Dina andetag är min musik - chapter 14

" Ojojoj , vad är det som händer här då ? " Skrattade Ryan när han steg in .
Både han och Chaz började skratta . Jag hoppade ner och kände hur det hettade till i kinderna.



Jag sprang fram till Ryan och kramade om honom , han doftade också gott men inte lika gott som Justin . När vi släppte varandra kramade jag Chaz också . Jag hörde Justins tysta steg bakom .
" Så grabbar , vad ska vi hitta på ? " Frågade Justin när han var framme .
Jag slog till honom löst på armen . " Jag då ? "
" Och den enda tjejen . " Rättade han sig och log lite snett .
" Tack . " Sa jag sarkastiskt .
" Vi går ut lite , vi har precis varit och badat med delfiner . " Sa han och lutade sig mot dörren .
" Va ? Vad coolt . " Sa jag och såg riktigt imponerad ut .
" Man märker att det inte händer mycket i hennes liv . " Suckade Justin skämtsamt .
" Tur att hon hittade oss nu . " Skrattade Chaz .
" Kan ni sluta reta mig så vi kan gå ut ? " Sa jag surt men log ändå .
Man kunde inte vara sur på dessa grabbar , dom var mina bröder . Även om jag önskade så mycket mer med en ..
" Klä på dig så . " Log Ryan .
Jag drog på mig skorna och tog en hoodie som hängde där , den var min .
" Kom nu . " Sa jag och sprang ut .
Justin och resten kom efter , lite längre bort ser jag hur små tjejer kommer gåendes .
" Det går några därborta . " Sa jag och tittade lite oroligt på Justin som gick brevid mig .
" Det går nog bra . " Sa han och blinkade med ena ögat .
Jag kunde bara le , jag blev på så bra humör nyss . Vi började gå den lilla trottoaren och snart var vi vid tjejerna . Dom tittade länge på Justin , sedan började dom hoppa omkring som barn , även om dom var barn . Dom skrek tyst och började gråta . Jag var tvungen att skratta , jag vände mig om och började skratta mot Ryans bröstkorg . Jag tryckte mig så hårt mot honom , så att det inte skulle höras någonting . Jag kände hur Justins blick brände i ryggen . Jag måste känna någonting för honom , annars skulle jag väl inte bli som hypnotiserad när jag såg in hans ögon , mitt hjärta började slå snabbare och jag fick koncentrera mig på att andas . Jag släppte Ryan och såg hur Justin skrev autografer och tog bilder med dom . Jag tog också en bild på dom med min mobil , sedan medans han pratade med dom beskärde jag bilden så man bara såg Justin , sedan la jag den som bakgrundsbild . Nu skulle jag bli varm så fort jag såg den , få ett leende på läpparna .
" Så tjejer , nu behöver jag gå men det var riktigt roligt att träffa er . "
" Åh tack , tack , vi älskar dig mest i hela världen . " Log tjejerna .
" Jag älskar er också . "
Han gav dom en snabb kram sedan gick vi vidare .
" Vad söta dom var . " Skrattade jag .
" Du och dina skrattattacker . " Skrattade Ryan .
" Förlåt då för att jag inte har ett liv . "
" Jag förlåter dig gullet . "
" Aw , tack . "
Han bara skakade på huvudet samtidigt som han skrattade . Vi gick ett par minuter och snart stannade Chaz plötsligt .
" Shit , kolla där . " Sa han och pekade på ett hus mitt i skogen en bit bort .
Jag såg hur huset var fallfärdigt , ingen såg ut att bo där .
" Wow , kom vi går dit . " Sa Ryan och gick med ivriga steg ditåt .
Jag kände mig lite rädd faktist , men gick ändå bakom alla andra dit .
" Så , vem vågar gå in först ? " Frågade Chaz när vi var framme .
Jag tittade mot huset och kände hur mitt hjärta nästan stannade , fönsterna var sönder och det var gammalt mögligt trä . Men det var stort , men det lyste inte i något fönster . Alla tittade plötsligt på mig .
" Åh , nej glöm det ! " Viskade jag högt .
" Åh jo . " Sa Justin med ett flin i ansiktet .
" Jag antar att du är för feg . " Log Chaz .
" Okejdå , jag går . " Forsatte jag att viska .
" Varför viskar du ? " Skrattade Ryan tyst .
" För tänk om det spökar här . " Viskade jag .
Mina andetag hade blivit snabbare , skulle jag verkligen behöva gå in där , helt själv ?
" Jaja , gå nu om du vågar . " Log Chaz  .
Jag ett sarkastist leende och började sedan gå mot huset , jag andades ut försiktigt . Jag ser hur ljuset tänds och släcks därinne . Jag sprang fort tillbaka med pulsen i 180 .
" Vad fan var detdär ?! " Skrek jag tyst och ställde mig bakom alla .
" A men lägg av och inbilla dig . " Skrattade Justin hånfullt .
" Jag lovar .. "
" Gå in nu eller så är du den största fegisen jag känner . "
Jag knöt nävarna och gick återigen mot huset . Jag visste att jag hade sett rätt , det var någonting därinne . Jag öppnade dörren sakta och det knarrade . Jag kastade en blick mot gänget som stod och flinade innan jag  tog ett steg in , fan varför gick jag med på dethär ?

Justins perspektiv :
Jag skrattade med resten . Hon hade verkligen ingen koll på filmvärlden . Detta hus skulle vara med i en film och därinne fanns några och filmade . Vi hade bestämt innan att vi skulle få in henne och skrämma henne lite , bara för att det är roligt . Ryan hade tydligen planerat dethär länge . Hon försvann in i huset , hon såg verkligen skräckslagen ut .
" Hur länge tror det dröjer innan hon kommer ? " Flinade Ryan .
" En minut till . " Chansade jag .
" Två minuter . "
Vi log alla och forsatte sedan titta mot huset , jag började räkna tyst för mig själv . 1,2,3,4,5,6,7,8,9 När jag kom till nio så hör vi alla ett skrik , sedan flyger dörren upp och Nelly springer fram till oss . Vi skrattade så att vi inte fick luft .
" KOM , KOM , SPRING ! " Skrek hon och började rusa mot vägen .
Vi började skratta ännu mer , en figur med någon mask på sig kom ut på verandan och såg alldeles chockad ut . Dom skulle tydligen göra en skräckfilmen .
" SPRING DÅ , NI VET INTE VAD JAG SÅG DÄRINNE ! " Skrek hon och stannade på vägen .
" Menar du han ? " Sa Chaz och nickade mot mannen som stod där .
Vi började skratta ännu mer .
" Vänta ... Visste ni ? " Frågade hon och kom till oss .
Hon ställde sig riktigt nära oss och kunde inte le  , hon tittade bara skräckslaget mot mannen .
" Förlåt oss , vi går nu . " Ropade Ryan medans vi började gå .
" Åhh , shit , tror aldrig jag skrattat så här mycket . " Skrattade jag lågt .
" Fan vad taskiga ni är . " Muttrade hon och började gå snabbare så hon hamnade före oss .
" Sötnos . " Ropade Ryan med ett hånflin .
" Jag fattar varför Caitlin aldrig vill umgås med er ensam . " Ropade hon bara .
" Akta så att det inte kommer några figurer bara . " Ropade Chaz skämtsamt och vi började skratta igen .
Hon stannade och väntade tills vi var ikapp henne . Hon började sedan gå brevid mig . Hon sneglade mot mig , hon gav mig ett snabbt leende , jag höll på att smälta .

Nellys perspektiv :
Min puls var nog fortfarande lite för snabb efter deras lilla skämt . Jag var fortfarande inte sur , jag fattade ju att det skulle vara som ett skämt . Jag hade sagt till Ryan ungefär en vecka sen att jag inte var rädd för någonting , därför var jag ganska säker på att dethär var hans ide . Jag gick brevid Justin , han la plötsligt sin arm runt min midja . Det kändes så otroligt rätt , jag följde min magkänsla och lutade mitt huvud mot hans bröst . Åh , jag ville bara veta vad han kände för mig ..



Gillar ni novellen såhär långt ? Om ni vill att jag ska ändra på någonting så får ni gärna kommentera det , tack annars alla som tycker den är bra , det värmer . Kommentera :)

// L


Kommentarer
Postat av: Rebecka

ändra inte ngt ,, skit bra :D

2011-01-20 @ 19:26:46

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0