TROUBLE GIRL - CHAPTER 48




Hopeless.
Jeans? Aldrig, mina tjocka ben syntes. Tights? Ännu värre. Mjukisar? För slappt. Det sög, att vara gravid. Det enda jag kände mig som var tjock och ful. Det värsta var att jag skulle träffa Justin idag, och sedan skulle Felicia komma över med Isabelle. Eller tvärt om blir det nog. Jag försökte träffa Felicia, min brors dotter, så ofta som möjligt. Men det blir tufft, speciellt om man lever Natachas liv a la drama. Jag valde tillslut mjukisar, då det ändå var mitt favorit plagg. Till det valde jag en ljus stickad tröja som var ganska lös. Håret verkade vara livlöst idag, om jag plattade det verkade det alldeles för slickat, och lockiga bara stod ut åt alla håll. Varför kändes allt värdelöst? Det enda som egentligen hade gjort min dag hitills var när Delano kom och kysste mig på halsen och sa att jag var vacker vad jag än hade på mig, men det släppte såfort han hoppade in i duschen. Jag ville vara vacker, hon som alla mina vänners mammor gett beröm om. Eller när någon körde förbi och tutade, men jag kände mig inte längre som den samma person. Justin, jag vill inte gå ut idag. Kan inte du komma hit? Jag tvättade håret i handfatet snabbt och snurrade upp det till en boll med handuken. Mitt hår blev alltid så när det inte var nytvättat, så det kanske blev bättre om jag tvättade det. Justin svarade att han skulle komma, så jag varnade Delano som inte verkade bry sig speciellt mycket. Hans svartsjuka sida hade väl försvunnit lite, men det gällde nog bara för Justin.
"Hej bror." sa Delano och gjorde ett handslag med Justin. Det skrämde mig hur nära dom höll på att bli. Justin hälsade först på Delano, och sedan mig med en kindpuss. "Ska vi köra lite fifa?" Justin lät intresserad och dom började prata spel enda in till vardagsrummet när dom placerade sig på varsin soffa. Jag trängde min in i samma soffa som Delano och suckade, vilket ingen verkade märka av då dom var fullt upptagna med annat. "Det var ett tag sen jag hade tid med sånt här." skrattade Delano överlycklig.
Jag satt på soffan säkert en timme när dom inte ens verkade ha börjat, dom började snacka om yttligare något spel som dom skulle testa senare. Sedan bestämde dom att Justin skulle med Delano till något ställe senare idag. Visst hade jag velat att Justin och Delano skulle komma överens, men att börja umgås och sånt hade jag inte räknat med. Delano la ibland handen runt mig, pussade eller kysste mig, men inget verkade störa Justin.
Delano gick sedan ut för att röka en cigg, och ringa ett samtal så jag passade på. "Ni verkade ju verkligen komma överens." sa jag och låtsades kolla på mina naglar. "Ja, han är rolig att umgås med. Jag gillar han bara mer och mer." skrattade Justin. "Jaha." sa jag och log emot honom. Ett vackert leende fick jag tillbaka. "Du gillar det inte.." sa Justin förvånat och hade läst av mitt ansiktsuttryck. "Jag vill bara inte att-" Delano kom in och jag avbröt mig själv och log stort mot honom. "Älskling, jag sticker och hämtar pizza till oss. Vad vill ni ha?" Jag reste mig upp och Delano log stort medans Justin såg bekymrad ut, trots det gömde han det bakom ett stort falskt leende. "Jag tar en kebab pizza." "Och jag en.. hawaii, men klarar du dig själv?" Jag skrattade. "Jadå, bebis är ändå vaken och vild så.." Dom skrattade åt mig och jag satte på mig skorna. Delano kom för att ge mig en sedel ur hans bunt och kysste mig sedan kort. "Jag älskar dig mitt hjärta."
*
Få han riktigt full, han behöver det. Han släpps inte in innan klockan 2, just saying. Justin och Delano hade dragit ut, och jag vet att Delano behöver det. Så jag gjorde honom en tjänst. Själv hade jag bara popcorn och filmer som jag tänkt kolla på. Vissa är den här avundsjuka flickvännen som ligger hemma i timmar och tjatar på sin man att komma hem, men då var han säkert redan otrogen. Och en sån ville jag aldrig bli. Hm, okej. Jag tar hand om honom, älskar dig, godnatt. Jag skrattade, som om jag någonsin skulle kunna somna utan Delano vid min sida när han är ute.
Jag kollade på flera filmer, var inne på facebook och kollade på barn saker. Snart skulle våran ängel vara här. Det kändes som mina känslor behövde klarnas upp innan han kom till oss. Vad kände jag egentligen för Justin? Skulle jag forsätta mitt liv undrades om hur det skulle ha blivit med honom, hur många barn vi skulle ha.. För jag visste att jag älskade honom, alldeles för mycket för att det skulle kunna räknas som vänskap.

Hopeless.
Jeans? Aldrig, mina tjocka ben syntes. Tights? Ännu värre. Mjukisar? För slappt. Det sög, att vara gravid. Det enda jag kände mig som var tjock och ful. Det värsta var att jag skulle träffa Justin idag, och sedan skulle Felicia komma över med Isabelle. Eller tvärt om blir det nog. Jag försökte träffa Felicia, min brors dotter, så ofta som möjligt. Men det blir tufft, speciellt om man lever Natachas liv a la drama. Jag valde tillslut mjukisar, då det ändå var mitt favorit plagg. Till det valde jag en ljus stickad tröja som var ganska lös. Håret verkade vara livlöst idag, om jag plattade det verkade det alldeles för slickat, och lockiga bara stod ut åt alla håll. Varför kändes allt värdelöst? Det enda som egentligen hade gjort min dag hitills var när Delano kom och kysste mig på halsen och sa att jag var vacker vad jag än hade på mig, men det släppte såfort han hoppade in i duschen. Jag ville vara vacker, hon som alla mina vänners mammor gett beröm om. Eller när någon körde förbi och tutade, men jag kände mig inte längre som den samma person. Justin, jag vill inte gå ut idag. Kan inte du komma hit? Jag tvättade håret i handfatet snabbt och snurrade upp det till en boll med handuken. Mitt hår blev alltid så när det inte var nytvättat, så det kanske blev bättre om jag tvättade det. Justin svarade att han skulle komma, så jag varnade Delano som inte verkade bry sig speciellt mycket. Hans svartsjuka sida hade väl försvunnit lite, men det gällde nog bara för Justin.

"Hej bror." sa Delano och gjorde ett handslag med Justin. Det skrämde mig hur nära dom höll på att bli. Justin hälsade först på Delano, och sedan mig med en kindpuss. "Ska vi köra lite fifa?" Justin lät intresserad och dom började prata spel enda in till vardagsrummet när dom placerade sig på varsin soffa. Jag trängde min in i samma soffa som Delano och suckade, vilket ingen verkade märka av då dom var fullt upptagna med annat. "Det var ett tag sen jag hade tid med sånt här." skrattade Delano överlycklig.

Jag satt på soffan säkert en timme när dom inte ens verkade ha börjat, dom började snacka om yttligare något spel som dom skulle testa senare. Sedan bestämde dom att Justin skulle med Delano till något ställe senare idag. Visst hade jag velat att Justin och Delano skulle komma överens, men att börja umgås och sånt hade jag inte räknat med. Delano la ibland handen runt mig, pussade eller kysste mig, men inget verkade störa Justin.

Delano gick sedan ut för att röka en cigg, och ringa ett samtal så jag passade på. "Ni verkade ju verkligen komma överens." sa jag och låtsades kolla på mina naglar. "Ja, han är rolig att umgås med. Jag gillar han bara mer och mer." skrattade Justin. "Jaha." sa jag och log emot honom. Ett vackert leende fick jag tillbaka. "Du gillar det inte.." sa Justin förvånat och hade läst av mitt ansiktsuttryck. "Jag vill bara inte att-" Delano kom in och jag avbröt mig själv och log stort mot honom. "Älskling, jag sticker och hämtar pizza till oss. Vad vill ni ha?" Jag reste mig upp och Delano log stort medans Justin såg bekymrad ut, trots det gömde han det bakom ett stort falskt leende. "Jag tar en kebab pizza." "Och jag en.. hawaii, men klarar du dig själv?" Jag skrattade. "Jadå, bebis är ändå vaken och vild så.." Dom skrattade åt mig och jag satte på mig skorna. Delano kom för att ge mig en sedel ur hans bunt och kysste mig sedan kort. "Jag älskar dig mitt hjärta."

*

Få han riktigt full, han behöver det. Han släpps inte in innan klockan 2, just sayin'. Justin och Delano hade dragit ut, och jag vet att Delano behöver det. Så jag gjorde honom en tjänst. Själv hade jag bara popcorn och filmer som jag tänkt kolla på. Vissa är den här avundsjuka flickvännen som ligger hemma i timmar och tjatar på sin man att komma hem, men då var han säkert redan otrogen. Och en sån ville jag aldrig bli. Hm, okej. Jag tar hand om honom, älskar dig, godnatt. Jag skrattade, som om jag någonsin skulle kunna somna utan Delano vid min sida när han är ute.

Jag kollade på flera filmer, var inne på facebook och kollade på barn saker. Snart skulle våran ängel vara här. Det kändes som mina känslor behövde klarnas upp innan han kom till oss. Vad kände jag egentligen för Justin? Skulle jag forsätta mitt liv undrades om hur det skulle ha blivit med honom, hur många barn vi skulle ha.. För jag visste att jag älskade honom, alldeles för mycket för att det skulle kunna räknas som vänskap.




Lite mer drama kkommmer snart. Och om ni undrar varför jag vill ta bort kommentar saken, jo för annars känns det som jag är beronde av era kommentarer. Jag skriver liksom inte om ni inte kommenterar, så tror jag skulle uppdatera mer då. Men blir typ inspirerad av er, jag vet inte. Blä ska sluta skriva här & på storyn istället. Puss! 



Kommentarer
Postat av: Ebba :)

Jätte bra! Älskar verkligen fen här novellen, längtar till dramat konmer! kram <3

2012-06-06 @ 22:59:44
Postat av: Anonym

Nu börjar det likna något! Ta inte bort, även fast de inte är d antalet kommentarer du vill ha så får du ändå uppmuntran av personer som verkligen gillar din novell och det borde vara tillräckligt :) Jag har följt flera av dina noveller och kanske inte alltid kommenterar, men jag kommer alltid tillbaka ;) Du skriver bra, har en bra story.. haha oj nu skriver jag värsta novellen XD Keep it up bara bre

2012-06-07 @ 01:45:30
Postat av: elena

super bra jag försöker läsa och skriva kommentarer varje gång du skriver. men i bland hinner jag inte. go girl

2012-06-07 @ 14:33:06
Postat av: Lisa

Awesome :)

2012-06-07 @ 17:29:23

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0