tur att jag satt . Ingen kille hade någonsin varit såhär mot mig , den första brydde sig aldrig ens om jag mådde bra eller inte . Men han var så snäll . Han sa att mitt leende var gulligt och dom andra visste inte ens att jag kunde le .
" Tack , ditt med förresten . " Jag bet mig lite i läppen .
Jag såg att vi närmade oss min lägenhet .
" Du kan stanna här , jag bor där . " Sa jag och pekade mot det vita huset en bit bort .
" Okej . " Han körde in på parkeringen .
" Du kanske vill komma in och äta glass ? " Föreslog jag utan att tänka .
" Gärna . "
Jag skrattade lite och han parkerade bilen . Vi gick ut och han drog på sig luvan . Även om det var kallt hade han ingen jacka . Luvan hade han nog dragit upp så att ingen skulle se honom . Vi gick mot min port , och genom trapphuset . När vi kom in i min lägenhet tittade han nyfiket omkring .
" Söt lägenhet . " Sa han och tog av sig skorna .
Jag gjorde det också och sedan satte han sig vid köksbordet . Jag gick fram till frysen och tog två små paket med glass , med smaken apelsin och choklad . Jag räckte honom ett och la det ena mitt i mot honom . Sedan tog jag två skedar och slängde en till honom . 
" Min favoritglass i låda . " Sa han och tog en sked med glass .
Han stoppade glassen i munnen och jag skrattade . Jag satte mig ner och öppnade glassen .
" Min med . " Log jag .
Jag tog en sked med glass och lät den smälta i munnen .
" Du måste vara besviken när du inte såg min konsert nu . " Sa han och höll tillbaka ett skratt .
" Väldigt , men jag kan sjunga till dig istället . " Log jag och tog en till sked med glass .
" Okej , vad ska du sjunga ? "
Jag började skratta och glassen höll på att flyga ut ur min mun . När jag äntligen svalt den kunde jag prata .
" Jag skojade bara , du vill inte höra mig sjunga . " Skrattade jag .
" Kom igen snälla , gör det för min skull . " Han gjorde söta valpögon och jag kunde inte säga nej .
" Okejdå . Men mobba mig sen inte . " log jag och bet mig i läppen .
" Nej , detklart inte . "
" Okej då börjar jag . " Sa jag nervöst men började sedan sjunga lite .
" Ohh Ohh Ohh .. and I pray . I just cant sleep tonight. Knowing that things aint right."
 Han leende blev större när han hörde sin egen låt . Min röst var därimot mycket ljusare .  
"Its in the papers, its on the tv, its everywhere that I go.
Children are crying.
Soldiers are dying
Some people don't have a home
But I know there's sunshine behind that rain
I know there's good times behind that pain, hey
Can you tell me how I can make a change" Sjöng jag men räckte sedan min sked till honom som en mick .
Jag mimade " Dethär är en duett . " Han log och forsatte sjunga .
" I close my eyes and I can see a better day
I close my eyes and pray
I close my eyes and I can see a better day
I close my eyes and pray"
Vi log nu båda och började sedan båda sjunga tillsammans . "I lose my appetite, knowing kids starve tonight."
Våra röster matchade varandra perfekt men vi började båda skratta och avbröt låten . Inte för att låten var så speciell rolig men han såg så rolig ut när han sjöng den .
" Du är bra på att sjunga . " Sa han efter ett tag .
" Nej det är jag inte , men du är . "
" Vi borde sjunga en duett på riktigt . " Han ansikte såg allvarligt ut .
" Nej tack , men nu pratar vi inte musik . Dethär är din fritid , vi gör något roligt då . "
Jag tog en sked med glass i munnen och började skratta när det kom överallt runt min mun . Han började skratta . Jag skulle precis ta bort det när han tog sin hand istället . Hans hand nuddade min läppar och det kändes så bra . Jag rodnade och kollade ner i bordet när han var klar .
" Tack . "
Han tog också en sked med glass och log ett perfekt leende som fick mig vela krama om honom .
" Det var så lite . "
" Vad ska vi göra nu ? Du kanske vill åka hem . " Sa jag lite halvglatt .
Men igentligen ville inte jag att han skulle åka hem men klockan var ju redan runt tre på natten .
" Har du några bra filmer ? " Frågade han leendes och verkade inte vela åka hem .
" Det beror på om du gillar The Hangover , det än den bästa komedin som någonsin gjorts . " Sa jag lite generat . Han ville ju trots allt stanna .
" Har du ingen skräck ? Jag gillar att ha gråtandes tjejer i min famn . " Han bet sig lite i läppen .
" Jo , det har jag . "
Jag gick fram till min filmhylla och plockade fram en skräckfilm som jag inte sett . Jag höll upp fodralet och han nickade . Jag satt in filmen och han flyttade sig till soffan , fortfarande med glassen i handen . Jag hämtade min glass och satte mig också på soffan . Soffan var inte så stor så vi satte oss ganska nära varandra , vilket pirrade i min mage . Hans hand lutade sig mot min och jag kunde känna mina nerver spraka där vår hud rörde varandra . Han gav mig ett snabbt leende innan jag satte på filmen . Karaktärerna började röra sig på skärmen och jag var helt inne i filmen . Jag tror han var ganska förvånad att jag inte var rädd , eller hade skrikit en enda gång .
" Den här filmen är tråkig . " Mumlade han när halva filmen gått .
" Nej , den är bra . " Log jag till svars .
Han tystnade men jag kände att han gjorde någonting . När jag tittade på honom för att se vad så fick jag en sked fullt med glass i ansiktet . Glassen rann nedför mitt ansikte och jag började skratta . Han skrattade så mycket att han inte fick luft så jag tog min hand fullt med glass och tryckte upp den i hans ansikte . Han blev förvånad och nu såg vi båda två ut som två clowner . Glassen var ganska smält också så den rann enda ner till min tröja . Han ställde sig då på knä och slängde sig över mig , så att han låg nästan över mig . Sedan kittlade han mig så att jag inte kunde andas . Men allting kändes så bra med han i närheten . Han slutade kittla mig och han bet sig i läppen . Hans vackra ansikte var endast fyra centimeter från mitt och mitt hjärta slog som aldrig förr .




Hihi , spännande (a)
gjorde om ena bilden så att det såg ut som att det var mörkt , vilket inte gick så bra menmen.
gillade ni designen ? KOMMENTERA :DD




Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0