Ljudet av ditt hjärta - episode 19



Det visade sig att hennes föräldrar hade åkt till sina bekanta, redan då när Justin hämtat mig. Jag smög till soffan och satte mig sedan nedanför den vid hans huvud.

Jag kollade en stund på hans fridfulla ansikte medans han sov, jag började sedan skaka om honom och han vaknade efter en stund.
" Vad? " frågade han, fast inte elakt men trött.
" Förlåt, men jag kommer inte somna om du inte kommer och lägger dig i sängen igen. " klagade jag och han suckade.
" Okej då. " sa han och tog sitt täckte och kudde, la det under armen och vi gick tillsammans tillbaka till sängen.

Vi la oss ungefär som då vi somnat och jag vände mig emot honom. Han hade sett sin mobil och bara lagt den på golvet.
" Förlåt att jag väckte dig. " viskade jag.
" Det är ingen fara. "
" Är du uppspelt att åka iväg igen ? " forsatte jag att viska och han vände sig emot mig.
" Nej, jag skulle hellre stanna här. "
" Tro mig, ditt liv är så mycket roligare än mitt. "
" Ditt är mycket lättare. "
" Mhm.. "
Det blev tyst och jag undrade om han somnade, jag flyttade mig automatiskt närmare honom och somnade sedan.

Morgonen kom snabbare än väntat, det tog inte långt tid innan jag satt ensam hemma och trögt stoppade in flingorna i munnen, en efter en.
Paulina kom in i köket med trötta ögon och sin Justin tröja på sig, tog en färdig macka ur kylskåpet och satte sig mitt emot mig.

" Du missade en amazing konsert igår. " mumlade hon trött och jag suckade.
" Äh, jag hade det nog roligare än du i vilket fall som helst. " sa jag och tänkte att Paulina nog skulle ha gett allt för att vara i samma situation som jag.
" Mhm , ellerhur. " skrattade hon hånfullt och jag skakade på huvudet medans jag tog upp mobilen för att läsa mitt senaste sms.

* Jag åker om två timmar till flygplatsen, kan vi ses ? :/ *

Justin hade skjutsat mig hem så det hade inte alls vart länge sen vi sågs, men ändå kände jag redan hur jag hade börjat sakna honom.
Jag visste att det inte var bra, att jag hade blivit så beronde av honom, för när han skulle åka skulle det bara kännas hundra gånger värre.

* Visst, men jag är hemma :( * skrev jag och Paulina började skratta.

" Dumpade din kille dig eller varför ser du så ledsen ut? "
Jag suckade och la mobilen på bordet.
" Ingenting som du skulle förstå i vilket fall som helst. " sa jag och tog upp mobilen igen trots jag nyss lagt ner den.

* Jag minns vart du bor ;) är där om en kvart xx *

Ett leende spred sig över mina läppar och jag la ner mobilen igen. Fast sedan undrade jag om han verkligen skulle kunna komma hit. Jag menar
Paulina skulle ju antagligen svimma och aldrig lämna oss ifred.

" Ska du iväg? " frågade jag hoppfullt och hon skakade på huvudet.
" Nope, varför ? Kommer han hit nu eller? "
Jag tänkte efter.
" Går du då ? "
" Nej, varför får inte jag träffa han ? "
" Det är komplicerat .. " mumlade jag och hon slängde plasten från mackan och la sig ner i vardagsrums soffan.
" Komigen, jag har haft en pojkvän, i know how it works. "
" Han är inte min pojkvän, och han är liksom inte vem som helst. "
" Äh, jag ligger bara här och kommer lämna er ifred. "
" Nej det kommer du inte. " sa jag så lågt att hon inte hörde det och plockade undan skålen.
" Jag ska se Never say never, vill du också ? " ropade hon .
" Nej tack . " ropade jag tillbaks och sprang upp till mitt rum .

* Min syster är en helgalen belieber, säker? * skrev jag till honom och la mig ner i sängen.

Men det verkade som en kvart redan passerat för det ringde på dörren och Paulina ropar. " Jag tar det ! "
Fuuuuuck ...

Det tog nog en sekund när jag hoppade ut ur från sängen . " ÖPPNA INTE !! " röt jag och sprang, hoppade ner från trappan och fram till dörren där Paulina kollade på mig
med världens största flin.
" Okeej, jag lägger mig . "

Jag flämtade, det hade nog tagit en halvminut för mig, högst. Jag tog handen på handtaget och öppnade, där bakom stod Justin med luva, keps och ansiktet ner i marken. Såfort jag öppnade
kom han in och jag stängde fort dörren.

" Papparazzis. " muttrade han och jag nickade.
" Kom. " sa jag fort och drog med han upp för trappan trots han hade på skorna och Paulina märkte inget, bra! Jag stängde dörren när vi väl kom till mitt
rum och låste.

" Yees ! " sa jag glatt och vände mig om lutandes mot dörren.
Justin kollade konstigt på mig och satte sig på sängen.
" Fick du inte mitt sms ? " frågade jag och han tog upp sin mobil.
" Uhm jo.. " skrattade han och kollade smset och la sedan bort sin mobil.
" Ja, så du fattar. "
Han drog av sig skorna och la dom på sidan.
" Ja, jag antar det. Varför är du så andfådd ? " skrattade han och jag flinade.
" Ja, min syster tänkte öppna dörren medans jag var härinne. "
" Haha, snyggt rum ! "
Jag kollade runt lite.
" Njae. "

Efter en timme så satt jag med hans mobil i handen, han sa att jag fick kolla igenom den men jag satt och spelade något spel.
" Nej nej nej ! " sa jag och svängde med mobilen i handen och han skrattade.
Vi satt båda två i sängen och nu kom han bakom mig, precis bakom mig. Han la bena längs mina och jag kände hur mitt hjärta började slå oregelbundet. 'Game over' dök
upp på mobilskärmen och jag suckade förtvivlat.

" Här låt mig prova. " sa han och tog mobilen, han tog den försiktigt ur mina händer med sina sammetslena. Jag kunde inte protestera och han började spela framför oss båda och hans huvud var brevid
mitt. Han var mycket bättre än mig, han spelade ganska länge innan det kom någon game over för honom.
" Rekord. " sa han lyckligt och jag suckade.
" Jaja, kolla mig nu. " mumlade jag och han skrattade lågt innan han gav mig Iphonen.
" Okejdå . "
Jag letade efter ett nytt spel och spelade det en stund, det visade sig att mina poäng räckte till en tredjeplats..



ska skriva en ny episode direkt ;) k-o-m-m-e-n-t-e-r-a


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-22 @ 20:21:06
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0