Live, laugh & love - On the first page of our story - episode 34

Uttråkad? check.

Justin hade vart borta mer i en timme.

 


Gå ner till lobbyn klockan sju :) älskar dig mest min shawty.

 


Aw, love you too my handsome boy.

 


Jag tog ett bad, fixade mig i ordning lite mer än vanligt och när klockan var tio i så gick jag ner. Jag orkade inte vänta någon mer.

Det var alldeles tomt.

 

"Bad girl, jag sa klockan sju." viskade någon plötsligt och jag hoppade till.

Hans armar omfamnade min midja och ett varmt andetag kittlades mot min hals, ett par varma mjuka läppar kysste min hals en gång.

"Du sa även; jag kommer snart."

"Förlåt, förlåter du mig?"

"Hur skulle jag inte kunna göra det?" sa jag och vände mig om.

Jag pressade försiktigt läpparna emot hans och slöt ögonen, han stoppade in sin tunga i min mun.

"Vi måste gå, någon väntar på oss." flinade han och tog min hand, vi gick tillsammans in till resturangen som var tom. Ljus lyste överallt, annars för det för övrigt mörkt.

"Så jag har hört dig lyssna på hennes låtar, så jag tänkte att hon kunde spela för oss medans vi äter." log han och när vi kom in ett rum såg jag en scen, och sedan Skyler Grey sitta på scenen med en gitarr i handen. Mitt hjärta stannade nästan.

"Skyler Grey?"

"Sätt dig." sa han och drog oss till ett litet bord i mitten med mat på, sedan var det massa ljus och hjärtan överallt.

Jag gjorde som han sa och satte mig på en utav stolarna, han den andra. Skyler började sjunga på Love the way you lie. Som hon skrivit, jag älskade det låten så mycket.

On the first page of our story, the future seemed so bright.

 


Justins perspektiv:

Hennes leende var obeskrivligt, hon höll om min hand hårt medans hon satt imponerat och lyssnade på Skyler. När låten tog slut sa jag att vi kunde äta samtidigt och hon skrattade, men började äta och Skyler forsatte på nästa låt.

 


"Tack så mycket Justin, jag älskar dig." sa Alyssa och gäspade.

"Det var så lite sweetheart."

"God natt."

Hon vände sig om, jag la armarna om henne.

"God natt."

Vi somnade båda två nästan direkt.

 


Alyssa vaknade före mig, jag kunde höra henne prata med någon så jag smög in till köket för att skrämma henne, men såfort jag hörde "alejandro" så stannade jag till och lyssnade istället.

"Jag har sagt att vi bara kan vara vänner....du sa visst okej!....Att jag var otrogen med Justin emot dig?....Vi hade inte träffats på tre år! Jag trodde du hade gått vidare, jag orkade inte sitta varje dag och längta efter dig och vänta på samtalet när du säger att du gått vidare, du måste förstå de...nähä men det är inte mitt problem....ja sen när jag kommer hem från Canada!....Ja, jag ska dit med Justin....sluta nu....jag kommer lägga på om du håller på...hejdå!" muttrade hon tillslut och det blev tyst, jag hörde henne börja gå emot sovrummet så jag skyndade till sängen och låtsades som om jag sov.

 


"Justin?" sa hon och kikade in.

"Mhm?" mumlade jag och sträckte på mig.

"Bra, du är vaken."

"Vad är det gumman?" frågade jag och satte mig upp.

"Va nej? Inget." sa hon snabbt och satte sig vid mina fötter.

"Jag kan se det på dig, berätta!" sa jag och smekte hennes hand som vilade mot mina ben under täcket.

"Okej, du har rätt."

Jag kollade vänligt på henne för att få henne att forsätta.

"Förut, för ganska länge sedan så var jag tillsammans med en kille, han hette Alejandro. När vi hade dejtat ett år så åkte han in i kriget, nu har han kommit tillbaka. Jag har berättat till han om dig, men det är svårt för han. "

"Var ni kära?" frågade jag försiktigt.

"Vi var förälskade." mumlade hon.

Jag kände direkt hur det stack till i min mage.

"När vi var på flygplatsen, när han kom hem, försökte han kyssa mig."

"Vad gjorde du?" sa jag chockat.

"Jag backade såklart undan, sedan tog jag en taxi hem.."

Jag tog tag i hennes hand.

"Du är väl inte sur på mig?" sa hon medans hon kollade ner i sängen.

"Verkligen inte! Kom här babe." sa jag och drog med mig henne och la henne emot min bröstkorg.

"Förlåt att jag inte berättade, det var så svårt att berätta och tänka på det. "

"Jag förstår dig."

 

Samma dag så skulle vi åka hem på middagen, vi packade våra saker och åkte vid tolvtiden. Vi åkte direkt hem till mig, där mamma väntade.

"Hej där!" sa mamma glatt när vi kom in.

"Hej mamma." log jag.

Mamma kramade om Alyssa.

"Vad länge sen jag såg dig!"

"Ja, detsamma. "

Vi gick in i köket, mamma började fixa kaffe till sig själv medans jag och Alyssa satt vid bordet.

"Så middag ikväll? Jag tänkte om du kunde bjuda över dina föräldrar och farföräldrar. Justins mormor och morfar kommer också."

"Verkligen? Vad roligt! Jag ringer dem direkt."

"Gör det."

Alyssa log och gick ut i hallen för att prata i telefon, när hon kom tillbaka log hon ännu större.

"Alla kommer!"

"Bra, då sticker jag och handlar då."

Alyssa satte sig vid bordet.

"Kan inte jag och Justin göra maten?"

Jag kollade chockat på henne "va?"

"Ja, kom igen Justin. Du har väl lite skills på matlagning?"

"Uh.."

"Visst!" sa mamma glatt. "om ni vill det!"

"Absolut."

"Okej, då åker jag och köper blommor istället då. Ni får nog handla vad ni vill laga." skrattade hon.

"Okej." mumlade jag.

 


Såfort mamma stängde ytterdörren tog jag tag i Alyssa och drog henne närmre mig, jag kysste henne en gång och hon skrattade.

"Laga mat? Seriöst?"

"Ja, det kommer bli kul!"

"Njae, den tiden kunde vi vart i mitt rum och gjort annat."

Hon började skratta och drog fram en lista.

"Vad ska vi laga?"

"Vi åker till affären och kollar där istället."

"Okej."

Vi tog på oss skorna och hoppade in i min bil.

 


"Behöver vi sallad?" sa Alyssa samtidigt som hon gick och kollade på salladshuvudena. Jag följde efter med vagnen och alla tog kort på oss. Hon betedde sig som en helt vanlig människa som handlade, medans jag hade svårare att koncentrera mig, ovanligt nog. Tillslut fick jag nog när en papparazzi trängde sig precis bakom.

"Kan du.." sa jag och la handen framför kameran.

Det blev ännu mera kaos så Alyssa kastade bara lite utav varje in i vagnen innan vi gick till kassan och betalade.




TACK FÖR ALLA KOMMENTARER, SKA VI HÖJA DET TILL 10 INNAN NÄSTA? YEP, TYCKER VI KÖR PÅ DET! #LEGGO

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

yeah man :D

2011-09-08 @ 22:08:43
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Lisa'

meer :)

2011-09-08 @ 22:21:15
Postat av: Marielle

Jätte bra skrivet. :)

2011-09-09 @ 18:45:00
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: Linnea

Snälla mer! :)

2011-09-10 @ 17:39:11
Postat av: frida :)

alla kommenterar, meeeeer! :D

2011-09-15 @ 10:31:47
Postat av: ebba :)

jättebra ;)

2011-09-15 @ 10:32:49
URL: http://www.photoshoot.devote.se
Postat av: emma

OMBBBBB! mermermer

2011-09-15 @ 10:34:17
Postat av: Linn

MER! :D

2011-09-15 @ 18:13:51
Postat av: Jenna

Grym novell :D

2011-09-17 @ 13:34:40
Postat av: hanna

nu är de dags att skriva lite vaaaa? (:

2011-09-18 @ 22:00:39

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0