Live, laugh & love - What is this? - episode 36


Planet har blivit avbokat, så det går klockan åtta på kvällen istället! :) tänkte spendera dagen med Sean så är det okej om jag hämtar dig vid sju? xx

 


Absolut! xx

 

 


svarade jag bara trött. Jag tog min mobil och kollade genom olästa meddelanden, några från Alejandro som inte kunde sluta tjata om när vi skulle träffas.

 


Om du vill, så kan vi ses idag.

 


skrev jag bara. Han svarade direkt:

 


Ja, när? :D

 


Öh, kom till mitt hus, om tio minuter.

 


Han svarade, jag skymtade ett okej. Jag satte bara på mig mjukisbyxor och ett linne, jag tänkte inte klä upp mig för honom. Jag satte upp håret i en knut och tvättade ansiktet, sedan gick jag ner och åt frukost.

"Jag går om en halvtimme, kommer någon över?" sa mamma medans jag tog med mig frukosten till vardagsrummet.

"Ja, Alejandro." sa jag och drog över filten.

"Uh okej." sa mamma bara.

Efter kanske fem minuter ringde det på dörren och mamma öppnade.

"Hon är i vardagsrummet." kunde jag höra mamma säga.

"Okej, trevligt att träffa er igen."

"Tack detsamma!"

 


Sedan såg jag han komma in i rummet.

"16 and pregnant, som alltid." sa han och satte sig vid mina fötter, jag drog upp bena lite och stoppade in en sked med flingor i munnen.

"Mhm.." fick jag fram.

Han lutade sig bakåt, man kunde känna hans lukt men jag förträngde det.

"Jag går nu barn, gör inget dumt!"

Jag himlade med ögonen "nej då mamma! Hejdå, ha så roligt!"

"Hej då Mrs. Baker!"

Jag log ett fejkat leende emot mamma och Alejandro och mamma försvann.

"Så vad vill du göra?" sa jag med flingor i hela munnen.

"Vi kan väl bara hänga här hemma hos dig som old times? Sedan senare så kan vi ringa dom andra och kanske gå ut?"

"Jag drar vid sju, till Canada. Justin hämtar mig."

"Aha, men då kan vi vara hemma, hos dig."

"Okej." jag ställde undan tallriken på bordet och drog filten över mina armar också.

"Jag hörde att du och Chels bråkade."

"Yep."

"Om vad?"

"Varför frågar du inte henne?"

"Hon pratar inte med mig.."

"Varför inte?" sa jag fast jag inte egentligen brydde mig.

"För jag skällde ut Chad, hennes pojkvän eller vad fan han är."

"Varför då?"

"Han är ingen bra för henne, varje kvinna förtjänar respekt."

"Okej.. Chad verkar iallafall ha bättrat sig efter han slutade umgås med Lucas."

"Vem är Lucas?"

"Öh.. mitt ex."

Jag såg hur det högg till i honom.

"Så Justin är inte din första pojkvän?" fick han fram.

"Nej, Lucas var det." mumlade jag och han nickade.

Hans händer var knutna liggandes i hans knä, han stirrade på teven.

 


"Kan vi gå upp snabbt? Jag ska bara packa det sista." sa jag och försökte låta lite snällare.

"Ja visst." sa han och vi gick upp till mitt rum, han satte sig på min säng och jag började rota i min garderob.

"Alyssa?" sa han och jag kollade emot han.

"Ja?"

Han kom fram till mig och tog min hand med sin stora, jag höll min hand öppen och en ring föll ner i min handflata. Jag stirrade chockat på ringen, det gick inte misstolka vad det var för ring.

"Vad är det här för något Alejandro?"

"Det är en förlovnings eller bröllopsring."




2 delar idag, har några klara..


Kommentarer
Postat av: Johanna

Love it! Men vänta lite? ska han fria till henne? :O

2011-09-25 @ 21:03:36
URL: http://biebsloverss.blogg.se/
Postat av: Johanna

ohiiiiiiii :D

2011-09-26 @ 06:56:27
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Malin

WHAT THA HECK?!!?!?!??!

JAG VAR INTE BERÄDD PÅ DET DÄR SLUTET!

OMFG! SKIT I ATT JAG HAR CAPS LOCK, JAG VILL VETA HUR DET HÄR GÅR! :O

Du är grymm på att skriva! <3

2011-09-26 @ 16:22:33
URL: http://juustiinbiiebernoveller.blogg.se/
Postat av: Jenna

OOOOOMMMMMMMMMMMGGGGGGOOOOOOOSHHHHHH :D

vill verkligen veta vad som kommer att hända i nästa kapitel :D <3<3

2011-09-27 @ 16:10:52

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0