Ljudet av ditt hjärta - episode 24



När jag stod med båda fötterna på marken vågade jag sätta på mobilen igen, jag väntade tålmodigt på att äpplet när mobilen startar skulle försvinna. Jag hade fått ett nytt sms av Justin, vilket inte var särskilt oväntat.

* Scooter hämtar dig, och visar vart du ska bo :) *

Jag fick även massa sms 'välkommen ... ' Jag tänkte att jag skulle skicka sms till Justin om vart han var men jag tänkte att jag först skulle hämta min väska. Jag gick till det rummet, flygplatsen var väldigt stor och jag kände mig väldigt vilsen.

Med tanke på att jag hade en knallrosa väska så var den inte alls svår att missa när den kom åkandes på rullbandet. Jag plockade upp min väska och drog den efter mig medans jag letade efter ett lugnare ställe. Det fanns inget lungt ställde riktigt, åtminstonde inte vad jag såg och jag kunde inte direkt leta med tanke på att jag skulle behöva komma tillbaka så jag ställde mig utanför där det stod massvis med taxibilar. Jag stod och började skriva på ett sms när en man som jag tyckte att jag kände igen knackade löst på min axel.

" Åh, ursäkta mig men heter du möjligtvist Caitlin? "

" Scooter? " sa jag frågandes och han log stort.

" Scooter, Justin bad mig plocka upp dig. " skrattade han och jag nickade.

" Jag kunde ha tagit en taxi annars. " sa jag och log lite.

" Nejdå, jag hämtar. Han skulle gärna ha kommit själv men det skulle bara skapa kaos och han orkade inte med det idag. "

" Aha okej.. " sa jag och han ryckte upp sig lite.

" Så ska vi åka? "

" Javisst! "

Om jag inte skulle ha känt igen han så bra skulle jag inte ha gått med han men jag visste från hans film att det var han. Scooter Braun. Om jag skulle berätta för alla så skulle nog alla tro att jag gjorde dethär för att Justin var känd, för att jag skulle bli känd eller något, men så var det absolut inte! Justin var underbar på alla sätt och vis, och dessutom hatade jag uppmärksamhet så jag håller mig helst utanför kändisskapet. Om jag inte skulle ha träffat Justin alla domdär nätterna på hotellet skulle jag inte ens ha åkt.

Jag och Scooter pratade hela resan, han förklarade att Justin hade en lägenhet här i LA som jag skulle få låna. Jag protesterade först men det visade inga resultat så jag gav upp, Justin bodde i en annan lägenhet eller hus, han sa bara att han bodde någonstans.

" Jag visar dig in, sedan måste jag med Justin till en intervju om det är okej? "

" Absolut, jag tror ändå jag måste sova en stund. "

" Jag förstår det, jobbig resa va? "

" Skoja inte ! " log jag och han skrattade.

Han lämnade mig upp till lägenhetens dörr och var sedan tvungen att gå. Han gav mig nycklarna och jag tackade ända tills han försvann . Jag stoppade försiktigt in nyckeln i hålet och vred upp låset.

Jag hittade inget bra ord för att beskriva lägenheten, det var stilrent, modernt och alla människors dröm. Häpen gick jag runt och placerade väskorna i hallen, när jag vart i varje rum packade jag upp mina kläder i ett utav klädskåpen i sovrummet. Sedan la jag mig på den mjuka sängen och somnade direkt.

När jag vaknade kändes det som hemma, fast det var så långt ifrån hemma. Jag sträckte på mig extra länge i sängen innan jag bestämde mig för att ta en dusch, i det enorma badrummet där jag knappt hittade knappen att vrida på vattnet. När jag var klar virade jag handuken runt håret och ställde mig framför klädskåpet . Jag valde tillslut en rosa kjol, blommig tröja. Sedan sminkade jag mig som vanligt, precis när jag var klar med mascaran så ringer det på dörren så jag springer för att öppna.

Därbakom står Justin, såfort jag ser han hoppar jag i hans famn och vi möts i en lång kram.

" Åh vad jag har saknat dig ! " kvittrade jag.

 



VAD TYCKER NI OM JELENA ? JAG TYCKER IALLAFALL SOM ÄR GULLIGA :) TRUUUE BELIEBER TO THE END! ONCE A BELIEBER, ALWAYS A BELIEBER .


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer mer :D

2011-05-31 @ 21:38:49
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Cissi <3

JÄtte bra!!!! Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-06-01 @ 16:10:39
URL: http://www.cissanzz.se
Postat av: ebba :)

haha, du är asduktig!

skriv lite oftare, det är så tråkigt att vänta :p

2011-06-04 @ 00:51:39
Postat av: Jossan<3justinbieber

Hey!

Älskar dina/din novell somdu skriver!

Jag skriver också en!

Skulle du kunna länka eller ett länkbyte?

ELler nåt. Försöker få fler läsare hehe:)

Läs den gärna!;)

2011-06-04 @ 10:17:41
URL: http://jossanheartjustinbieber.blogg.se/
Postat av: Justinnovells

skit bra läst alla kapitel nu tog säkert 1 timme eller mer haha !

2011-06-05 @ 02:16:20
URL: http://storyofjustin.blogg.se/
Postat av: Alva och Victoria

Heeej! :) gillar ni Justin Bieber noveller?? Kolla på in vår blogg! 

www.alvaochvictorialovejustindrewbieber.blogg.se ;) hoppas ni gillar den och kommentera GÄRNA!! :D kram! 

Postat av: frida:)

2011-06-05 @ 16:02:06
Postat av: frida:)

oj, men jättebra, skriv oftareeeeee vill ha mer!

2011-06-05 @ 16:03:00

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0