Unbroken - episode 21

Han satte sig på soffan, och jag satt liksom snett så mina ben gick över honom.
"Vad pratar du om?" skrattade jag.
"Bilderna, på Selena. Det var länge sen"
"Jag vet?"
"Jag trodde du blev sur för att jag hade dom kvar, oavsett så är dom inte kvar nu iallafall"
"Justin, andas" skrattade jag och smekte han över kinden "jag blev bara lite chockad, men långt ifrån sur. Jag gick hem för min mage"
Han pustade ut och kysste mig varsamt "Har du ont?" frågade han.
Sedan grimaserade han och drog upp sin hand, helt blodig var den.
"Justin vad har hänt?" frågade jag panikslaget.
"Jag blev så sur på mig själv, behöver du åka till sjukhuset? Är det något fel på bebisen?"
"Skit i mig, visa din hand nu!"
Han drog motvilligt fram den, jag undersökte den. Inte så stor skada, skönt nog.
"Du måste verkligen lugna ner dig Justin, du har väl precis haft semester?"
Vilket påminde mig att han skulle snart iväg och jobba igen..
"Ja, men jag var orolig för dig"
"Ta det lugnt, jag försvinner inte" lovade jag och pussade hans hand.
-
Har Jake kommit än?
Det var nog mitt femte sms till Oliver, jag kunde inte sluta kolla på klockan. Justin därimot var lite tjurig.
"Vad muttrar du om?" sa jag och drog bort håret från ansiktet.
Ja, som vanligt hade jag mjukis, kofta men denna gången utsläppt hår och lite lite smink.
"En hel helg utan dig, varför?"
Han slog på tven och bytte kanaler innan han ens sett vad som kom.
"Jag har sagt sanningen Justin, det kommer bara vara jag, Oliver och Jake, kanske Melinda om hon kan. Men ingen annan"
"Toppen" muttrade han.
Jag la min hand på hans och kollade honom djupt i ögonen.
"Jake, är min vän. Dessutom ska du ju ha fest, det blir säkert roligt"
"Oliver gör nog vad som helst för att bli av med mig"
Jag suckade och kollade vad han hade svarat istället
Ja, nu kom han :) Vi är där om en halvtimma.
Jag log stort och knappade in ett okej.
"wow, ditt leende"
"Sluta" sa jag och blev ledsen.
"Men vad?"
Jag visste inte om det var för att jag var gravid, men helt plötsligt blev jag irriterad och reste mig upp.
"Om du inte vill spendera den sista halvtimmen med mig så kan jag gå till ett annat rum"
Jag gick in i sovrummet och slog igen dörren efter mig.
Jag visste hur svag han var, han tålde verkligen inte att vi bråkade, eller tjaffsade.
"Förlåt" mumlade han och öppnade dörren.
Jag hade redan hunnit att slå upp en skvallersida på telefonen och såg bilderna på oss, jag hur stor som helst.
Bieber blir pappa?
"Ja, nu vet dom det också. Mitt barn kommer nu vara hatat föralltid" suckade jag och slängde iväg mobilen men den landade på en mjuka kläder som jag vetat.
Han sa ingenting utan la sig bredvid mig.
"Justin, jag vill att du ska förstå en sak. Jag är inte kär i Jake, som jag är i dig. Tror du dessutom att Oliver skulle ens låta någonting hända när han är där? Snälla, du känner honom själv. Jag är förvånad helt ärligt att du ens lever" skojade jag och han skrattade lite.
-
När jag såg en bil parkera och sedan att två människor klev ut så visste jag direkt att det var dom. Dom var lika långa, dessutom kunde jag alltid känna igen Oliver.
Jag hade lust att springa, men jag var ju gravid så jag stod kvar istället och när det var några meter kvar sprang jag dit ändå och slängde mig runt Jake's hals.
Hans svarta hår var detsamma, och hans stora muskler höll om mig hårt.
"Jake" kvittrade jag och drog in hans doft.
"Ali"
Han släppte mig inte på ett bra tag, men när han väl gjorde det kunde jag inte låta bli att skratta. Oliver och han såg nästan likadana ut, om man bortser från hans hår. Oliver hade ju inget hår.
Båda var så mörka, som dom precis tillbringat en månad i Thailand och deras muskler skulle skrämma bort vem som helst.
Oliver hade lite mer tatueringar än Jake, eller Jake hade bara ett kina tecken på sitt skulderblad, det visste jag. Men Oliver hade ju på sin mage, och sina armar också.
Jag kramade om honom igen, och i hans famn kände jag mig som en liten bebis. Jag var så kort och liten jämfört med honom, trots min mage.
"Du är så stor, inte lika spinkig iallafall" flinade Jake.
Hans leende hade jag saknat så otroligt mycket.
"Visst, som ett litet barn. Kanske folk tror vi är barnvakt till den här lilla skiten"
Jag slog till Oliver som skrattade.
"Vi ska köpa mat, kom" sa Jake sen och drog mig intill sig.
Oliver gav inte Jake den där blicken som Justin alltid fick..
-
"Mamma, vi går ut" ropade Oliver till sin mamma och vi gick sedan ut vi tre.
Även fast klockan var runt tolv på natten.
Hela dagen hade vi spelat tv-spel och pratat, jag hade för det mesta suttit nära Jake.
"Tänk om någon ser oss?" sa jag sedan oroligt.
"Och?" sa Oliver.
Jag hade helt glömt bort att papparazzis inte skulle följa efter oss så jag slappnade av lite, då drog Oliver mig intill sig och så gick vi till hans vänner.
Det var mest killar, men det var lugnt för min del. När någon frågade vem jag var och försökte prata med mig så kom Oliver fram och höll om mig, en gång kom även Jake.
¨Det var som båda hade en pakt eller något, att jag inte skulle få ha några killar..
När vi slutligen gick hem så somnade jag snabbt, det hade varit så roligt. Ganska skönt att bara få vara normal igen, inte för att jag inte älskade Justin's sällskap, men det var alltid så mycket stress. Nu var det bara nu, ingenting annat.
-
På morgonen vaknade jag brevid Oliver, Jake låg över hela madrassen nedanför sängen och båda sov. Jag ville inte heller vakna, men så började min telefon ringa.
"Mm?" svarade jag.
Alldeles för trött, Justin lät orolig när han svarade.
"Alison, sover du fortfarande?"
Jag kollade på klockan, den var 3 på eftermiddagen.
"Oj" skrattade jag.
"Blev det sent igår eller?"
"Uh, nej inte så tror jag? Vi var bara ute, men jag vet inte när vi var hemma"
Oliver som vaknade till tog min telefon "släpp Oliver" började jag men han la luren mot örat.
"Vem är det här?"
"Justin?"
"Jaha, hej. Men vi sover nu, Ali ringer sen"
"Okej, är det Oliver?"
"Ja, vem annars?"
"Inget, men be henne ringa sen då"
"Jaja" muttrade Oliver och la på, jag slog till honom och tog min telefon men lät den falla i sängen. Jag var så trött..


Han satte sig på soffan, och jag satt liksom snett så mina ben gick över honom.
"Vad pratar du om?" skrattade jag.
"Bilderna, på Selena. Det var länge sen"
"Jag vet?"
"Jag trodde du blev sur för att jag hade dom kvar, oavsett så är dom inte kvar nu iallafall"
"Justin, andas" skrattade jag och smekte han över kinden "jag blev bara lite chockad, men långt ifrån sur. Jag gick hem för min mage"
Han pustade ut och kysste mig varsamt "Har du ont?" frågade han.
Sedan grimaserade han och drog upp sin hand, helt blodig var den.
"Justin vad har hänt?" frågade jag panikslaget.
"Jag blev så sur på mig själv, behöver du åka till sjukhuset? Är det något fel på bebisen?"
"Skit i mig, visa din hand nu!"
Han drog motvilligt fram den, jag undersökte den. Inte så stor skada, skönt nog.
"Du måste verkligen lugna ner dig Justin, du har väl precis haft semester?"
Vilket påminde mig att han skulle snart iväg och jobba igen..
"Ja, men jag var orolig för dig"
"Ta det lugnt, jag försvinner inte" lovade jag och pussade hans hand.

-

Har Jake kommit än?

Det var nog mitt femte sms till Oliver, jag kunde inte sluta kolla på klockan. Justin därimot var lite tjurig.
"Vad muttrar du om?" sa jag och drog bort håret från ansiktet.
Ja, som vanligt hade jag mjukis, kofta men denna gången utsläppt hår och lite lite smink.
"En hel helg utan dig, varför?"
Han slog på tven och bytte kanaler innan han ens sett vad som kom.
"Jag har sagt sanningen Justin, det kommer bara vara jag, Oliver och Jake, kanske Melinda om hon kan. Men ingen annan"
"Toppen" muttrade han.
Jag la min hand på hans och kollade honom djupt i ögonen.
"Jake, är min vän. Dessutom ska du ju ha fest, det blir säkert roligt"
"Oliver gör nog vad som helst för att bli av med mig"
Jag suckade och kollade vad han hade svarat istället

Ja, nu kom han :) Vi är där om en halvtimma.

Jag log stort och knappade in ett okej.
"wow, ditt leende"
"Sluta" sa jag och blev ledsen.
"Men vad?"
Jag visste inte om det var för att jag var gravid, men helt plötsligt blev jag irriterad och reste mig upp.
"Om du inte vill spendera den sista halvtimmen med mig så kan jag gå till ett annat rum"
Jag gick in i sovrummet och slog igen dörren efter mig.
Jag visste hur svag han var, han tålde verkligen inte att vi bråkade, eller tjaffsade.
"Förlåt" mumlade han och öppnade dörren.
Jag hade redan hunnit att slå upp en skvallersida på telefonen och såg bilderna på oss, jag hur stor som helst.
Bieber blir pappa?
"Ja, nu vet dom det också. Mitt barn kommer nu vara hatat föralltid" suckade jag och slängde iväg mobilen men den landade på en mjuka kläder som jag vetat.
Han sa ingenting utan la sig bredvid mig.
"Justin, jag vill att du ska förstå en sak. Jag är inte kär i Jake, som jag är i dig. Tror du dessutom att Oliver skulle ens låta någonting hända när han är där? Snälla, du känner honom själv. Jag är förvånad helt ärligt att du ens lever" skojade jag och han skrattade lite.

-


När jag såg en bil parkera och sedan att två människor klev ut så visste jag direkt att det var dom. Dom var lika långa, dessutom kunde jag alltid känna igen Oliver.
Jag hade lust att springa, men jag var ju gravid så jag stod kvar istället och när det var några meter kvar sprang jag dit ändå och slängde mig runt Jake's hals.
Hans svarta hår var detsamma, och hans stora muskler höll om mig hårt.
"Jake" kvittrade jag och drog in hans doft.
"Ali"
Han släppte mig inte på ett bra tag, men när han väl gjorde det kunde jag inte låta bli att skratta. Oliver och han såg nästan likadana ut, om man bortser från hans hår. Oliver hade ju inget hår.
Båda var så mörka, som dom precis tillbringat en månad i Thailand och deras muskler skulle skrämma bort vem som helst.
Oliver hade lite mer tatueringar än Jake, eller Jake hade bara ett kina tecken på sitt skulderblad, det visste jag. Men Oliver hade ju på sin mage, och sina armar också.
Jag kramade om honom igen, och i hans famn kände jag mig som en liten bebis. Jag var så kort och liten jämfört med honom, trots min mage.
"Du är så stor, inte lika spinkig iallafall" flinade Jake.
Hans leende hade jag saknat så otroligt mycket.
"Visst, som ett litet barn. Kanske folk tror vi är barnvakt till den här lilla skiten"
Jag slog till Oliver som skrattade.
"Vi ska köpa mat, kom" sa Jake sen och drog mig intill sig.
Oliver gav inte Jake den där blicken som Justin alltid fick..

-

"Mamma, vi går ut" ropade Oliver till sin mamma och vi gick sedan ut vi tre.
Även fast klockan var runt tolv på natten.
Hela dagen hade vi spelat tv-spel och pratat, jag hade för det mesta suttit nära Jake.
"Tänk om någon ser oss?" sa jag sedan oroligt.
"Och?" sa Oliver.
Jag hade helt glömt bort att papparazzis inte skulle följa efter oss så jag slappnade av lite, då drog Oliver mig intill sig och så gick vi till hans vänner.

Det var mest killar, men det var lugnt för min del. När någon frågade vem jag var och försökte prata med mig så kom Oliver fram och höll om mig, en gång kom även Jake.
¨Det var som båda hade en pakt eller något, att jag inte skulle få ha några killar..
När vi slutligen gick hem så somnade jag snabbt, det hade varit så roligt. Ganska skönt att bara få vara normal igen, inte för att jag inte älskade Justin's sällskap, men det var alltid så mycket stress. Nu var det bara nu, ingenting annat.

-

På morgonen vaknade jag brevid Oliver, Jake låg över hela madrassen nedanför sängen och båda sov. Jag ville inte heller vakna, men så började min telefon ringa.
"Mm?" svarade jag.
Alldeles för trött, Justin lät orolig när han svarade.
"Alison, sover du fortfarande?"
Jag kollade på klockan, den var 3 på eftermiddagen.
"Oj" skrattade jag.
"Blev det sent igår eller?"
"Uh, nej inte så tror jag? Vi var bara ute, men jag vet inte när vi var hemma"
Oliver som vaknade till tog min telefon "släpp Oliver" började jag men han la luren mot örat.
"Vem är det här?"
"Justin?"
"Jaha, hej. Men vi sover nu, Ali ringer sen"
"Okej, är det Oliver?"
"Ja, vem annars?"
"Inget, men be henne ringa sen då"
"Jaja" muttrade Oliver och la på, jag slog till honom och tog min telefon men lät den falla i sängen. Jag var så trött..



Kommentarer
Postat av: Emma

Mer :D

2011-12-06 @ 21:36:30
URL: http://justindblovestories.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sjukt bra!!♥



//Ebba :D

2011-12-06 @ 21:37:50
Postat av: Johanna

GRYMT BRA :)

2011-12-06 @ 21:49:52
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Matilda

Riktigt bra!

2011-12-07 @ 19:33:06
URL: http://www.thepoint.devote.se
Postat av: Anonym

Så jävla grym!!!

2011-12-07 @ 20:12:15

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0