Ljudet av ditt hjärta - episode 22



Jag visste att sommarlovet skulle ta slut snart. Jag skulle börja med min danslinje. Mitt liv kändes precis som vanligt. Bara för en månad sedan så hade min största dröm slagit in, att träffa Justin. Jag hade träffat honom mer än en gång, jag hade fått chansen att lära känna honom. Den chansen fick inte många, jag kände mig extremt tacksam att det hade vart just jag som fick den chansen. Men när man var med han så tänkte man ju inte direkt "shit jag är med Justin Bieber. " Det kändes fortfarande lika overkligt som då att han hade köpt flygbiljetter till mig, bara chansen att få se USA var stort för mig.. Jag hade shoppat ihjäl mig till resan som skulle äga rum om två dar. Jag undrade vad vi skulle göra, om han skulle ha fullt upp, när jag ens skulle komma hem. Jag skulle behöva fråga Justin senare, så att jag kunde boka redan nu biljetter hem. Iallafall innan skolan började, jag skulle behöva ta dansen på allvar nu om jag ville bli någonting.


Jag slog upp dörren hem och tog av mig skorna. Jag hörde hur någon sysslade i köket, ljudet av en sked som skrapade i en skål . Jag hängde av mig väskan och gick dit.


" Åh älskling. " sa mamma när hon såg mig och la det nydiskade glaset på diskbänken. Hon kom fram till mig och tog mitt ansikte mellan sina händer, hennes ögon var röda och såg ut att brista ut i gråt vilken sekund som helst.

" Jag älskar dig, det vet du väl? " sa hon och jag nickade.

" Såklart jag gör mamma, jag älskar dig med, vad har hänt? " frågade jag oroligt och hon skakade på huvudet.

" Ingenting, ville bara försäkra mig. " mumlade hon och försvann in i deras sovrum.

Jag kollade med blicken efter henne och sedan på Paulina som åt flingor vid bordet.


" Vad är det med henne? " frågade jag och tog glaset på bänken, la in det i skåpet och började tömma maskinen.

" Jag vet inte, säkert ingenting. " mumlade hon och jag suckade.

" Det är så orättvist att du får åka, jag fattar det bara inte. " sa hon sedan och släppte skeden.

" Varför? Jag ska ju sen en kompis bara. "

" Precis! Det är inte vilken kompis som helst, that should be me. " muttrade hon och jag kände igen det från en utav Justins låtar.

Jag började skratta.

" Var inte så hård mot dig själv. " flinade jag retsamt och hon gav mig ett ironiskt skratt. Hon la skålen på diskbänken sedan bara utan att ens skölja av den och gick upp till sitt rum.


Jag suckade igen och tvättade av den innan jag slutligen la in den i maskinen och ett annat smutsigt glas innan jag slog igen luckan.

Jag började nynna på baby, av någon anledning och letade i skåpet efter en burk med godis jag hade lagt där för någon vecka sedan.

" Fandå . " muttrade jag när jag inte hittade det och stängde skåpdörren, gick hungrig till rummet. Jag tog upp mobilen och funderade på att skicka ett sms, jag bestämde mig för att göra det tillslut.


* Hey there ;) haha, men du, jag undrar till vilket datum ska jag boka min hemresa? * skrev jag och skickade iväg det. Jag tvekade lite på slutet men gjorde det.


Det var ju tidsskillnad mellan oss så jag visste inte om han skulle svara direkt, jag lät det vara och loggade in på datorn. Jag loggade in på Paulinas facebook, gissade på lösenordet och det visade sig att hon också var inne. Hon chattade med någon tjej som hette Anastasia och dom skulle tydligen träffas.Jag skrev inget utan kollade bara vad som skrev.


* Jag är där halv då, asså så sjukt orättvist att min syster ska till LA.. *

* Bra, jaa, men berätta det inte till så många. Justin blir nog inte så glad om rykten sprids.*

* Närå, jag låter bli för hans skull. I LOVE HIM !! *

* Tänk att du såg han i ditt hus? OMB *

* Jag vet inte om det var sant, bilden är bevis bara .. *

* Gush .. men hörru hur går det med Daniel? *

* ;) *


Tillslut så bestämde jag mig för att lägga mig i .


* Ooh, vem är Daniel ? * skrev jag och det dröjde innan någon svarade.

* Vem fan är inne på min ? " skrev Paulina.

* WTF ?! *

* Här är en ledtråd, känner Justin Bieber och ska åka till han om två dar ;) *


Sedan hörde man bara " CAITLIN !!! "


*Wuopsii, hejdå * hann jag skriva innan jag stängde locket, sprang in på toaletten och Paulina som slår på dörren utanför.


" ÖPPNA DIN JOBBIGA GAAAAH ! " skrek hon och jag skrattade.

Det forsatte så kanske tre minuter innan hon försvann snabbt och kom tillbaka skrattandes.

" Ett nytt meddelande från Justin " sedan skrek hon lite " aaw, jag svarar. "


" Nej ! " skrek jag och öppnade dörren, sprang fram till henne och ryckte åt mig mobilen. Hon hade hunnit skicka iväg * i love you *

Jag skrev snabbt * Sorry min syster tog mobilen. * innan jag läste vad han hade svarat.


* Hey babe :) vi bokar den här sen, man vet ju aldrig när du åker hem ;) *

* Haha, okejdå. Hoppas du inte tar illa upp om min syster, jag har bara berättat för min familj och bästavännerna som du träffade själv. Jag kommer ihåg vad du sa .. *



Tack för alla kommentarer, ska försöka svara på dom imorgon ! Vad tror ni har hänt med Caitlins mamma & vad kommer hända i LA ? ;o kommentera så får ni veta!

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-26 @ 06:54:29
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0