TROUBLE GIRL - CHAPTER 14

(lyssna gärna, blir roligare att läsa!:)



14.Like a barbie doll
Jag slängdes fram och tillbaka. Jag hade knappt få slå ro hos Melissa innan jag skulle hem igen. Jag kände mig som en liten docka, jag kände mig otroligt liten och svag. Liten för att jag tydligen inte kunde ta hand om mig själv, och svag kände jag mig alltid i Delanos närhet. Jag satte på mig mjukis och upp med håret, jag tänkte göra ett nytt försök med att gå ut och springa. Jag tog inte ens med mig hörlurarna, och jag började med att gå. Det var mörkt, och för varje bil som passerade kände jag mig jagad. Jag började jogga, och varje gång jag själv ökade takten såg jag till att sakta ner den igen. Det var jobbigt, mer psykiskt än fysiskt. Det var som mitt huvud ekade spring spring medans min kropp sa ta det lungt. Till och med i min egna kropp kände jag mig som en docka som kastades runt. Såfort jag såg en skugga så hoppade jag till, men ändå så höll jag någorlunda takten.
Desto mer jag är ifrån dig, desto mer inser jag hur mycket jag gillar dig. Jag vaknade upp till Justins sms, vilket jag inte ens svarade på. Justin visste t.o.m att jag gillade Delano , så han borde inte göra detta så svårt för mig. Jag smsade Lucy, ska vi ut senare? Jag hörde min brors röst i vardagsrummet så jag reste mig upp och satte på mig rosa mjukisar och ett vitt linne med kofta på. Han satt i vardagsrummet och kollade på tv, jag slog mig ner i soffan bredvid honom. Vi sa ingenting, men stirrade på teven framför oss. "Vill du följa med till stan? Vi tänkte åka och shoppa lite. Ta med dig någon kompis om du vill." Min bror inspekterade mig och jag nickade trött. "När åker vi då? Menar du närmare Los Angeles?" "Aa något köpcentrum. Om en timma kanske." Följ med mig och min bror till något köpcentrum:) * Du väckte mig haha, men aa visst.
*
I bilen kunde jag inte göra annat än att nästan morra åt min brors flickvän. Hon hade tagit MIN bror ifrån mig. Fast han skulle alltid vara min, och hans barn skulle jag ta hand om som dom vore guld. Lucy försökte hålla sig för skratt, men alla vet hur det går när man verkligen vill skratta och inte kan, man vill skratta ännu mera. Såfort vi kom ut ur bilen så la hon sig nästan ner på marken och skrattade. "Lucy lägg av att skratta. Jag kommer döda henne snart." morrade jag och vi gick in. Min bror ställde sig bredvid mig. "Kan ni gå runt med Isabelle lite medans jag går och spelar hästar. Ni kan gå och kolla på kläder." Jag tog ett djupt andetag, samtidigt som jag kokade, "visst.." Lucy flinade mot mig och jag kollade varnade på henne, hon kollade bort och "hostade".
"Dom här var väl fina?" Isabelle höll upp ett underkläderssätt, och jag kunde bara tänka på vad hon skulle använda dom till. Hon hade redan en liten kula på magen, och jag vände mig om utan att säga något. Lucy därimot pladdrade på som det inte fanns någon morgondag, men hon borde också försöka att åtminstode försöka få Isabelle att känna sig ovälkommen så kanske hon sticker. Jag kollade runt på olika tröjor, men släpade sedan med mig tjejerna till en sportaffär. Min bror kom in och såg glad ut. "Ska vi förnya våra adidas?" flinade han och höll upp en svart tröja. "Gärna."
Det slutade med att vi gick ut med tre nya adidaskoftor var, vi båda var nöjda och ville åka hem. Dom andra hade inte riktigt en talan så dom nickade bara och höll med.
*
Min bror kom hem till oss sen, och  jag hörde honom prata med Delano i telefonen så jag satte mig så jag kunde höra honom. "Hur gick det med Lily eller vad hon nu hette.." han skrattade och mitt hjärta krossades i tusen bitar,och ni har säkert hört talesättet "Man säger att man ska följa sitt hjärta, men vilken bit ska jag följa om mitt hjärta är krossat i tusen bitar?"

.Like a barbie doll
Like a barbie doll
Jag slängdes fram och tillbaka. Jag hade knappt få slå ro hos Melissa innan jag skulle hem igen. Jag kände mig som en liten docka, jag kände mig otroligt liten och svag. Liten för att jag tydligen inte kunde ta hand om mig själv, och svag kände jag mig alltid i Delanos närhet. Jag satte på mig mjukis och upp med håret, jag tänkte göra ett nytt försök med att gå ut och springa. Jag tog inte ens med mig hörlurarna, och jag började med att gå. Det var mörkt, och för varje bil som passerade kände jag mig jagad. Jag började jogga, och varje gång jag själv ökade takten såg jag till att sakta ner den igen. Det var jobbigt, mer psykiskt än fysiskt. Det var som mitt huvud ekade spring spring medans min kropp sa ta det lungt. Till och med i min egna kropp kände jag mig som en docka som kastades runt. Såfort jag såg en skugga så hoppade jag till, men ändå så höll jag någorlunda takten.

Desto mer jag är ifrån dig, desto mer inser jag hur mycket jag gillar dig. Jag vaknade upp till Justins sms, vilket jag inte ens svarade på. Justin visste t.o.m att jag gillade Delano , så han borde inte göra detta så svårt för mig. Jag smsade Lucy, ska vi ut senare? Jag hörde min brors röst i vardagsrummet så jag reste mig upp och satte på mig rosa mjukisar och ett vitt linne med kofta på. Han satt i vardagsrummet och kollade på tv, jag slog mig ner i soffan bredvid honom. Vi sa ingenting, men stirrade på teven framför oss. "Vill du följa med till stan? Vi tänkte åka och shoppa lite. Ta med dig någon kompis om du vill." Min bror inspekterade mig och jag nickade trött. "När åker vi då? Menar du närmare Los Angeles?" "Aa något köpcentrum. Om en timma kanske." Följ med mig och min bror till något köpcentrum:) * Du väckte mig haha, men aa visst.

*

I bilen kunde jag inte göra annat än att nästan morra åt min brors flickvän. Hon hade tagit MIN bror ifrån mig. Fast han skulle alltid vara min, och hans barn skulle jag ta hand om som dom vore guld. Lucy försökte hålla sig för skratt, men alla vet hur det går när man verkligen vill skratta och inte kan, man vill skratta ännu mera. Såfort vi kom ut ur bilen så la hon sig nästan ner på marken och skrattade. "Lucy lägg av att skratta. Jag kommer döda henne snart." morrade jag och vi gick in. Min bror ställde sig bredvid mig. "Kan ni gå runt med Isabelle lite medans jag går och spelar hästar. Ni kan gå och kolla på kläder." Jag tog ett djupt andetag, samtidigt som jag kokade, "visst.." Lucy flinade mot mig och jag kollade varnade på henne, hon kollade bort och "hostade".

"Dom här var väl fina?" Isabelle höll upp ett underkläderssätt, och jag kunde bara tänka på vad hon skulle använda dom till. Hon hade redan en liten kula på magen, och jag vände mig om utan att säga något. Lucy därimot pladdrade på som det inte fanns någon morgondag, men hon borde också försöka att åtminstode försöka få Isabelle att känna sig ovälkommen så kanske hon sticker. Jag kollade runt på olika tröjor, men släpade sedan med mig tjejerna till en sportaffär. Min bror kom in och såg glad ut. "Ska vi förnya våra adidas?" flinade han och höll upp en svart tröja. "Gärna."

Det slutade med att vi gick ut med tre nya adidaskoftor var, vi båda var nöjda och ville åka hem. Dom andra hade inte riktigt en talan så dom nickade bara och höll med.

*

Min bror kom hem till oss sen, och  jag hörde honom prata med Delano i telefonen så jag satte mig så jag kunde höra honom. "Hur gick det med Lily eller vad hon nu hette.." han skrattade och mitt hjärta krossades i tusen bitar,och ni har säkert hört talesättet "Man säger att man ska följa sitt hjärta, men vilken bit ska jag följa om mitt hjärta är krossat i tusen bitar?"


Ganska tråkigt, men det kommer! :D Gillar ni förresten sångförslaget? Älskar låten, vill ni ha mer så? I love you <3<3





Kommentarer
Postat av: sozii

Jag vet att jag vill har mer. Denna bloggen är lätt det bästa som jag läser just nu. Du är så duktig på att skriva.

2012-03-25 @ 22:13:37
Postat av: Johanna

grymt :D

2012-03-25 @ 22:15:37
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Ebba :)

Asgrymt, jag tycker de är mycket roligare med musiken till. Men kan inte du lägga upp en bild på delano? Åhh du är så bra på att skriva! Kram <3

2012-03-25 @ 22:42:25
Postat av: Alizzdream

Jättebra! :)

2012-03-26 @ 00:42:30
URL: http://biebersecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0