TROUBLE GIRL - CHAPTER 44

de funkade inte att få den mindre? :s aja



Flashback. spela uppifrån ner - dani m
12 MAJ 2010:
Skratten vägrade sluta, och det lät högt. Alla plugghästar stördes av det, dom tittade med en störande blick trots att dom inte vågade säga något. Dom som hade MVG, jo deras framtid var säkert som doktor eller advokater. Lucy och läraren hade ryckt ihop för tioende gången idag, och läraren uppskattade alltid när vi skolkade. Det var jag ganska säker på. "Ufftt, stick härifrån hora. orkar inte lyssna på dig." Lucy gungade bak med stolen och jag forsatte skratta och läraren bet ihop käkarna och pekade ut. "ut med dig." "Inga problem." Lucy reste sig och jag gjorde samma sak och vi gick ut medans de flesta glodde på oss, men alla dom som jag gillade skrattade bara. Vi satte oss utanför där alla gick förbi och sa något i stil med; "Som vanligt sitter ni här." Vi skrattade åt dom och la oss på bänkarna. Lärarna orkade inte ens prata med oss längre. Hugo gick förbi och jag sa att han skulle komma till mig. "Ey de var ni som smällde raketen nere vid skåpen va?" han log stort. Det var när det var rast och den hade exploderat mitt alla människor. Inget ovanligt, då det ibland hände sex gånger per dag. Lärarna hade inget humör idag, alla misstänkta fick kvarsittning, men ingen gick dit ändå. Då jag var en av dom själv. "Aa men säg inget bre. Man vet inte vem man ska lita på längre." Jag skakade på huvudet, "jag ber dig, smäll en i lärarens rum." Han skrattade och gick därifrån in på lektionen. Det var hans sista år, och han behövde iallafall minst G i alla ämnen. jag tog upp min mobil och ringde upp Nate. "Hej broor." sa jag. "Hej din lilla klenis." skrattade han. Han bar mig alltid upp och ner för att jag så "lätt." "Jaja, Åk hitåt nu och hämta oss." han skrattade och sa att dom skulle ta bussen snart. Dom var bara 16, och vi var 14. Någon ny lärare bad oss gå till lektionen, och någon lärare stod och pratade med en elev som trodde sig veta vem som smällt raketen, dessutom sa han att han trodde sig ha sett några röka gräs bakom skolan. Läraren visste inte att vi satt där, och jag kollade på den som stod bredvid. Dom hoppade till när jag kollade ditåt från stolen. "Golaren hah? Tror Hugo blir glad över att du har golat ner honom. Ta reda på fakta lill killen, du kommer inte få det bra." Läraren blev galen. "Du har ingenting med detta att göra." "Ursäkta, men han säger något som inte alls stämmer. Är inte det brott att anklaga någon för att röka gräs?" Han visste inte vad han skulle säga och gick förbi mig bara till lärarrummet. Kvar stod den lilla nya eleven. "Inte så smart att göra sådär, speciellt inte första året." Jag kollade på honom uppifrån och ner.
Nate, Tony och Dani kom in i skolan och alla småkillar ryggade undan direkt. Skulle jag också göra, dom såg stora och farliga ut för små killar. Dom satte sig med oss vid bänkarna, några av killarnas kompisar hälsade och pratade när dom gick förbi. Alla dom som gick sista året, bland annat Hugo. Jag sa till honom om anklagersna. "Ey, vi går ut och pratar. Här sitter fan vemsomhelst." Dani spottade på golvet och vi gick ut bakom skolan. Alla killar tog fram cigaretter som dom rökte, jag rökte några bloss men Lucy stod över. Dani drog mig intill sig och la ena handen runt mig och rökte med den andra. "Vem fan röker gräs i skolan bre? Jävla pajaser." skrattade Tony. "De var en annan kille jao. Jag svär dom kommer ringa socialen och skit." Dom började prata om någon bil som dom snott tillsammans, Lucy stod med Nate och jag med Dani. "Vi gitta till centrum nu."
Vi stack tillsammans till centrum, som vanligt. Paul följde också med, i bussen förstörde dom alla bänkarna därbak. Dom drog loss alla bänkarna, och det fick mig och Lucy skratta som galningar. Innan busschauförren märkte något så hade vi redan klivit av. "Ajj, du skulle sett hur mycket Delano frågade om dig." skrattade Dani i mitt öra. "När träffa du honom?" frågade jag chockat. "Igår på pizzerian  på natten. Jag tror han vet om oss, kanske inte så smart att springa runt här bland alla. Jag är död om han får veta." flinade han. Vi hade hållt oss på avstånd när vi var ute tillsammans, jag lekte inte med riskerna. "Nu ses vi bara i tunneln på nätterna. Jag skulle vara hängd om han fick veta. Emilio skulle vara med då." "Du jag hörde om ungdomshemmet, han e galen." flinade han.
*
Klockan var två på natten, jag hade fixat i ordning mig och sedan gått ut. Mamma visste inget, och pappa var inte hemma. Emilio var ute som vanligt, han hade sagt till mig att han skulle komma imorgon först. Dani väntade under tunneln som var fem minuter från mig. Därunder stod han glad som vanligt. Men innan jag hann komma fram kom Delano, Q, och några andra killar emot mig och jag såg hur Dani försvann lika snabbt som vinden och bort mot sina vänner. Delano tog tag mig i ärmen och kollade mig rakt i ögonen. "Vad gör du här?" han lät inte speciellt glad. "Uhh." fick jag fram och jag såg Q flina bakom. "Lilla tjejen du ska vara hemma och sova nu." sa han log. Jag såg hur Delano kokade inombords. "Vi tar det här imorgon." och sedan gick han hem med mig.
*
"Vad fan håller du på med?" han puttade in mig i väggen. Jag började skratta och försökte kolla bort. "Jävla unge, ska jag ta fram pistolen så du fattar att jag är seriös?" Jag skakade på huvudet.
*
Två dagar hade gått, och idag höll jag mig hemma då vår familj och Delano skulle grilla. Det brukade vara dom dagarna som var bäst, när jag och Delano var såhär nära. Mamma och dom brydde sig inte när jag och Delano blev kärleksfulla på nätterna, men då hade dom oftast gått in. Då brukade jag, Delano och Emilio vara ute själva med Emilios andra vänner eller min pappas vänner. Ingen av dom la märke till det, men då drack alla förutom jag.
Maten var god, och jag och Delano satt bredvid varandra och retades med varandra. Sen lyssnade jag inte och han tog tag i mitt öra och drog i det, "släpp din apa." "Ursäkta, vad sa du?" han drog det ännu mer och jag kved till. "Säg snälla kära Delano." Det slutade med att jag vägrade säga, och han drog mer tills jag gav upp. "Apa är mitt påhitt, du behöver inte sno det." sa han och flinade emot mig. "Hm, vad ska jag kalla dig då?" Jag drog upp mina knän på stolen och han la armen runt mig. Dom andra kollade knappt på oss. "Du kan kalla mig älskling också, jag vet att du vill det." Jag skrattade. Vi forsatte hålla på, senare på kvällen så sa någon "Ni vet att kärlek börjar alltid med bråk." Då skrattade jag, "vill du inte ha en puss?" sa han och putade ut sina läppar mot mig. "Ja visst älskling." Varje gång jag gick in och hämta något så ropade han alltid, "Puss och kram, kom snart tillbaka." och när vi gick in tillsammans sa alla, "Hur vågar ni låta dom gå in tillsammans?" Men vi skrattade bara, och det blev bara värre ju senare det blev.
Flashback.
12 MAJ 2010:
Skratten vägrade sluta, och det lät högt. Alla plugghästar stördes av det, dom tittade med en störande blick trots att dom inte vågade säga något. Dom som hade MVG, jo deras framtid var säkert som doktor eller advokater. Lucy och läraren hade ryckt ihop för tioende gången idag, och läraren uppskattade alltid när vi skolkade. Det var jag ganska säker på. "Ufftt, stick härifrån hora. orkar inte lyssna på dig." Lucy gungade bak med stolen och jag forsatte skratta och läraren bet ihop käkarna och pekade ut. "ut med dig." "Inga problem." Lucy reste sig och jag gjorde samma sak och vi gick ut medans de flesta glodde på oss, men alla dom som jag gillade skrattade bara. Vi satte oss utanför där alla gick förbi och sa något i stil med; "Som vanligt sitter ni här." Vi skrattade åt dom och la oss på bänkarna. Lärarna orkade inte ens prata med oss längre. Hugo gick förbi och jag sa att han skulle komma till mig. "Ey de var ni som smällde raketen nere vid skåpen va?" han log stort. Det var när det var rast och den hade exploderat mitt alla människor. Inget ovanligt, då det ibland hände sex gånger per dag. Lärarna hade inget humör idag, alla misstänkta fick kvarsittning, men ingen gick dit ändå. Då jag var en av dom själv. "Aa men säg inget bre. Man vet inte vem man ska lita på längre." Jag skakade på huvudet, "jag ber dig, smäll en i lärarens rum." Han skrattade och gick därifrån in på lektionen. Det var hans sista år, och han behövde iallafall minst G i alla ämnen. jag tog upp min mobil och ringde upp Nate. "Hej broor." sa jag. "Hej din lilla klenis." skrattade han. Han bar mig alltid upp och ner för att jag så "lätt." "Jaja, Åk hitåt nu och hämta oss." han skrattade och sa att dom skulle ta bussen snart. Dom var bara 16, och vi var 14. Någon ny lärare bad oss gå till lektionen, och någon lärare stod och pratade med en elev som trodde sig veta vem som smällt raketen, dessutom sa han att han trodde sig ha sett några röka gräs bakom skolan. Läraren visste inte att vi satt där, och jag kollade på den som stod bredvid. Dom hoppade till när jag kollade ditåt från stolen. "Golaren hah? Tror Hugo blir glad över att du har golat ner honom. Ta reda på fakta lill killen, du kommer inte få det bra." Läraren blev galen. "Du har ingenting med detta att göra." "Ursäkta, men han säger något som inte alls stämmer. Är inte det brott att anklaga någon för att röka gräs?" Han visste inte vad han skulle säga och gick förbi mig bara till lärarrummet. Kvar stod den lilla nya eleven. "Inte så smart att göra sådär, speciellt inte första året." Jag kollade på honom uppifrån och ner.

Nate, Tony och Dani kom in i skolan och alla småkillar ryggade undan direkt. Skulle jag också göra, dom såg stora och farliga ut för små killar. Dom satte sig med oss vid bänkarna, några av killarnas kompisar hälsade och pratade när dom gick förbi. Alla dom som gick sista året, bland annat Hugo. Jag sa till honom om anklagersna. "Ey, vi går ut och pratar. Här sitter fan vemsomhelst." Dani spottade på golvet och vi gick ut bakom skolan. Alla killar tog fram cigaretter som dom rökte, jag rökte några bloss men Lucy stod över. Dani drog mig intill sig och la ena handen runt mig och rökte med den andra. "Vem fan röker gräs i skolan bre? Jävla pajaser." skrattade Tony. "De var en annan kille jao. Jag svär dom kommer ringa socialen och skit." Dom började prata om någon bil som dom snott tillsammans, Lucy stod med Nate och jag med Dani. "Vi gitta till centrum nu."


Vi stack tillsammans till centrum, som vanligt. Paul följde också med, i bussen förstörde dom alla bänkarna därbak. Dom drog loss alla bänkarna, och det fick mig och Lucy skratta som galningar. Innan busschauförren märkte något så hade vi redan klivit av. "Ajj, du skulle sett hur mycket Delano frågade om dig." skrattade Dani i mitt öra. "När träffa du honom?" frågade jag chockat. "Igår på pizzerian  på natten. Jag tror han vet om oss, kanske inte så smart att springa runt här bland alla. Jag är död om han får veta." flinade han. Vi hade hållt oss på avstånd när vi var ute tillsammans, jag lekte inte med riskerna. "Nu ses vi bara i tunneln på nätterna. Jag skulle vara hängd om han fick veta. Emilio skulle vara med då." "Du jag hörde om ungdomshemmet, han e galen." flinade han.

*

Klockan var två på natten, jag hade fixat i ordning mig och sedan gått ut. Mamma visste inget, och pappa var inte hemma. Emilio var ute som vanligt, han hade sagt till mig att han skulle komma imorgon först. Dani väntade under tunneln som var fem minuter från mig. Därunder stod han glad som vanligt. Men innan jag hann komma fram kom Delano, Q, och några andra killar emot mig och jag såg hur Dani försvann lika snabbt som vinden och bort mot sina vänner. Delano tog tag mig i ärmen och kollade mig rakt i ögonen. "Vad gör du här?" han lät inte speciellt glad. "Uhh." fick jag fram och jag såg Q flina bakom. "Lilla tjejen du ska vara hemma och sova nu." sa han log. Jag såg hur Delano kokade inombords. "Vi tar det här imorgon." och sedan gick han hem med mig.
*

"Vad fan håller du på med?"
han puttade in mig i väggen. Jag började skratta och försökte kolla bort. "Jävla unge, ska jag ta fram pistolen så du fattar att jag är seriös?" Jag skakade på huvudet.

*

Två dagar hade gått, och idag höll jag mig hemma då vår familj och Delano skulle grilla. Det brukade vara dom dagarna som var bäst, när jag och Delano var såhär nära. Mamma och dom brydde sig inte när jag och Delano blev kärleksfulla på nätterna, men då hade dom oftast gått in. Då brukade jag, Delano och Emilio vara ute själva med Emilios andra vänner. Ingen av dom la märke till det, men då drack alla förutom jag.

Maten var god, och jag och Delano satt bredvid varandra och retades med varandra. Sen lyssnade jag inte och han tog tag i mitt öra och drog i det, "släpp din apa." "Ursäkta, vad sa du?" han drog det ännu mer och jag kved till. "Säg snälla kära Delano." Det slutade med att jag vägrade säga, och han drog mer tills jag gav upp. "Apa är mitt påhitt, du behöver inte sno det." sa han och flinade emot mig. "Hm, vad ska jag kalla dig då?" Jag drog upp mina knän på stolen och han la armen runt mig. Dom andra kollade knappt på oss. "Du kan kalla mig älskling också, jag vet att du vill det." Jag skrattade. Vi forsatte hålla på, senare på kvällen så sa någon "Ni vet att kärlek börjar alltid med bråk." Då skrattade jag, "vill du inte ha en puss?" sa han och putade ut sina läppar mot mig. "Ja visst älskling." Varje gång jag gick in och hämta något så ropade han alltid, "Puss och kram, kom snart tillbaka." och när vi gick in tillsammans sa alla, "Hur vågar ni låta dom gå in tillsammans?" Men vi skrattade bara, och det blev bara värre ju senare det blev. 



Bara en tillbaka blick.. :)



Kommentarer
Postat av: Emma

Jättebra! :)

2012-05-30 @ 20:32:36

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0