TROUBLE GIRL - CHAPTER 46







Danza Pausa
Femte månaden. "Justin kommer tillbaka idag." meddelade jag Delano som kom in med en handduk runt midjan. Jag la armarna runt hans hals, "jag vet. Men istället för att du ska träffa honom själv ska vi ha en grillfest på Danis gård. Han är bjuden, han kan ta med sig vilka han vill. Bara han meddelar hur många." Jag höjde ögonbrynen samtidigt som jag rörde höfterna till musiken. Han hade lagt sina händer på mina höfter. "Hm. Mina två ex och min blivande man tillsammans på en gård. Kan inte sluta bra." skrattade jag. "Jag håller koll." sa han och blinkade med ögat innan han kysste mig.
*
"Lucy, du inser att något kommer hända va?" hon tittade på mig med orolig blick. "Asså jag, du, Dani, Delano, Justin, Alfredo, Jennifer och Johannes. Oh.. mygod." Jag hade dragit på mig en svart adidas hoodie med guld märke fram och ljusa jeans. Håret hängde lockigt efter en fläta på ena sidan, och jag var sminkad. Delano skulle hämta oss om tio minuter, och hjärtat bultade i bröstet. "tur att du är tillsammans med Dani nu iallafall." Ett mindre problem, vad som skrämde mig var, Delano och Justin i samma område, plus mig.
*
Justins bil rullade in på infarten, jag behövde inte ens se den för att veta att det var hans. Så special gjord som den var hörde den inte ens in till området. Bäst att han hade alarm innan den blev snodd. "Hej." sa Justin med ett osäkert leende tillsammans med Alfredo och kom för att hälsa på alla. Jag och Delano satt på terassen, Delano hade bara kommit för att kyssa mig innan han forsatte grilla. "Hej grabben." sa Delano och han klappade Justin på ryggen samtidigt som dom hälsade. Varje sekund som dom rördes vid stannade mitt hjärta, och jag lät solglasögonen vara på så jag kunde studera dom båda två i hemlighet. Justin struntade i att hälsa på mig speciellt mycket, det var lika bra. Han gick ner med Dani och Alfredo och Delano. Dom pratade på om något som jag inte hörde. "Jennifer, du verkar hålla koll på Justin." skrattade Lucy och Jennifer hade inte släppt blicken från honom. "Nej, fan jag kom på att han och jag hade fan sex förut på en fest. Knas.." Jag drog in andan snabbt, "Va?!" "Ja, kanske bara tre månader sen." Jag började räkna tyst i mitt huvud. Det måste vart då när jag och Justin inte pratade alls. Men jag visste inte varför? Justin hade träffat henne och mig tillsammans på den första festen som vi hade varit tillsammans på. Det värsta var att han aldrig sagt det. "Hm, undra om han är ledig ikväll.." sa hon med ett skratt och Lucy skrattade osäkert med. Då kom Delano och alla med den färdiga maten och vi alla satte oss vid ett långbord. Jag hamnade mellan Delano och Dani, mitt emot mig satt Justin. Ilskan bubblade inom mig, blandat med sorg. När jag hörde Justins skratt till Jennifers skämt så blev det värre.
Vi åt klart, och jag hade hela tiden lust att slänga mig ur någonting. Men tänkte att det var bäst att låta bli, för att annars skulle Delano tro att jag var avundsjuk eller något. "Du verkar ledsen.." sa Justin och satte sig bredvid mig. "Ja, insåg precis att man inte ens kan lita på dem man älskar. Och tro mig - jag snackar inte om Delano." blicken gled på Justin, och sedan Jennifer. Trots att jag inte var ett dugg sur på henne. Men bara så han visste vad det handlade om. "Förlåt, jag var full. Det bara.." "Hände." fyllde jag i. "Jag äcklas." sa jag och reste mig upp bara för att ställde mig i Delanos famn. "Har något hänt bebis?" Jag skakade på huvudet och vi kysstes snabbt, "Tack för att du finns."
Danza Pausa
Femte månaden. "Justin kommer tillbaka idag." meddelade jag Delano som kom in med en handduk runt midjan. Jag la armarna runt hans hals, "jag vet. Men istället för att du ska träffa honom själv ska vi ha en grillfest på Danis gård. Han är bjuden, han kan ta med sig vilka han vill. Bara han meddelar hur många." Jag höjde ögonbrynen samtidigt som jag rörde höfterna till musiken. Han hade lagt sina händer på mina höfter. "Hm. Mina två ex och min blivande man tillsammans på en gård. Kan inte sluta bra." skrattade jag. "Jag håller koll." sa han och blinkade med ögat innan han kysste mig.

*

"Lucy, du inser att något kommer hända va?" hon tittade på mig med orolig blick. "Asså jag, du, Dani, Delano, Justin, Alfredo, Jennifer och Johannes. Oh.. mygod." Jag hade dragit på mig en svart adidas hoodie med guld märke fram och ljusa jeans. Håret hängde lockigt efter en fläta på ena sidan, och jag var sminkad. Delano skulle hämta oss om tio minuter, och hjärtat bultade i bröstet. "tur att du är tillsammans med Dani nu iallafall." Ett mindre problem, vad som skrämde mig var, Delano och Justin i samma område, plus mig.

*

Justins bil rullade in på infarten, jag behövde inte ens se den för att veta att det var hans. Så special gjord som den var hörde den inte ens in till området. Bäst att han hade alarm innan den blev snodd. "Hej." sa Justin med ett osäkert leende tillsammans med Alfredo och kom för att hälsa på alla. Jag och Delano satt på terassen, Delano hade bara kommit för att kyssa mig innan han forsatte grilla. "Hej grabben." sa Delano och han klappade Justin på ryggen samtidigt som dom hälsade. Varje sekund som dom rördes vid stannade mitt hjärta, och jag lät solglasögonen vara på så jag kunde studera dom båda två i hemlighet. Justin struntade i att hälsa på mig speciellt mycket, det var lika bra. Han gick ner med Dani och Alfredo och Delano. Dom pratade på om något som jag inte hörde. "Jennifer, du verkar hålla koll på Justin." skrattade Lucy och Jennifer hade inte släppt blicken från honom. "Nej, fan jag kom på att han och jag hade fan sex förut på en fest. Knas.." Jag drog in andan snabbt, "Va?!" "Ja, kanske bara tre månader sen." Jag började räkna tyst i mitt huvud. Det måste vart då när jag och Justin inte pratade alls. Men jag visste inte varför? Justin hade träffat henne och mig tillsammans på den första festen som vi hade varit tillsammans på. Det värsta var att han aldrig sagt det. "Hm, undra om han är ledig ikväll.." sa hon med ett skratt och Lucy skrattade osäkert med. Då kom Delano och alla med den färdiga maten och vi alla satte oss vid ett långbord. Jag hamnade mellan Delano och Dani, mitt emot mig satt Justin. Ilskan bubblade inom mig, blandat med sorg. När jag hörde Justins skratt till Jennifers skämt så blev det värre.

Vi åt klart, och jag hade hela tiden lust att slänga mig ur någonting. Men tänkte att det var bäst att låta bli, för att annars skulle Delano tro att jag var avundsjuk eller något. "Du verkar ledsen.." sa Justin och satte sig bredvid mig. "Ja, insåg precis att man inte ens kan lita på dem man älskar. Och tro mig - jag snackar inte om Delano." blicken gled på Justin, och sedan Jennifer. Trots att jag inte var ett dugg sur på henne. Men bara så han visste vad det handlade om. "Förlåt, jag var full. Det bara.." "Hände." fyllde jag i. "Jag äcklas." sa jag och reste mig upp bara för att ställde mig i Delanos famn. "Har något hänt bebis?" Jag skakade på huvudet och vi kysstes snabbt, "Tack för att du finns." 


Jag har lust att ta bort möjligeheten att kommentera.. men känns onödigt med tanke på att det är kanske bara någon månad kvar tills novellen ligger nerstängd.. Jaja, vad tycker ni bebisar? 



Kommentarer
Postat av: Johanna

IIIIIHHHIIII AWESOME :DD

2012-06-01 @ 11:12:17
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Marielle

Varför ska du stänga ned den??? :O Novellen är bra och annorlunda, fortsätt såhär. :)

2012-06-01 @ 11:25:13
URL: http://firststeptwforever.blogg.se/
Postat av: Linnea

Sååååå bra!

2012-06-01 @ 12:33:05
Postat av: Emilija med J.

awesome !

2012-06-02 @ 11:23:03
URL: http://rromaites.blogg.se/
Postat av: ourstory1

Vi har läst alla dina noveller och dom är helt awsome!



vi är två tjejer som precis har börjat med våtan egna novellblogg, och undar fall du vill göra ett länkbyte med oss, skulle vara jätte snällt =D



kram isabelle & maja

2012-06-03 @ 12:53:03
URL: http://ourstory1.devote.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0