TROUBLE GIRL - CHAPTER 36


tänk er att hon är lite gravid..

Gossip.
Jag snurrade på ringen på mitt finger. Det var ett tecken på kärlek, och inte vems som helst. Utan Delanos kärlek. Jag tittade sedan ner i tidningen framför mig, det var en skvallerblaska. Jag hade endast köpt den för jag såg mig själv på framsidan, vilket skrämde mig. Man såg tydligt att jag var gravid, och mina ben såg tjocka ut enligt mig. Mitt hår såg inte alls bra ut, och som tur hade jag åtminstonde sminkat mig. Det var en stor fet rubrik under NATACHA GRAVID MED BIEBER? Jag struntade i att läsa sidorna framför utan hoppade den till enorma artiklen där jag var med. En annan bild på mig och Justins fanns, en inzoomad på mitt finger där min bekanta ring satt. Skräcklslaget läste jag artiklen:
"Natacha Carter och Justin Bieber dejtade för några månader sen. Alla trodde att dom hade tagit en paus men nu verkar det ha ändrats! Natacha är både förlovad och gravid, och Justin har inte velat ge någon kommentar. Vi har inte heller hittat någon ring på Justin, så nu är frågan? Kommer Bieber bli pappa? Eller är det någon annan som har tagit över Biebers plats i hennes hjärta?"
Det var en liten del utav artikeln men egentligen var den hur lång som helst. Det kändes fel, och jag hoppas inte att Delano skulle läsa detta för jag tror inte han skulle bli så glad heller. Jag slog igen tidningen och satte på mig en stor hoodie. Jag skulle möta Melissa i stan idag. Tyvärr så fort jag nådde stan så var det papparazzis, alla ville väl ta ett kort av "justins biebers" barn. Trött vände jag mig mot alla kameror och suckade, "Jag är inte förlovad med Justin! Tack o hej." sedan forsatte jag gå och in i en affär där både jag och Melissa gömde oss så mycket som möjligt. "Tänk om dom förvränger allt jag sa." suckade jag och ångrade mig. "Vad sa Delano?" "Han vet säkert inte."
*
Timmarna gick, och hysterin la sig lite. Jag försökte ringa Delano säkert tio gånger men han svarade inte. Jag hade velat gå bredvid honom, och att alla skulle förstå. När vi äntligen kom fram hem, alltså där jag bott innan så hade mamma lagat mat. Vi båda två åt som aldrig förr, antagligen så hade springadet på stan tröttat ut oss. Vi hade gömt oss för kameror och det var nog värre än ett träningspass. Mormor kom in och pratade med oss, jag försökte ringa Delano igen. Han svarade inte och jag antog att att han var sur på mig, eller så hade han bråkat igen. Jag hatade den känslan när jag visste att han kanske hade bråkat och dött, och så vet man inget. Jag var ju aldrig säker om vad han gjorde. Jag lämnade ett meddelande till honom också, men han svarade inte. "Vad fan har jag gjort?" suckade jag frusterat och la mobilen med en hård smäll på bordet. Jag fick även skicka ett sms till Justin. Har du sett nyheterna? Men inte heller han svarade, så jag fick ringa honom också. Men han svarade inte. Oroligheten var på ganska hög nivå just nu och tankarna snurrade i huvudet. "Melissa prova ringa från din telefon. Han har ju inte ditt nummer." Hon gjorde som jag sa och började ringa med maten i munnen. Signalerna tystnade efter några sekunder och jag hörde Delanos stämma i luren. Jag spärrade upp ögonen, han hade inte svarat till mig? Men till Melissa? "Hallå?" sa Delano irriterat, och jag skakade på huvudet till Melissa vilket betydde 'säg-inte-att-jag-är-här.' "Hej det är Melissa." "Hej, bad Tacha dig ringa?" Hon bet sig i läppen. "Ja, hon ringde mig orolig och frågade om jag hade hört från dig. Varför svarar du inte?" "Jag fick reda på en sak. Så jag bråkade med Justin, jag orkar inte prata med henne just nu. Men säg inget till henne." Jag slutade andas och kollade med en skräckslagen blick på henne. "Är du okej? Är Justin okej?" "Vi är okej, han har väl en bruten arm eller hand. Jag har bara lite blåmärken. Men säg inget till henne, hon kommer bli galen." "Okej, vi hörs." Melissa la på. "Du får inte ringa och säga nu, jag lovade att inte berätta. Du får hitta på att Justin sagt till Alfredo som sa till dig." "Ja.." sa jag med tårar i ögonen och försökte ringa Justin hysteriskt. Jag undrade om Delano kanske fått reda på att jag hade träffat Justin bakom hans rygg. Och stackars Justin. Men samtidigt kunde jag se framför mig hur besviken Delano var.


Gossip.
Jag snurrade på ringen på mitt finger. Det var ett tecken på kärlek, och inte vems som helst. Utan Delanos kärlek. Jag tittade sedan ner i tidningen framför mig, det var en skvallerblaska. Jag hade endast köpt den för jag såg mig själv på framsidan, vilket skrämde mig. Man såg tydligt att jag var gravid, och mina ben såg tjocka ut enligt mig. Mitt hår såg inte alls bra ut, och som tur hade jag åtminstonde sminkat mig. Det var en stor fet rubrik under NATACHA GRAVID MED BIEBER? Jag struntade i att läsa sidorna framför utan hoppade den till enorma artiklen där jag var med. En annan bild på mig och Justins fanns, en inzoomad på mitt finger där min bekanta ring satt. Skräcklslaget läste jag artiklen:
"Natacha Carter och Justin Bieber dejtade för några månader sen. Alla trodde att dom hade tagit en paus men nu verkar det ha ändrats! Natacha är både förlovad och gravid, och Justin har inte velat ge någon kommentar. Vi har inte heller hittat någon ring på Justin, så nu är frågan? Kommer Bieber bli pappa? Eller är det någon annan som har tagit över Biebers plats i hennes hjärta?"
Det var en liten del utav artikeln men egentligen var den hur lång som helst. Det kändes fel, och jag hoppas inte att Delano skulle läsa detta för jag tror inte han skulle bli så glad heller. Jag slog igen tidningen och satte på mig en stor hoodie. Jag skulle möta Melissa i stan idag. Tyvärr så fort jag nådde stan så var det papparazzis, alla ville väl ta ett kort av "justins biebers" barn. Trött vände jag mig mot alla kameror och suckade, "Jag är inte förlovad med Justin! Tack o hej." sedan forsatte jag gå och in i en affär där både jag och Melissa gömde oss så mycket som möjligt. "Tänk om dom förvränger allt jag sa." suckade jag och ångrade mig. "Vad sa Delano?" "Han vet säkert inte."

*

Timmarna gick, och hysterin la sig lite. Jag försökte ringa Delano säkert tio gånger men han svarade inte. Jag hade velat gå bredvid honom, och att alla skulle förstå. När vi äntligen kom fram hem, alltså där jag bott innan så hade mamma lagat mat. Vi båda två åt som aldrig förr, antagligen så hade springadet på stan tröttat ut oss. Vi hade gömt oss för kameror och det var nog värre än ett träningspass. Mormor kom in och pratade med oss, jag försökte ringa Delano igen. Han svarade inte och jag antog att att han var sur på mig, eller så hade han bråkat igen. Jag hatade den känslan när jag visste att han kanske hade bråkat och dött, och så vet man inget. Jag var ju aldrig säker om vad han gjorde. Jag lämnade ett meddelande till honom också, men han svarade inte. "Vad fan har jag gjort?" suckade jag frusterat och la mobilen med en hård smäll på bordet. Jag fick även skicka ett sms till Justin. Har du sett nyheterna? Men inte heller han svarade, så jag fick ringa honom också. Men han svarade inte. Oroligheten var på ganska hög nivå just nu och tankarna snurrade i huvudet. "Melissa prova ringa från din telefon. Han har ju inte ditt nummer." Hon gjorde som jag sa och började ringa med maten i munnen. Signalerna tystnade efter några sekunder och jag hörde Delanos stämma i luren. Jag spärrade upp ögonen, han hade inte svarat till mig? Men till Melissa? "Hallå?" sa Delano irriterat, och jag skakade på huvudet till Melissa vilket betydde 'säg-inte-att-jag-är-här.' "Hej det är Melissa." "Hej, bad Tacha dig ringa?" Hon bet sig i läppen. "Ja, hon ringde mig orolig och frågade om jag hade hört från dig. Varför svarar du inte?" "Jag fick reda på en sak. Så jag bråkade med Justin, jag orkar inte prata med henne just nu. Men säg inget till henne." Jag slutade andas och kollade med en skräckslagen blick på henne. "Är du okej? Är Justin okej?" "Vi är okej, han har väl en bruten arm eller hand. Jag har bara lite blåmärken. Men säg inget till henne, hon kommer bli galen." "Okej, vi hörs." Melissa la på. "Du får inte ringa och säga nu, jag lovade att inte berätta. Du får hitta på att Justin sagt till Alfredo som sa till dig." "Ja.." sa jag med tårar i ögonen och försökte ringa Justin hysteriskt. Jag undrade om Delano kanske fått reda på att jag hade träffat Justin bakom hans rygg. Och stackars Justin. Men samtidigt kunde jag se framför mig hur besviken Delano var.


Förlåt för dålig uppdatering, men har haft jättebra dagar och har inte ens rört datan. Det har ju som sagt varit långledigt, så jag och min "Delano" har gjort massa saker. Hoppas ni förstår! Bilderna kommer upp imorgon, min data är alltid seg i mitt rum och orkar inte gå in till vardagsrummet för att ta dom. Men vet redan vilka det ska bli! Puss! :)



Kommentarer
Postat av: Johanna

GRYMT BRA :D

2012-05-02 @ 22:01:02
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Sara

Jätte spännande och bra:)! Hoppas nästa del kommer snart.

2012-05-03 @ 21:10:51
Postat av: cicci

jätte bra! men kan inte justin och natahca bli tsm snart? :)

2012-05-03 @ 21:45:27

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0