ljudet av ditt hjärta - episode 23


Kläder, tandborste, borste och sånt, mobiladdare, pengar och sådant hade jag redan tryckt in i väskan, förutom pengarna som jag lagt i en jackficka som jag skulle bära med mig sedan. Jag skulle åka imorgon på morgonen så det var skönt att allting var färdigpackat, jag gick ner för trappan och möttes av Diesel, våran hund. Jag kliade henne snabbt och gick sedan in i vardagsrummet, där satt mamma och kollade tankfullt in i teven.

" Hej mamma. " log jag och satte mig brevid henne.
" Hej gumman. " sa hon hest och vände snabbt huvudet mot mig.
Hon såg så trött och sliten ut, inte alls som jag var van att se henne. Jag blev lite smått orolig.
" Så för att säga hejdå så kommer Emily och Ella redan idag lite snabbt, det är väl okej? " frågade jag och mamma nickade stort.
" Absolut, be dom stanna över middag. "
" Det ska jag, så vart är resten? "
" Pappa jobbar, och med Paulina vet man ju aldrig. " suckade hon .
" Mhm. " sa jag bara och reste mig upp, gick in till mitt rum igen och tog med mig hunden.

" Diiiesel . " sa jag och rullade iväg bollen, kändes som evigeheter sen jag tagit mig tid att göra någonting med honom. Om jag bara kunde ta med honom till LA.
Jag slog upp twitter på datorn, läste några roliga tweets och retweetade dom. Sedan skrev jag själv: IM COMING TO LA BABY ;)
Haha, jag var lite knäpp ibland. Jag tryckte på tweet och kollade sedan igenom mina mentions. Jag hade fått lite mer följare sedan Justin följde mig på twitter. Men att vi hade träffats och så verkade ingen ha märkt.

Jag skrev sms till Emily och Ella att dom kunde komma nu eftersom jag började bli uttråkad och dom svarade båda två samtidigt , * påväg:D * dom var säkert med varandra.
Det kändes som om dom två umgicks med varandra hela tiden, och på sistone oftast utan mig. Jag vet inte, det kanske bara var jag som inbillade mig men dom verkade verkligen som bästa bästa vänner och vi var mer som 'vänner' . Dessutom så skulle dom börja på samma gymnasium, det verkade konstigt eftersom jag vart så säker att Ella skulle välja danslinje när hon ändå hade kommit in..

" Goda hamburgare! " sa Emily glatt och tog sin sista tugga av hennes hamburgare.
" Tack. " svarade mamma och log emot oss.
" Jag ska åka och jobba nu så jag kan skjutsa dig imorgon, ha så roligt tjejer. "
" Hejdå mamma! "
Alla gav henne ett leende och sa hejdå, sedan gick hon och vi åt också upp våra hamburgare. Sedan gick vi upp på mitt rum och la oss alla tre i min säng.

" Hur långt tid tar det att flyga dit? " frågade Emily och spelade med min Iphone.
" Runt 12 timmar med mellanlandning . " mumlade jag .
" Shit, vad ska du göra? " sa Ella.
" Jag vet inte, kommer få panik i planet. " skrattade jag.
" Kommer .. han och hämtar dig? " sa Emily.
" Ja, han har kollat när jag landar och så.. Eller han kommer inte och hämtar men han fixar min skjuts. "
Vi pratade massor innan dom slutligen var tvungna att åka hem, och dom gjorde det samtidigt eftersom dom ville ta samma buss. Jag gick och la mig direkt nästan efter det, vi skulle åka klockan sju på morgonen imorgon så bättre att sova ut.

Riiingriiing. Jag suckade och stängde av alarmet, jag satte mig trött upp i sängen och kollade på klockan, det var sex förstås eftersom jag lagt klockan till de. Jag gick in i badrummet och hoppade in i duschen, tvättade håret och allt men tog inte allt för långt tid på mig. Sedan valde jag kläder, ett ljusblått linne med vita short. Jag satte på mig dom med handuken på huvudet, gick in i badrummmet igen för att borsta tänderna och håret. Jag fönade sedan håret och lät det vara, jag hade vart hos frisören igen för att lägga i nytt lösår, kortare denna gången eftersom mitt hår hade växt så mycket. Jag sminkade med med mascara och eyeliner, tog några halsband och gick sedan ner för trappan där mamma och pappa satt, förvånanade nog Paulina också.
" Godmorgon gumman. " sa mamma lika varmt som alltid och log stort.
" Godmorgon. " sa jag glatt, såklart jag var överlycklig över att denna dagen äntligen hade kommit.
" Vill du äta nu eller sen ? " frågade mamma och jag tänkte efter lite.
" Jag köper mat på flygplatsen och äter i planet, jag har ju tid. "
" Okej. " hon plockade undan allt det som resten hade ätit och Paulina kollade upp på mig.
" Jag ska inte följa med men jag hoppas verkligen du har kul, jag ska inte berätta till någon och jag förväntar mig en autograf. " flinade hon och jag log stort.
" Tack, det betyder verkligen Paulina .. Men du har ju redan en ? " skrattade jag.
" Äh, ta något annat då. "
Vi skrattade alla och sedan gick hon upp till sitt rum för att säkert sova längre, jag var verkligen glad över hennes ord, det var alldeles för sällan som vi pratade om allvarliga saker och faktist var snälla mot varandra.
" Vill du åka? " frågade pappa och jag nickade stort.
" Ska alla följa med? "
" Mamma stannar här för hon har huvudvärk, men jag kan skjusta. "
" Är det okej gumman ? Jag kan annars följa med. "
" Nej mamma, det är lungt. " log jag och kramade om henne.
" Ta det försiktigt, lova mig det. "
" Jag lovar, älskar dig! "
" Älskar dig också. "
Vi släppte varandra och jag gick ut i hallen där min väska redan stod, jag snörade mina converse och gick ut till bilen. Pappa kom strax bakom mig med väskan och la in den i baksätet medans jag knäppte mitt bälte.

Flyget som jag skulle ta anropades i högtalaren.
" Aha, då var väl dags för mig att gå då. " log jag och pappa en kram .
Han hade gett mig ännu mera pengar, trots att jag protesterat.
" Älskar dig, ring oss varje dag ! "
" Jag lovar, love you more !"
Efter kramen så började han gå och jag vände mig , han ropade " ring direkt när du är framme. "
" Ja . " ropade jag tillbaka och checkade in flyget.
Jag fick lite problem med att hitta min plats på första klass, typiskt men när jag väl hittade den så satte jag mig ner och la ner dom fyra tidningar jag köpt i facket framför.
Ingen satte sig brevid mig och dom bad alla sätta på säkerthetsbältena.

Vid det läget hade jag redan gjort det eftersom jag var flygrädd och skrev snabbt ett sms till Justin innan jag skulle stänga av mobilen.
* Glöm inte skjutsen, åker nu ;) see ya soon . *
Sedan stängde jag mobilen och flyget började rulla. När det lyfte höll jag mig för skrik och tog snabbt ett tuggummi för att försöka undvika lock i öronen. Jag tog fram min Ipod och började lyssna på Justin, det tröstade lite iallafall. Sedan tog jag fram första tidningen och läste sakta vad det stod, annars skulle alla vara utlästa bara några timmar och jag hade tolv timmar.
Jag kunde inte sova i saker som  rörde sig om jag verkligen inte var dödstrött, och det var jag inte så jag skulle inte kunna somna denna resa iallafall. När jag läst två tidningar i streck så köpte jag höglurar och kollade på någon film framför mig, det var coolt. Jag köpte även cola & godis.

Vi mellanlandade någonstans imellan allting, och när det var dags att landa så kunde jag inte göra annat än pusta ut av lättnad. Det hade vart så långtråkigt och jag hade läst allting fem gånger, jag kunde knappt vänta tills att få strecka på benen ordentligt och stå på marken. Kanske lägga mig i en säng och sova, åh!
Planet landade och det var dags att gå av ..

Ledsen om inläggen kommer så sent men mitt internet strular hela tiden så det tar typ en timme att publicera -.- KOMMENTERA NUUU


Kläder, tandborste, borste och sånt, mobiladdare, pengar och sådant hade jag redan tryckt in i väskan, förutom pengarna som jag lagt i en jackficka som jag skulle bära med mig sedan. Jag skulle åka imorgon på morgonen så det var skönt att allting var färdigpackat, jag gick ner för trappan och möttes av Diesel, våran hund. Jag kliade henne snabbt och gick sedan in i vardagsrummet, där satt mamma och kollade tankfullt in i teven.
" Hej mamma. " log jag och satte mig brevid henne.
" Hej gumman. " sa hon hest och vände snabbt huvudet mot mig.
Hon såg så trött och sliten ut, inte alls som jag var van att se henne. Jag blev lite smått orolig.
" Så för att säga hejdå så kommer Emily och Ella redan idag lite snabbt, det är väl okej? " frågade jag och mamma nickade stort.
" Absolut, be dom stanna över middag. "
" Det ska jag, så vart är resten? "
" Pappa jobbar, och med Paulina vet man ju aldrig. " suckade hon .
" Mhm. " sa jag bara och reste mig upp, gick in till mitt rum igen och tog med mig hunden.
" Diiiesel . " sa jag och rullade iväg bollen, kändes som evigeheter sen jag tagit mig tid att göra någonting med honom. Om jag bara kunde ta med honom till LA.
Jag slog upp twitter på datorn, läste några roliga tweets och retweetade dom. Sedan skrev jag själv: IM COMING TO LA BABY ;)
Haha, jag var lite knäpp ibland. Jag tryckte på tweet och kollade sedan igenom mina mentions. Jag hade fått lite mer följare sedan Justin följde mig på twitter. Men att vi hade träffats och så verkade ingen ha märkt.
Jag skrev sms till Emily och Ella att dom kunde komma nu eftersom jag började bli uttråkad och dom svarade båda två samtidigt , * påväg:D * dom var säkert med varandra.
Det kändes som om dom två umgicks med varandra hela tiden, och på sistone oftast utan mig. Jag vet inte, det kanske bara var jag som inbillade mig men dom verkade verkligen som bästa bästa vänner och vi var mer som 'vänner' . Dessutom så skulle dom börja på samma gymnasium, det verkade konstigt eftersom jag vart så säker att Ella skulle välja danslinje när hon ändå hade kommit in..
" Goda hamburgare! " sa Emily glatt och tog sin sista tugga av hennes hamburgare.
" Tack. " svarade mamma och log emot oss.
" Jag ska åka och jobba nu så jag kan skjutsa dig imorgon, ha så roligt tjejer. "
" Hejdå mamma! "
Alla gav henne ett leende och sa hejdå, sedan gick hon och vi åt också upp våra hamburgare. Sedan gick vi upp på mitt rum och la oss alla tre i min säng.
" Hur långt tid tar det att flyga dit? " frågade Emily och spelade med min Iphone.
" Runt 12 timmar med mellanlandning . " mumlade jag .
" Shit, vad ska du göra? " sa Ella.
" Jag vet inte, kommer få panik i planet. " skrattade jag.
" Kommer .. han och hämtar dig? " sa Emily.
" Ja, han har kollat när jag landar och så.. Eller han kommer inte och hämtar men han fixar min skjuts. "
Vi pratade massor innan dom slutligen var tvungna att åka hem, och dom gjorde det samtidigt eftersom dom ville ta samma buss. Jag gick och la mig direkt nästan efter det, vi skulle åka klockan sju på morgonen imorgon så bättre att sova ut.
Riiingriiing. Jag suckade och stängde av alarmet, jag satte mig trött upp i sängen och kollade på klockan, det var sex förstås eftersom jag lagt klockan till de. Jag gick in i badrummet och hoppade in i duschen, tvättade håret och allt men tog inte allt för långt tid på mig. Sedan valde jag kläder, ett ljusblått linne med vita short. Jag satte på mig dom med handuken på huvudet, gick in i badrummmet igen för att borsta tänderna och håret. Jag fönade sedan håret och lät det vara, jag hade vart hos frisören igen för att lägga i nytt lösår, kortare denna gången eftersom mitt hår hade växt så mycket. Jag sminkade med med mascara och eyeliner, tog några halsband och gick sedan ner för trappan där mamma och pappa satt, förvånanade nog Paulina också.
" Godmorgon gumman. " sa mamma lika varmt som alltid och log stort.
" Godmorgon. " sa jag glatt, såklart jag var överlycklig över att denna dagen äntligen hade kommit.
" Vill du äta nu eller sen ? " frågade mamma och jag tänkte efter lite.
" Jag köper mat på flygplatsen och äter i planet, jag har ju tid. "
" Okej. " hon plockade undan allt det som resten hade ätit och Paulina kollade upp på mig.
" Jag ska inte följa med men jag hoppas verkligen du har kul, jag ska inte berätta till någon och jag förväntar mig en autograf. " flinade hon och jag log stort.
" Tack, det betyder verkligen Paulina .. Men du har ju redan en ? " skrattade jag.
" Äh, ta något annat då. "
Vi skrattade alla och sedan gick hon upp till sitt rum för att säkert sova längre, jag var verkligen glad över hennes ord, det var alldeles för sällan som vi pratade om allvarliga saker och faktist var snälla mot varandra.
" Vill du åka? " frågade pappa och jag nickade stort.
" Ska alla följa med? "
" Mamma stannar här för hon har huvudvärk, men jag kan skjusta. "
" Är det okej gumman ? Jag kan annars följa med. "
" Nej mamma, det är lungt. " log jag och kramade om henne.
" Ta det försiktigt, lova mig det. "
" Jag lovar, älskar dig! "
" Älskar dig också. "
Vi släppte varandra och jag gick ut i hallen där min väska redan stod, jag snörade mina converse och gick ut till bilen. Pappa kom strax bakom mig med väskan och la in den i baksätet medans jag knäppte mitt bälte.
Flyget som jag skulle ta anropades i högtalaren.
" Aha, då var väl dags för mig att gå då. " log jag och pappa en kram .
Han hade gett mig ännu mera pengar, trots att jag protesterat.
" Älskar dig, ring oss varje dag ! "
" Jag lovar, love you more !"
Efter kramen så började han gå och jag vände mig , han ropade " ring direkt när du är framme. "
" Ja . " ropade jag tillbaka och checkade in flyget.
Jag fick lite problem med att hitta min plats på första klass, typiskt men när jag väl hittade den så satte jag mig ner och la ner dom fyra tidningar jag köpt i facket framför.
Ingen satte sig brevid mig och dom bad alla sätta på säkerthetsbältena.
Vid det läget hade jag redan gjort det eftersom jag var flygrädd och skrev snabbt ett sms till Justin innan jag skulle stänga av mobilen.
* Glöm inte skjutsen, åker nu ;) see ya soon . *
Sedan stängde jag mobilen och flyget började rulla. När det lyfte höll jag mig för skrik och tog snabbt ett tuggummi för att försöka undvika lock i öronen. Jag tog fram min Ipod och började lyssna på Justin, det tröstade lite iallafall. Sedan tog jag fram första tidningen och läste sakta vad det stod, annars skulle alla vara utlästa bara några timmar och jag hade tolv timmar.
Jag kunde inte sova i saker som  rörde sig om jag verkligen inte var dödstrött, och det var jag inte så jag skulle inte kunna somna denna resa iallafall. När jag läst två tidningar i streck så köpte jag höglurar och kollade på någon film framför mig, det var coolt. Jag köpte även cola & godis.
Vi mellanlandade någonstans imellan allting, och när det var dags att landa så kunde jag inte göra annat än pusta ut av lättnad. Det hade vart så långtråkigt och jag hade läst allting fem gånger, jag kunde knappt vänta tills att få strecka på benen ordentligt och stå på marken. Kanske lägga mig i en säng och sova, åh!
Planet landade och det var dags att gå av ..

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-27 @ 06:47:28
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: ebba :)

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!

2011-05-29 @ 13:15:54
Postat av: Cissi :) <3333

Jätte bra som vanligt! <3 meeeer!

2011-05-29 @ 21:02:19
URL: http://www.cissanzz.se
Postat av: frida

hallå vart är du? :o

2011-05-30 @ 15:25:55

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0