Unbroken - episode 31

"Allting färdig packat?"
Jag nickade och slog igen bagageluckan. Nog hade Justin var seriös om att bila ner till Kanada, det skulle ta många timmar. Men vi skulle köra båda två, och vi skulle stanna i tre dar innan vi skulle BILA tillbaka också..!
Vi satte oss i bilen och jag var precis nyvaken så jag skulle hålla mig vaken längre. Vi startade bilen och åkte, ingen Kenny, bara vi två.
Justin och jag hade allsång i bilen när radion stod på, vi var båda två oseriösa och sjöng med så mycket vi kunde under våra skrattattacker.
"Tack att du orkar följa med, du anar inte hur glad Ryan blev"
Vi forsatte prata och jag passade på att sova en stund, innan Justin blev så trött att jag fick ta över.
"Jag tänker inte somna" sa Justin bestämt.
Jag skrattade åt honom och smekte hans låt med handen. Det hade vart skönare om magen inte hade varit vägen, vilket den var.
"Vet du vad som skulle pigga upp oss båda två?" frågade Justin med ett flirtigt leende.
"Inte när jag är gravid, glöm tanken" skrattade jag och tog bort min hand.
-
Efter massvis bilande, massvis, massvis så började vi äntligen närma oss.
"Jag känner igen husen, äntligen" vrålade nästan Justin och gasade på lite.
Jag gäspade och lutade mig emot fönstret "tre dar, och så är det dags igen" suckade jag.
Han suckade också men pressade fram ett leende "äh, lite övningskörning för dig"
"Så vadå? Påstår du att jag kör dåligt eller?"
Han brast ut i skratt.
"Okej, om du säger det då. Jag ska minnas det här Justin, och du ska få hämnd"
Han blev seriös, han visste att jag var det angående hämnden.
"Jag älskar dig" påminde Justin ihopp om att få det att försvinna, men jag svarade inte.
Bakom oss började helt plötsligt en blå lampa blinka och ett välbekant ljud hördes, sirener.
"Vad fan?" stönade Justin och körde in på kanten.
Det visade sig att Justin hade gjort en osäker sväng med några kilometer för hög hastighet. Han fick en varning och när han stängt igen fönstret började jag skratta så jag knappt fick luft "och du sa att jag inte kunde köra, pfft"
-
"Hejsan Ali, och Justin. Mina älskade barnbarn"
Diane pussade oss båda på kinderna, och vi fick komma in. Det var skönt att hon tog mig som ett barnbarn ibland. Samtidigt kanske lite konstigt, men jag kände mig åtminstonde välkommen.
"Jag hörde om festen, men inget drickande va?"
Jag skrattade till "jag skulle aldrig vela skada barnet"
För Justins del visste jag faktiskt inte, men jag hoppades iallafall att han kunde slappna av lite.
"Nej, såklart inte mormor. Kan vi få sova en stund, vi har åkt väldigt länge?"
"Ja, men skulle du kunna gå upp före Alison? Jag har något att säga Justin, första dörren till höger"
Jag gjorde genast som hon sa och bar upp min väska också, även fast Justin skulle ha tagit den men jag gillade att göra saker själv.
Jag la mig direkt ner i sängen och väntade på Justin, jag hann dra av mig alla kläder och gosa mig ner under täcket. Förut när jag sov med Justin hade jag sovit med pyamas, men nu sov jag oftast bara i underkläder. Som sagt fick inte Justin se hela min kropp, innan den var som jag ville.
När han klev in i rummet så var han alldeles röd och la sig snabbt ner i sängen.
"Vad sa hon?" sa jag och la min arm runt han när han väl fått av sig kläderna.
"Hon sa att vi inte fick ha sex, bland annat. Du vet inte hur mycket jag skämdes"
Jag skrattade och skämdes också faktiskt lite, vårt barn bevisade att vi en gång varit alldeles för klantiga. Då hade vi inte ens känt varandra, och då hade det varit hemma hos Chaz. Det roliga bakom allt är att jag inte hade en aning om hur jag hade hamnat där. Jag kände varken Chaz eller Ryan som höll i festen. Jag tror inte ens att jag såg dom under hela kvällen.
Jag hade vart i Kanada med Aria, så ville hon gå på festen och så blev allting bara vilt. I kanada hade vi varit för att Arias pojkvän så gärna ville gå på en match i ishockey.
"Du är inte sur fortfarande va?" frågade jag.
Samtidigt drog jag med handen över hans mage, så han visste vad jag menade. Alla gånger jag retat honom.
"Nej älskling, jag kan inte vara sur på dig. Men du gillar att retas va?"
Han vände sig om och lyfte snabbt upp mig på hans mage, vilket var väldigt oväntat och snabbt.
Han höll hårt om min rumpa och tittade ändå rätt in i mina ögon.
"Ja, det vet du själv"
Inget mer fick hända, det visste både han och jag. Så jag satt kvar där och behöll mina händer på hans bröstkorg medans vi kysstes. Sedan fick jag hamna brevid honom i stället och han höll kvar sina händer vid min mage.
"Jazmyn, vet du vad? Din mamma är sjukt sexig"
Jag skrattade till och pussade på hans hand "det är din pappa också, flera miljoner tjejer trånar efter honom"
Med dom orden somnade vi sedan.

"Allting färdig packat?"
Jag nickade och slog igen bagageluckan. Nog hade Justin var seriös om att bila ner till Kanada, det skulle ta många timmar. Men vi skulle köra båda två, och vi skulle stanna i tre dar innan vi skulle BILA tillbaka också..!
Vi satte oss i bilen och jag var precis nyvaken så jag skulle hålla mig vaken längre. Vi startade bilen och åkte, ingen Kenny, bara vi två.

Justin och jag hade allsång i bilen när radion stod på, vi var båda två oseriösa och sjöng med så mycket vi kunde under våra skrattattacker.
"Tack att du orkar följa med, du anar inte hur glad Ryan blev"
Vi forsatte prata och jag passade på att sova en stund, innan Justin blev så trött att jag fick ta över.
"Jag tänker inte somna" sa Justin bestämt.
Jag skrattade åt honom och smekte hans låt med handen. Det hade vart skönare om magen inte hade varit vägen, vilket den var.

"Vet du vad som skulle pigga upp oss båda två?" frågade Justin med ett flirtigt leende.
"Inte när jag är gravid, glöm tanken" skrattade jag och tog bort min hand.

-

Efter massvis bilande, massvis, massvis så började vi äntligen närma oss.
"Jag känner igen husen, äntligen" vrålade nästan Justin och gasade på lite.
Jag gäspade och lutade mig emot fönstret "tre dar, och så är det dags igen" suckade jag.
Han suckade också men pressade fram ett leende "äh, lite övningskörning för dig"
"Så vadå? Påstår du att jag kör dåligt eller?"
Han brast ut i skratt.
"Okej, om du säger det då. Jag ska minnas det här Justin, och du ska få hämnd"
Han blev seriös, han visste att jag var det angående hämnden.
"Jag älskar dig" påminde Justin ihopp om att få det att försvinna, men jag svarade inte.
Bakom oss började helt plötsligt en blå lampa blinka och ett välbekant ljud hördes, sirener.
"Vad fan?" stönade Justin och körde in på kanten.
Det visade sig att Justin hade gjort en osäker sväng med några kilometer för hög hastighet. Han fick en varning och när han stängt igen fönstret började jag skratta så jag knappt fick luft "och du sa att jag inte kunde köra, pfft"

-

"Hejsan Ali, och Justin. Mina älskade barnbarn"
Diane pussade oss båda på kinderna, och vi fick komma in. Det var skönt att hon tog mig som ett barnbarn ibland. Samtidigt kanske lite konstigt, men jag kände mig åtminstonde välkommen.
"Jag hörde om festen, men inget drickande va?"
Jag skrattade till "jag skulle aldrig vela skada barnet"
För Justins del visste jag faktiskt inte, men jag hoppades iallafall att han kunde slappna av lite.
"Nej, såklart inte mormor. Kan vi få sova en stund, vi har åkt väldigt länge?"
"Ja, men skulle du kunna gå upp före Alison? Jag har något att säga Justin, första dörren till höger"
Jag gjorde genast som hon sa och bar upp min väska också, även fast Justin skulle ha tagit den men jag gillade att göra saker själv.

Jag la mig direkt ner i sängen och väntade på Justin, jag hann dra av mig alla kläder och gosa mig ner under täcket. Förut när jag sov med Justin hade jag sovit med pyamas, men nu sov jag oftast bara i underkläder. Som sagt fick inte Justin se hela min kropp, innan den var som jag ville.
När han klev in i rummet så var han alldeles röd och la sig snabbt ner i sängen.
"Vad sa hon?" sa jag och la min arm runt han när han väl fått av sig kläderna.
"Hon sa att vi inte fick ha sex, bland annat. Du vet inte hur mycket jag skämdes"
Jag skrattade och skämdes också faktiskt lite, vårt barn bevisade att vi en gång varit alldeles för klantiga. Då hade vi inte ens känt varandra, och då hade det varit hemma hos Chaz. Det roliga bakom allt är att jag inte hade en aning om hur jag hade hamnat där. Jag kände varken Chaz eller Ryan som höll i festen. Jag tror inte ens att jag såg dom under hela kvällen.
Jag hade vart i Kanada med Aria, så ville hon gå på festen och så blev allting bara vilt. I kanada hade vi varit för att Arias pojkvän så gärna ville gå på en match i ishockey.

"Du är inte sur fortfarande va?" frågade jag.
Samtidigt drog jag med handen över hans mage, så han visste vad jag menade. Alla gånger jag retat honom.
"Nej älskling, jag kan inte vara sur på dig. Men du gillar att retas va?"
Han vände sig om och lyfte snabbt upp mig på hans mage, vilket var väldigt oväntat och snabbt.
Han höll hårt om min rumpa och tittade ändå rätt in i mina ögon.
"Ja, det vet du själv"
Inget mer fick hända, det visste både han och jag. Så jag satt kvar där och behöll mina händer på hans bröstkorg medans vi kysstes. Sedan fick jag hamna brevid honom i stället och han höll kvar sina händer vid min mage.
"Jazmyn, vet du vad? Din mamma är sjukt sexig"
Jag skrattade till och pussade på hans hand "det är din pappa också, flera miljoner tjejer trånar efter honom"
Med dom orden somnade vi sedan.

Nästa kommer 19:00 som vanligt luvies!

Kommentarer
Postat av: Johanna

grymt :D

2011-12-25 @ 11:20:26
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: bella

Super!!!

2011-12-25 @ 11:20:58
Postat av: Anonym

Så grymt bra! Mera!!

2011-12-25 @ 11:44:15
Postat av: emilia

jäättebra !:d men vart e chapter 32 ? skulle den inte komma 19.00 ? :(

2011-12-25 @ 20:03:55

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0