TROUBLE GIRL - CHAPTER 50 + 51




It's not your fault.
Justins perspektiv:
Dom två första dagarna efter jag kysst Natacha, vilket jag dessutom ångrade, trodde jag att hon bara höll sig undan från mig. Jag funderade på att åka tillbaka till min egna lägenhet och bara glömma allt och gå vidare. Men sen hade Delano ringt mig och varit alldeles galen, han hittade inte Natacha någonstans att hon redan hade varit borta sen den dagen. Han var inte alls sur på mig, vilket gjorde mig också orolig. Jag kunde inte åka, och nu hade redan sju dagar gått. Ingen hade hört från henne förutom hennes syster och bror, hon hade sagt "Jag mår bra. Jag kommer tillbaka snart. Oroa er inte." Hon hade åkt med tåg, med tanke på att hon inte körkort. Eller buss kanske, men troligtvis tåg. Med tanke på att hon mådde bra, så valde vi inte polisanmäla det. Hennes bror var galen, lika galen som Delano som aldrig verkade ge upp ens för fem minuter.
*
"Justin, Natacha valde själv att kyssa dig tillbaka. Om hon dock inte hade velat så hade jag dödat dig. Men hon ville.. så det är inte ditt fel.." Yeah right, om jag inte kysst henne så hade hon väl ändå inte rymt iväg. "Det är ändå mitt fel att hon åkte iväg.." suckade jag. "Mitt med. Men det viktigaste just nu är att vi hittar henne och sen kan vi be om ursäkt." Hon hade kastat mobilen i väggen, men hon hade antaligen fixat en ny med tanke på att hon ringt sin mamma.
*
Något som skrämde mig var att det endast var två månader kvar tills hon skulle få Antonio, och ingenting stod rätt till. Delanos rastlöshet/orolighet gick till att fixa i ordning Antonios rum. Det var perfekt, och jag visste att hon skulle älska det när hon kom hem. Nu när hon nu gjorde det.. Jag förstod att hon var förvirrad, först sa jag till henne att stanna med Delano och inte bry sig om sina känslor för mig. Och sedan kysser jag henne. Jävligt dumt var det av mig. När hon kom tillbaka skulle jag ta ett avstånd från henne, knappt ens träffa henne utan Delano eller någon annan i närheten. Aldrig säga gulliga saker, eller göra något som kunde misstolkat. Jag skulle vara en vän, och försöka lära känna hennes son. Men kanske ville hon inte ens prata med mig, ja då var det inget problem med att jag skulle kyssa henne iallafall. Jag skulle acceptera det och åka tillbaka till LA och koncentrera mig på min karriär och allting annat en stund. Jag visste att jag hade tagit ett avstånd från det, och mina fans med. Jag skämdes, jag visste inte vad som hade tagit åt mig. Jag hade mycket att ordna, gamla Justin skulle tillbaka. Undra vad mina fans tänker om mig.. Jag skrev en tweet för att jag mådde illa över det. I really love you all, and I know I've been kind of off lately but that's is going change. Check out my twitter soon cause I have a suprise for u!!  Jag planerade att göra några konserter runt om i världen för att visa att jag fortfarande brydde mig. Hur jag skulle kunna välja några länder fick dom ordna, men jag ringde Scooter iallafall och berättade om mina planer.
It's not your fault.
Justins perspektiv:
Dom två första dagarna efter jag kysst Natacha, vilket jag dessutom ångrade, trodde jag att hon bara höll sig undan från mig. Jag funderade på att åka tillbaka till min egna lägenhet och bara glömma allt och gå vidare. Men sen hade Delano ringt mig och varit alldeles galen, han hittade inte Natacha någonstans att hon redan hade varit borta sen den dagen. Han var inte alls sur på mig, vilket gjorde mig också orolig. Jag kunde inte åka, och nu hade redan sju dagar gått. Ingen hade hört från henne förutom hennes syster och bror, hon hade sagt "Jag mår bra. Jag kommer tillbaka snart. Oroa er inte." Hon hade åkt med tåg, med tanke på att hon inte körkort. Eller buss kanske, men troligtvis tåg. Med tanke på att hon mådde bra, så valde vi inte polisanmäla det. Hennes bror var galen, lika galen som Delano som aldrig verkade ge upp ens för fem minuter.

*

"Justin, Natacha valde själv att kyssa dig tillbaka. Om hon dock inte hade velat så hade jag dödat dig. Men hon ville.. så det är inte ditt fel.." Yeah right, om jag inte kysst henne så hade hon väl ändå inte rymt iväg. "Det är ändå mitt fel att hon åkte iväg.." suckade jag. "Mitt med. Men det viktigaste just nu är att vi hittar henne och sen kan vi be om ursäkt." Hon hade kastat mobilen i väggen, men hon hade antaligen fixat en ny med tanke på att hon ringt sin mamma.

*

Något som skrämde mig var att det endast var två månader kvar tills hon skulle få Antonio, och ingenting stod rätt till. Delanos rastlöshet/orolighet gick till att fixa i ordning Antonios rum. Det var perfekt, och jag visste att hon skulle älska det när hon kom hem. Nu när hon nu gjorde det.. Jag förstod att hon var förvirrad, först sa jag till henne att stanna med Delano och inte bry sig om sina känslor för mig. Och sedan kysser jag henne. Jävligt dumt var det av mig. När hon kom tillbaka skulle jag ta ett avstånd från henne, knappt ens träffa henne utan Delano eller någon annan i närheten. Aldrig säga gulliga saker, eller göra något som kunde misstolkat. Jag skulle vara en vän, och försöka lära känna hennes son. Men kanske ville hon inte ens prata med mig, ja då var det inget problem med att jag skulle kyssa henne iallafall. Jag skulle acceptera det och åka tillbaka till LA och koncentrera mig på min karriär och allting annat en stund. Jag visste att jag hade tagit ett avstånd från det, och mina fans med. Jag skämdes, jag visste inte vad som hade tagit åt mig. Jag hade mycket att ordna, gamla Justin skulle tillbaka. Undra vad mina fans tänker om mig.. Jag skrev en tweet för att jag mådde illa över det. I really love you all, and I know I've been kind of off lately but that's is going change. Check out my twitter soon cause I have a suprise for u!! Jag planerade att göra några konserter runt om i världen för att visa att jag fortfarande brydde mig. Hur jag skulle kunna välja några länder fick dom ordna, men jag ringde Scooter iallafall och berättade om mina planer. 




Im going home. Natachas perspektiv:
Träden passerade tågets fönster blixtsnabbt, vilket nästan gjorde mig lite illamående. Jag var långt borta, jag befann mig någonstans i Texas där jag hade bott i en vecka, och innan det hade jag bara åkt runt utan något mål alls. Jag mådde faktiskt bra, när jag inte tänkte på något. Utan bara strövade omkring i Texas, jag hade hyrt ett litet hur vilket var förvånassvärt billigt. Men dom trodde säkert att jag var hemlös och gravid, vilket inte var fallet. Dom bjöd mig på mat varje dag, och tillslut berättade jag att jag hade tagit semester. När jag tänkte tillbaka på vad som väntade mig hemma ville jag bara spy, vilket jag hade gjort ett antal gånger. Jag hade iallafall gjort ett val, hur jag skulle ha det.

*

Jag hade haft mycket tid, nästan så jag kände mig rastlös dom sista timmarna på tåget. Jag åt i resturang vagnen, och med tanke på att jag hade ADHD så var det jobbigt att inte kunna göra någonting. Jag hade lugnat ner mig, och alla mina nerver var mer avslappnade nu. Mina egna gräl i huvudet hade verkligen fått ett slut, då jag hade haft att ta tag i alla. "Ursäkta, är du Natacha?" en tjej i sextonårsåldern kom fram till mig. Hon hade ljust kort hårt, rosa solglasögon och en rosa klänning. Hennes ansiktsdrag var vackra, och hade ljusa fräknar i ansiktet vilket gjorde henne otroligt vacker. "Uh, ja jag antar det." log jag. Hon såg väldigt glad ut, "Sätt dig ner." Hon verkade inte veta vart hon skulle ta vägen och satte sig tillslut med ett brett leende på läpparna. "Jag stör väl inte?" "Jag har fem timmar att döda, så absolut inte." "Jag antar att vi ska till samma ställe då." Vi log båda två. "Så, vad heter du?" Hon tog av sig glasögonen och därbak möttes jag av exakta samma bruna färg som Justin hade på sina ögon. "Chloe." "Hej, hur visste du vad jag hette?" Hon skrattade som det var en dum fråga. "Jag är något av ett Bieber-fan. Jag var galen förut, men det mesta har gått över nu. Men jag älskar han fortfarande." Jag skrattade. "Jag trodde alla beliebers ville döda mig." Hon skakade på huvudet. "Det är bara dom hysteriska som inte tål att Justin har ett eget liv också. Dom som tror att dom ska gifta sig med honom och typ tatuerar in hans namn. Vissa är galna.." Jag skrattade. "Ja.. men jag ska inte snacka mer skit om dom än vad jag redan gjort." "Vacker mage du har. Är det en tjej eller kille?" Jag la stolt händerna på min bula och smekte den. "Antonio är det. Min lilla prins." "Så gulligt." Hon tog fram en grön dricka som verkade vara läsk och drack ur den innan hon tillslut harklade sig. "Stör det dig om jag frågar något om Justin? Jag är ju som sagt lite beronde." Jag skakade på huvudet. "Fråga hur mycket du vill, bara att det inte blir för.. konstiga frågor." sa jag och skrattade. "Är han snäll på riktigt? Han verkar iallafall ha båda fötterna på jorden." "Justin han.." jag tänkte på honom. "..är den snällaste personen jag känner. Han sätter alltid alla andra i första handen, och är inte självisk eller något. Jag tror inte någon popstjärna som blivit känd vid så ung ålder är så down to earth som han är. Han pratar alltid gott om alla, och han tar sina fans i första hand." Hon log brett när hon hörde mig prata om Justin. "Jag önskar verkligen att jag kände honom, han verkar så.." Hon verkade inte hitta orden. "Jag vet. Perfekt och underbar om inte annat, det är svårt att hitta någon som Justin." Hon kollade ner på min hand där Delanos ring fortfarande satt. "Men varför väljer du inte Justin?" Jag suckade. "Han förtjänar en bra tjej. Och när han träffade mig, var jag ganska trasig och en fullständig katastof. Du vet.. när jag var tretton år satt jag i källaren och rökte hasch med mina vänner. Jag rökte inte sånt när jag träffa Justin, men jag var inte perfekt. Och Delano, har alltid varit den där perfekta för mig. Den jag drömt om på nätterna, han är min. Men sedan blev allt bara trassligt mellan oss alla, så jag åkte iväg.." Det kändes konstigt att bara tala ut till en helt okänd människa sådär. Men det kändes rätt. "Rökte hasch?! Var är du ifrån?!" Jag skrattade. Jag såg att hon bar en klänning från Versace. "Långt bort från dig.."

*

Jag och Chloe pratade massor, och tillslut var det dags att hoppa av. Jag hade en timmes bussresa framför mig också, men det gick snabbare desto närmre jag kom till mitt hem. Det började snurra i huvudet. Vad skulle alla säga? min bror skulle säkert döda mig. Jag hade valt att ta den risken för länge sen, i bästa fall kunde jag ju bo med honom.

Jag tog ett djupt andetag och öppnade dörren, den var olåst och jag hörde allas röster tystna. Men jag hade hört tillräckligt för att höra att både Delano, Justin, Alfredo, Q, min bror och alla andra var där. "Hallå?" ropade Delano och kom ut i hallen. När han såg mig så blev han helt stel och sprang sedan för att krama mig så jag hamna i luften och han snurrade runt mig. Mina tårar rann, och han viskade om och om igen hur mycket han hade saknat mig. Vilket förvirrade mig, med tanke på att han hatade mig när jag hade åkt iväg. Sedan kom dom andra för att se vad som hade hänt, och när Justin såg mig stelnade han till och min bror tog sig förbi honom för att krama om mig. När han hade kramat om mig slog han till mig på armen vilket fick mig att skratta bland alla tårar. "Helvetes syster, du jag ska döda dig." Jag kunde inte göra annat än skratta och trycka mig hårdare mot honom. Alla Delanos vänner kramade om mig, Alfredo också. Men inte Justin, han höll sig på avstånd.



Hej ni! Jag har en liten viktig fråga..
Kolla snart kommer ju hon få Antonio, och jag kommer såklart skriva om det när han är liten och så. (inte som förra novellen...) men sedan vill ju jag skriva mest när han är typ 2-3 år. Hur ska jag göra så att det inte blir hoppigt eller ååh jag vet inte. Ge mig tips?! 




Kommentarer
Postat av: sara

Låssas att han är 2-3år när han födds skriv som om han är s gammal på engångxD

2012-06-11 @ 23:02:56
Postat av: Anonym

EFtersom det är väldigt rörigt just med allting verkar det lite hoppigt o komma 2-3 år senare så på något sätt få ett litet lugn först kanske? Exempel? Justin och hon blir bra vänner igen och allt löser sig med Delano för tillfället och sedan hoppa tre år.. haha jaa bara inte de slutar mitt i haha. Älskar novellen btw!! :D

2012-06-11 @ 23:30:49
URL: http://storyofjustin.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag vet inte riktigt hur du ska göra, men att det typ.. Jag är verkligen inte bra på att hitta på sånt tyvärr..

Men superbra kapitel som vanligt. :)

2012-06-12 @ 21:10:35
Postat av: Ebba :)

Jag tycker du kan hoppa fram några år i novellen! Som vanligt ett super bra kapitel :)

2012-06-13 @ 10:53:55

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0