TROUBLE GIRL - CHAPTER 70




Plans
Några dagar hade passerat. Både jag och Justin planerade turnen "pr-resan" väldigt noga. Jag hade diskuterat med Delano som var mer än villig att ta Antonio dom första tre veckorna, han var glad för min skull. Men jag visste inte om jag skulle klara mig så länge, men så länge som jag klarade skulle vi låta han stanna där. Dessutom efter några veckor hade jag kanske blivit mer van med det och då skulle jag lättare kunna hantera honom där. Jag menar att bo i hotell i nästan två månader skulle göra mig galen. Tur att jag skulle dela hotellrum och sånt med Justin ensam iallafall. Hans mamma som inte gillade mig speciellt mycket var inte glad över att ha med mig på resan. Hela tanken gjorde henne besvärad, och det var nog det som gjorde mig mest orolig. Att behöva spendera så mycket tid med henne.


*


För att Antonio skulle vänja sig att vara med Delano skulle han stanna där i två dagar. Det kändes redan galet tomt, men jag och Lucy var på stan medans Justin var på möten. "Jag måste verkligen förnya min garderob. Men alltid när jag shoppar så slutar det med att jag har köpt bara till Antonio. Hans kläder får inte ens plats i garderoben. Vi får hoppas på en kille så han får ta över alla kläder." Lucy skrattade. "Ja, det skulle vara perfekt." "Han har så mycket adidas, puma, nike och sådana kläder som han växer ur direkt. Vissa är helt oanvända till och med." Lucy forsatte att skratta och vi gick in på forever21 och jag plockade på mig basplagg som skulle behövas under turnen. Jag köpte även jeans, shorts och tights som behövde förnyas. På andra butiker köpte jag lite finare kläder. "Så hur ska du klara av att vara med Justins mamma sålänge?" Efter den gången jag träffade hans mamma för över två år sedan träffade jag bara henne två gånger till. Vi sa inte ett ord till varandra. Vi hälsade inte ens. Justin hatade det, då hans mamma betydde så mycket för honom. Men han visste att felet inte låg hos mig, utan det var ju faktiskt hon som hatade att jag var tillsammans med Justin och allting som hade med oss båda att göra. Jag var iallafall glad att hon inte hade lyckats övertala honom att lämna mig.


Efter vi hade shoppat i flera timmar gick vi hem till oss. Lucy satt på soffan med min Ipad som jag hade fått av Justin. Det var mest han som använde den men då kändes det iallafall inte som han hade köpt den till mig. Då hade jag inte lika dåligt samvete. Jag ville också ge gåvor till honom, men säg mig, vad köper man till killen som redan har allt? Jag började vika in mina nya kläder i skåpet och satte samtidigt igång tvättmaskinen. "Jag måste köpa resväskor. Hur många tror du att det behövs?" Hon hade svårt att titta upp från spelet. "Tre minst." Jag suckade. Dörren öppnades och in klev Justin. Han var påväg att kyssa mig men så såg han Lucy i bakgrunden och föll ner på soffan istället bredvid henne. "Hej min snygging." skrattade jag och forsatte vika in kläderna. "Hej shawty, har du shoppat?" Han såg förvånad ut. Jag brukade ju som sagt nästan aldrig köpa kläder. "Ja faktiskt." skrattade jag. "Jag tvingade henne till hälften utav plaggen." sa Lucy utan att lyfta en blick ifrån spelet och jag skrattade åt henne. "Det är bra, forsätt så." sa Justin till Lucy och han började kolla på när hon spelade. "Så tror du tre väskor räcker?" Justin såg tveksam ut. "Hm kanske. Vi får åka och köpa det nästa vecka. Sist gick alla sönder." Jag tänkte inte ens fråga hur. Justin var ingen mästare på att hålla saker hela.


*


"Säg mig, när du ska du låta mig köpa ett stort och vackert hus till oss?" Justin hade smugit bakom mig och placerade sakta sina händer på mina höfter. Jag som precis höll på att vika dom rena kläderna precis skrattade bara och skakade på huvudet. "Aldrig." Han suckade och lutade sin panna på min rygg. "Vi bor i en liten trea ju." gnällde han. "Ja Antonio har ett eget rum, vi har ett eget. Vad är problemet?" Jag vände mig om och lät tvätten vänta. "Vill du inte bo i ett hus med en pool, en terass, ett vardagsrum där man kan spela Wii utan att behöva möblera om innan? Där man kan bjuda sina gäster på middag utan att dom behöver sitta i vardagsrummet?" Jag drog ett djupt andetag. "Jo såklart jag vill men-" "men vad? Ärligt talat säg mig vad som är problemet." Jag förstod att han var upprörd. "Vart ska vi flytta?" Han skrattade och drog ner mig tillsammans med honom ner i soffan. "Jag var och träffade Delano idag. Jag vet att du är rädd att ta Antonio ifrån honom, men han sa att det var okej. Jag berättade i vilka områden jag hade sett vissa hus och han var helt okej med det. Mer än okej, han var uppspelt över det." Jag rynkade pannan. "Så du har redan kollat hus?" Han skakade på huvudet. "Bara på papper. Men jag vill se dom, men jag tänkte att vi skulle göra det tillsammans."

 


 

Hej läsare, jag har en fråga! Ska tatuera mig igen nu snart, och jag tänkte är denna texten fin? Det är från Justin låt Fall! Men i slutet tänkte jag ta en mening från Believe.. snälla ge mig åsikter om vad som skulle vara fint! Det ska komma på revbenen! 


If you spread your wings
You can fly away with me
But you can't fly unless you let 
Let yourself fall


Eller ska jag ta hela från Believe?! Hjälp.. 


Kommentarer
Postat av: Ebba :)

Kapitlet var awesome!
Jag är inte så bra på vad som är fint att tatuera eller inte, men det lät fint i alla fall ;)

2012-08-10 @ 11:13:48
Postat av: Emma

Superbra!
Den texten blir awesome! Älskar fall mest utav alla hans låtar! Så det blir superbra. ;)

2012-08-11 @ 01:33:30
Postat av: Emma

Superbra!
Den texten blir awesome! Älskar fall mest utav alla hans låtar! Så det blir superbra. ;)

2012-08-11 @ 01:34:23

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0