Dina andetag är min musik - chapter 18

" En månad ensamma nu , vad ska vi börja med att göra ? " Log han så fort jag såg hans ansikte .
Mitt ansikte lyste också upp i ett leende .



2 veckor senare :
Måste man verkligen gå till skolan ? Mina ögon var nästan svarta av all sömnbrist . Ryan hade hållt mig uppe tills hans fester för många gånger nu . Jag skulle behöva klaga , det var bara två veckor kvar till Justin kom hit igen . Då skulle hans turne vara slut , då skulle han ha lite lov . Jag saknade honom , jag gjorde det verkligen . Han brukade ringa mig ibland , säga att han saknade mig . Varje gång jag hörde hans röst så befriades jag från alla mina problem , skolan glömdes bort . Jag gick upp ur sängen , klädde på mig mina nya kläder . Ganska många i skolan hade reagerat på allt tidningsskvaller om att jag bodde i hans hus , men jag orkade inte bry mig . Även om vissa tjejer nu hängde på mig , så höll jag mig till mina äkta vänner , Ryan , Chaz och Caitlin . Jag gick ner och märkte att ingen annan var vaken , jag suckade och sprang upp till Justins rum där Ryan sov och skakade om han . Han vände på sig och mumlade någonting .
" Ryan , vakna nu , du kommer sent . "
" Och ? "
" Annars kommer jag inte sjunga på showen . " Hotade jag och han satte sig upp direkt .
Han tvingade mig att ställa upp i någon sångshow som skulle hållas , Justin hade tydligen berättat att jag sjöng bra . Ärligt talat så skulle det inte förvåna mig om det var Justin som tvingade Ryan , därför jag visste att Ryan inte skulle göra så . Iställlet för att tänka mer på det så gick jag ut och gjorde en macka . Jag åt upp den medans han gjorde sig i ordning och sedan kom han ner , åt och vi gick tillsammans till skolan . Ett par hundra meter innan skolan skulle synas suckade jag lite lågt .
" Ryan . " Sa jag och tittade på hans trötta ansikte .
" Mm . "
" Du borde inte ha mer fester , okej ? "
" Varför då ? "
Han tittade på mig också .
" Vi måste sköta oss , jag vill inte att Justin ska bli sur och det är inte bra för dig . "
" Okej , jag lovar . "
" Tack . " Log jag och gav honom en kram med min ena arm .
Jag antar att han också tröttnat . Jag ville inte att Justin skulle tro att det var jag som festade , jag brukade mest sitta i mitt rum och vänta på att alla tystnat så jag kunde somna .
" Så .. " Sa han och log lite .
Jag tittade oförstående på honom .
" Vad hände mellan dig och Justin däruppe ? " Frågade han och hånlog .
" Ehm .. " Tvekade jag .
" Berätta , annars frågar jag Justin och säger att du sa att ni hade detdär . "
" Ryan , du får du inte ! " Skrek jag tyst .
" Berätta då , du vet att jag ser när du ljuger . "
" Okejokej . Han kysste mig . " Sa jag snabbt och rodnade .
Jag vände fram mitt huvud och kunde se skolan en bit bort .
" Och du gjorde vad ? "
" Besvarade den såklart . " Sa jag som det inte fanns något annat alternativ .
" Oohohoh , någon är kär . " Skrattade han .
" Sluta Ryan , annars berättar jag om Sofia . "
Han tystnade , jag hånlog . Hans lilla dejt han hade för två veckor sen hade blivit till fleratals dejter , men Justin visste inte det . Jag fick tydligen inte berätta någonting , så fjantigt .
" Du kan vara ganska irriterande . " Log han .
Han la sin arm runt min nacke och gnuggade med sin näve i mitt hår .
" Aaaaj Ryan . " Skrek jag och skrattade .
Han slutade och skrattade också , sedan forsatte vi dagen .

Även om min vänskapskrets höll mig på bra humör så kände jag mig ibland demprimerad på något sett . Ingenting fick mig på morgonen resa upp och ropa " Wihuu , vad roligt jag ska ha idag . " Det kändes som att varje skratt bara var ett skratt som varade för stunden . Jag kunde inte vinna över känslan , och inte ta itu med den . Kanske var det ändå bara mitt liv . Jag reste mig upp på morgonen , gick till skolan , kom hem , var med vänner , kom hem , går och lägger mig , sedan börjar det om igen . Det var som att jag kunde mitt liv i sömnen , jag behövde en förändring . Det var en att flytta , men nu ville jag inte flytta jag ville vara kvar och ändå ha roligt . Jag tänkte på det hela vägen hem från skolan , Ryan var någon annanstans . Jag tog upp min mobil och slog det numret jag redan kunde utantill vid dethär laget .
" Justin ? " Frågade jag när signalerna tystnade .
" Hej . " Svarade han glatt .
" Vad gör du ? "
" Jag börjar en intervju om exakt en kvart , vad gör du själv? "
" Går hem från skolan . "
" Åh , stackarn . " Skrattade han .
" Jag vill bara ha lov nu . " Suckade jag .
" Det är bara en och halv vecka kvar nu . "
" Tills du kommer ja . " Sa jag och bet mig i läppen .
" Ja och lovet , jag kommer på avslutningsdagen på kvällen . "
" VA? " Skrek jag . 
Skulle det vara sommarlov snart ? Hade jag tappat tidsuppfattningen totalt ? Var nästa steg gymnasiet ?
" Trodde du visste det . " Skrattade han . 
" Nej , det gjorde jag verkligen inte . " 
" Nu gör du det . " Meddelade han . 
" Tack. " 
" Men du , jag måste gå nu , puss , saknar dig . " 
" Puss . " Sa jag men han försvann . 
Jag såg huset och steg in , det var tomt så jag sprang uppför trappan och satte mig vid datorn .  Jag började leta på nätet efter en bra avslutningsklänning . Jag hittade en och beställde hem den , eller till Justins adress . Den skulle nog göra så att jag såg ut precis som alla andra .

Justins perspektiv :
Hon lät inte speciellt glad , undra varför . Ryan hade ju lovat mig att hon skulle vara glad , snart skulle jag ändå få se henne . Jag hade räknat dagar , nästan minuter . Hennes läppar mot mina hade varit den bästa känslan jag någonsin upplevt . Att hon bodde i mitt hus hade såklart lett till massa onödiga frågor , men på något sett klarade jag mig alltid undan . Jag gick in till intervju rummet , jag kände hur kameran riktades mot mig .

Nellys perspektiv :
Jag klottrade på pappret brevid min uppsats . Små hjärtan med bokstäver , någonting jag skulle klottra över någon dag med någonting annat . Jag hörde hur dörren därnere öppnades , det måste vara Ryan . Jag sprang ner för trappan , där står Ryan alldeles blodig i ansiktet .. 



Leeeeedsen för HEMSK uppdatering , men så kommer det bli på helger om jag har fullt upp . Det bli nog inte 6 delar idag men jag gissar på 4 . Kommentera :)

 

Kommentarer
Postat av: Rebecka

skitbra tjejen :d ,, funderar lite på detdär med helgerna ,, grejen är att jag inte tycker att jag är speciellt bra på o skriva ...

2011-01-23 @ 18:14:12

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0