Unbroken - episode 22

Resten utav helgen så gjorde vi ingenting speciellt, jag blev noga vaktad iallafall.
På söndagen åkte jag hem, Justin skulle vänta i lägenheten.
I bilen lyssnade vi på deras musik, jag visste inte riktigt vad det var. Reaggaton blandat med rap, blandat med jag vet inte vad. Bra lät det inte, om jag fick säga så.
Jag frös, men Jake höll mig nära. Det var någonting med Jake's kropp, den var alltid varm. Nästan som om han alltid hade feber, så han var som min egna sol.
"Hejdå, och jag kommer och hälsar på.. ofta. Bara så du vet, gillar jag inte Bieber" muttrade Jake och jag kramade om honom.
"Jag skriver direkt när jag har ledigt" log jag.
"Ja, och hälsa honom att om det inte vore för barnet hade jag misshandlat honom till döds"
Jag slog till honom löst.
"Ey sluta, han är en bra människa"
"Om du fortfarande vart oskuld, hade han varit en bra människa"
Jag himlade med ögona och gick ut ur bilen, jag gick hem och slog direkt upp dörren.
"Alison" log Justin större än någonsin och kramade om mig.
"Hej?" skrattade jag.
Jag såg hur han drog in min doft och kände killparfymen, vilket inte verkade glädja honom. Men han suckade bara och pressade sina läppar mot mina.
"Hade ni roligt?"
Han lät inte speciellt intresserad.
"Det var roligt, fast Oliver och Jake tillsammans är som mina livvakter"
Då skrattade han iallafall och slickade i sig grädden från kladdkakan vi satt och åt.
"Tro mig, skulle inte bli förvånad om ett kamerasystem snart är uppkopplat härinne"
"Du.." sa han och suckade djupt.
"Vad?"
"Jag vet att du varit i skolan hela veckan och så, men.. du vet att du kommer missa ett helt år sen.. vad hade du tänkt dig?"
Jag hatade när vi hade seriösa disskutioner, men vi var ju tvungna.. Men jag gillade inte när det blev för djupt, utan någon humor.
"Distans, tror jag"
"Genom data och så eller?"
"Aa, börjar inspelningarna imorgon eller?"
Han nickade och jag suckade för mig själv.
"Hälsa Selena att hon har en fin kropp" flinade jag "haha om du ser henne i studion, det gör du väl?"
Han stelnade till, han trodde väl inte att jag skulle skämta om det. Men jo, jag skulle nog få ge hämnd.
"Nej" sa han tyst.
"Äh, var inte så stel. Fråga henne samtidigt vart hon köper sina underkläder, om vi kanske kan shoppa tillsammans. Hon vet ju trots allt vad du gillar"
Han spände sina käkben och visade inget leende någonstans, jag därimot började skratta och skakade på huvudet.
"Du kan få bilder på mig också sen, när jag tränat bort min mage bara" flinade jag "så kan du jämföra oss" sedan pussade jag honom på kinden och la min tallrik i diskhornet för att ta en dusch.
-
Justin jobbar idag, lust att ses? :)
Såklart min snygging, en timme xx
Justin hade åkt för länge sen, fortfarande smått surig över det där igår. Men det var inte mitt fel, jag gillade att skoja med honom.
Det var det jag älskade med vårat förhållande, vi gjorde allting, men samtidigt fanns det ingen svartsjuka eller gräl, för det mesta.
Men jag visste ju att Justin inte ville ha det så, han ville ha det seriöst, jag också kanske. Men jag hade svårt att släppa in någon så nära mitt hjärta. Jag ville inte sakna honom, men jag visste att det snart skulle gå för långt.
Kommer du hit eller hem sen? Jake kommer iallafall hit :)
skickade jag till Justin.
Han svarade inte, men jag blev inte sur. Jag åt istället av kladdkakan vi köpt igår, mat var det bästa jag visste.
-
"Hur ofta äter du egentligen?" frågade Jake chockat "jag minns inte att du var såhär"
"Tyst, jag äter på morgonen, vid tolv, tre, sex, sju och åtta" log jag och skrattade.
"Uh? Vad kallar du alla dina måltider?"
Jag ryckte på axlarna "jag kallar bara alla mat"
Han skrattade och det knackade på dörren, Max klev in och hälsade på Jake.
"Hej, du jag har blivit hitkallad av rektorn för att hämta dig" sa han mot dig och Jake kollade stort på mig.
"Menar du att du skolkar?"
Hans ögon var inte dom gladaste, "vänta bara när bebisen är ute" sa han och jag hoppades verkligen att Jazmyn inte ville titta ut på ett bra tag..
Resten utav helgen så gjorde vi ingenting speciellt, jag blev noga vaktad iallafall.
På söndagen åkte jag hem, Justin skulle vänta i lägenheten.
I bilen lyssnade vi på deras musik, jag visste inte riktigt vad det var. Reaggaton blandat med rap, blandat med jag vet inte vad. Bra lät det inte, om jag fick säga så.
Jag frös, men Jake höll mig nära. Det var någonting med Jake's kropp, den var alltid varm. Nästan som om han alltid hade feber, så han var som min egna sol.
"Hejdå, och jag kommer och hälsar på.. ofta. Bara så du vet, gillar jag inte Bieber" muttrade Jake och jag kramade om honom.
"Jag skriver direkt när jag har ledigt" log jag.
"Ja, och hälsa honom att om det inte vore för barnet hade jag misshandlat honom till döds"
Jag slog till honom löst.
"Ey sluta, han är en bra människa"
"Om du fortfarande vart oskuld, hade han varit en bra människa"
Jag himlade med ögona och gick ut ur bilen, jag gick hem och slog direkt upp dörren.

"Alison" log Justin större än någonsin och kramade om mig.
"Hej?" skrattade jag.
Jag såg hur han drog in min doft och kände killparfymen, vilket inte verkade glädja honom. Men han suckade bara och pressade sina läppar mot mina.

"Hade ni roligt?"
Han lät inte speciellt intresserad.
"Det var roligt, fast Oliver och Jake tillsammans är som mina livvakter"
Då skrattade han iallafall och slickade i sig grädden från kladdkakan vi satt och åt.
"Tro mig, skulle inte bli förvånad om ett kamerasystem snart är uppkopplat härinne"

"Du.." sa han och suckade djupt.
"Vad?"
"Jag vet att du varit i skolan hela veckan och så, men.. du vet att du kommer missa ett helt år sen.. vad hade du tänkt dig?"
Jag hatade när vi hade seriösa disskutioner, men vi var ju tvungna.. Men jag gillade inte när det blev för djupt, utan någon humor.
"Distans, tror jag"
"Genom data och så eller?"
"Aa, börjar inspelningarna imorgon eller?"
Han nickade och jag suckade för mig själv.
"Hälsa Selena att hon har en fin kropp" flinade jag "haha om du ser henne i studion, det gör du väl?"
Han stelnade till, han trodde väl inte att jag skulle skämta om det. Men jo, jag skulle nog få ge hämnd.
"Nej" sa han tyst.
"Äh, var inte så stel. Fråga henne samtidigt vart hon köper sina underkläder, om vi kanske kan shoppa tillsammans. Hon vet ju trots allt vad du gillar"
Han spände sina käkben och visade inget leende någonstans, jag därimot började skratta och skakade på huvudet.
"Du kan få bilder på mig också sen, när jag tränat bort min mage bara" flinade jag "så kan du jämföra oss" sedan pussade jag honom på kinden och la min tallrik i diskhornet för att ta en dusch.

-

Justin jobbar idag, lust att ses? :)


Såklart min snygging, en timme xx

Justin hade åkt för länge sen, fortfarande smått surig över det där igår. Men det var inte mitt fel, jag gillade att skoja med honom.
Det var det jag älskade med vårat förhållande, vi gjorde allting, men samtidigt fanns det ingen svartsjuka eller gräl, för det mesta.
Men jag visste ju att Justin inte ville ha det så, han ville ha det seriöst, jag också kanske. Men jag hade svårt att släppa in någon så nära mitt hjärta. Jag ville inte sakna honom, men jag visste att det snart skulle gå för långt.

Kommer du hit eller hem sen? Jake kommer iallafall hit :)

skickade jag till Justin.
Han svarade inte, men jag blev inte sur. Jag åt istället av kladdkakan vi köpt igår, mat var det bästa jag visste.

-


"Hur ofta äter du egentligen?" frågade Jake chockat "jag minns inte att du var såhär"
"Tyst, jag äter på morgonen, vid tolv, tre, sex, sju och åtta" log jag och skrattade.
"Uh? Vad kallar du alla dina måltider?"
Jag ryckte på axlarna "jag kallar bara alla mat"
Han skrattade och det knackade på dörren, Max klev in och hälsade på Jake.
"Hej, du jag har blivit hitkallad av rektorn för att hämta dig" sa han mot dig och Jake kollade stort på mig.
"Menar du att du skolkar?"
Hans ögon var inte dom gladaste, "vänta bara när bebisen är ute" sa han och jag hoppades verkligen att Jazmyn inte ville titta ut på ett bra tag..

Det flyter på än så länge med idéer i mitt huvud :) 

kkommentera, ärligt :) det kommer mer då.. annars vet man ju aldrig ;)

Kommentarer
Postat av: Marielle

An vad jag skrattade när hon retades med Justin. Jag kunde nästan se hur irriterad han blev. :P älskar denna novell!

2011-12-07 @ 22:04:04
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer :)

2011-12-07 @ 22:09:14
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mer mer mer och ännu mer! :D

2011-12-07 @ 22:39:48
Postat av: Matilda

Twilight inspiration? :) me like

2011-12-07 @ 22:52:06
Postat av: Emma

MEEER :)

2011-12-08 @ 06:46:50
URL: http://justindblovestories.blogg.se/
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEEEEER ;D As grymt kan inte få nog!

2011-12-08 @ 10:16:41

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0