Ljudet av ditt hjärta - episode 21



Jag såg ett ihopvikt brev som jag öppnade.


" Jag bryter aldrig ett löfte .. ses om exakt en månad, xoxo Justin . "


Jag läste igenom det tre gånger, jag förstod inte och kollade yttligare en gång i kuvertet. Därinne fanns någonting mer, jag tog upp det och läste .. det var en flygbiljett till LA om exakt en månad som han hade skrivit. Jag fann inga ord..


Dagarna passerade på som vanligt efter det, jag och Emily skulle till min bror i Göteborg. Hon packade exakt allt hon kom åt, mycket shorts och magtröjor.


" Emily ! " stönade jag och kastade en bikini på henne.

" Vad? "

" Jag vet att du gillar min bror, men snälla kan du låta bli att packa allt som du tror att han kommer gilla? " suckade jag och hon började fnittra.

" Var inte löjlig. "

Jag la mig ner på sängen och kollade på min Iphone som jag äntligen fått tillbaka, jag kollade igenom lite bilder som jag hade tagit.

" Klar. " sa Emily tillslut och drog igen dragkedjan.

" Äntligen, tåget åker om en timme. "


Vi bar ut våra väskor och mamma skjutsade oss till tågstationen.

" Var försiktiga nu. " sa hon och gav mig en puss på kinden.

" Jadå mamma, du vet att Carlos är onödigt överbeskyddande. "

" Ändå . " sa hon och gav Emily och en puss också.

" Hejdå mamma. " sa jag och vi gick iväg.


Först hade vi lite problem att hitta rätt och när vi väl gjorde det fick vi skynda in i tåget och hitta våra platser, tåget åkte och vi blev redan hungriga då.

" Vi går till resturangvagnen. " sa jag och Emily nickade.

" Visst, vänta ska bara ta mina pengar. " sa hon och grävde i sin väska som vi slängt upp på en hylla ovanför bänkarna.

" Sådär, kom. "


Vi gick till vagnen och köpte en varsin macka, dricka och en liten chipspåse. Jag köpte även tuggummi. Sedan gick vi och satte oss, efter en timmes pratande så tog vi fram våra Iphones och började spela. Emily gav upp efter ett tag och sov lite, jag kunde inte sova så jag spelade tills mitt batteri blev dåligt och då kollade jag bara ut genom fönstret.


" Framme. " sa jag och skakade om Emily.

Hon suckade och fladdrade med ögonlocken.

" Redan? "

" Du har sovit länge, jag har vart vaken hela tiden. "

" Åh förlåt ! Jag lovar att jag ska vara vaken när vi åker tillbaka. "

" Äh, det är lungt. " log jag och vi ställde oss upp, tog våra väskor och gick ut ur tåget.


Jag ringde Carlos och frågade vart han var, han var tydligen på någon parkering men kom och mötte oss utanför tågstationen. Vi gick till hans Range Rover och han verkade trött. Klockan var runt nio på kvällen så han borde inte vara det .

" Var det en rolig resa? " frågade han och startade bilen.

" Helt okej. " mumlade jag och tittade ut genom fönstret.

" Idag ska jag iväg med mina vänner till Liseberg, men imorgon hittar vi på något okej? "

" Visst, men jag antar att vi inte kommer ens få lämna lägenheten ikväll då. "

Han började skratta och skakade på huvudet .

" Exakt. "

Vi kom fram till hans enorma lägenhet och packade in våra saker i ett utav sovrummen, tog en dusch och sånt efter resan. När vi var klara så gick Carlos, vi kollade på tv och lite sånt innan vi somnade båda två i sängen.


Vi var ett par dagar hos Carlos, Emily råkade nämna en dag angående min resa till LA och det blev Carlos tokig för. Han skrek om hur ansvarlösa våra föräldrar är som låter mig åka, jag sa att vara runt Justin är hur säkert somhelst med tanke på alla vakter han har dygnet runt.


Asså antingen gillar ni inte novellen eller så kommenterar ni bara inte? för när ni inte kommenterar så orkar jag inte skriva .. så KOMMENTERA !  


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-24 @ 19:35:12
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: victoria

Den e jättebra!! Skriv mer!!

Postat av: victoria

Läs gärna min och min kompis novell blogg om JB!

Alvaochvictorialovejustindrewbieber.blogg.se



Skulle verkligen bli glada om ni gillade den! :)



Kraam <33

Postat av: Linnéa

MERA!!! :D

2011-05-24 @ 20:26:39
URL: http://jbnovellen.blogspot.com
Postat av: ebba :)

meer, den är hur bra som helst!

seriöst, jag har fått panik typ 5 gånger och börjat gråta, herregud, jag är inget "crazy fan". men jag är typ som caitlyn* tycker att han är uuuunderbar utan att vara överdrivet. men känslan att han aldrig kommer att veta vem jag är. den lägger sig aldrig, om någon, så tror jag att du är den som förstår.



:)

2011-05-25 @ 21:36:08
Postat av: Deniice <3

Hey, såg din blogg från bieberhumor heter sidan va? Tyckte novellen var/ÄR asbra! Den är ganska realistisk fast ändå orealistisk? Alltså, precis perfekt blandning liksom =] Jaa du, du skriver faktiskt (ursäkta mitt språk) JÄVLIGT bra och ja, det spelar väl ingen roll om du, som du säger, suger på engelska för man fattar ändå! Tycker du ska fortsätta skriva och IFALL du skulle få negativa kommentarer (jag har varit där..) så ta INTE åt dej! Bara typ lita på dej själv och tro på det du gör så blir det ÄNNU BÄTTRE!! Det kommer bli.. Fantastiskt, underbart.. Obeskrivbart tillslut!



Kram Denice =]

2011-05-25 @ 22:03:22
URL: http://deniices.blogg.se/
Postat av: Madeleine

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-05-25 @ 22:06:05
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Cissi :) <3333

Älskar din novell!!!! Den är sjuuuuuuukt bra!!!!! Skriv mer!!! <3<3<3

2011-05-26 @ 07:43:55
URL: http://www.cissanzz.se

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0