Ljudet av ditt hjärta - episode 15



Båda två såg lika chockade ut, Selena såg lite besvärad ut. Inte ens Emily som jag trott skulle skrika eller något sa ett ord. Alla fyra hade stannat upp i trappan.

" Hej Caitlin. " sa Justin tillslut med en osäker röst och Selena suckade.

Jag förstod henne, hon trodde ju såklart helt andra saker om mig och Justin än vad som egentligen hänt.

" Hej. " sa jag tyst och skruvade på mig lite.


Emily som förstod hela den pinsamma situationen, eller vem skulle inte gick uppför ännu en trappa bakom mig .

" Hej, trevligt att träffas! Jag är ledsen att säga detta men vi måste skynda oss. "

Jag nickade och Selena kollade på mig med ledsna ögon.

" Aha okej, vi med så hejdå. " sa Justin och Selena började gå nedför trappan med Justin efter sig.

" Hejdå. "


Emily gick före mig och jag tog sakta ett steg upp, jag kollade försiktigt bak och Justin gjorde detsamma. Hans ledsna ansikte smärtade mig, jag vred lite på munnen och kollade sedan fram och rusade uppför trappan.


"Stelt.se" skrockade Emily när vi kom in i rummet.

" Ja verkligen, Selena hatar mig och Justin älskar henne så jag kommer nog aldrig se han igen. " mumlade jag.


KONSERTDAGEN :


Idag skulle jag låtsas att jag var vilket bieberfan som helst, jag skulle glömma bort allt det som hänt och låtsas att allting var som det borde vara. Jag tog på mig en Justin tröja, ett par svarta shorts och sedan lockade jag håret lite, så att det blev slarviga lockar. Man blev ju inte världens finaste när man hade en biebertröja men det skulle inte spela någon roll. Jag sminkade mig med mascara och lite kajal. Jag var tillräckligt brun för att kunna slippa foundation.


Jag kollade mobilen, Emily skulle närsomhelst skicka ett sms att komma ut. Hennes mamma skulle skjutsa oss till arenan och jag kunde inte fatta det. Dagen var äntligen här. Bara några få sekunder efter jag tryckt på mobilen så vibbrerade den och jag öppnade knapplåst för att kolla.


* Kom ut nu :) xxx *


Jag svarade inte utan tog med mig mobilen och kameran innan jag slutligen drog på mig mina converse och låste dörren när jag gick ut. Mamma trodde jag skulle sova hos Emily, men hon var inte hemma nu och kunde inte se min tröja. Min syster skulle också på konserten men hur stor var chansen att jag skulle råka träffa henne?


Jag gick ut och satte mig Emilys mammas bil, jag trodde inte hon skulle berätta för sin mamma men hon hade tydligen gjort det.

" Hej tjejer ! " sa jag glatt när jag spänt fast bältet och dom skrek mot mig.

" Ohmygod, bara om några timmar ser vi han. "

Självaste konserten började klockan sex och klockan var ett.

" Ja .. " sa jag lite tveksamt.

" Bara fem timmar. " la jag sedan till med ett retsamt leende.

" Whatever, FEM TIMMAR ! " skrek Emily och alla inklusive hennes mamma började skratta.


Efter vi köat säkert en timme släpptes vi in, vissa hade stått utanför arenan och liknade för att få se en skymt av honom men vi hade struntat i det. Det skulle vara större chans att se honom på hotellet ändå. Inte för att han på något sett hört av sig sen vi setts vid trappan. Sen Selena .. Det gick även massa rykten om vilket hotell han bodde på, sedan bilderna på "jelena" hade spridit sig överallt .


Vi hittade våra platser som råkade vara näst längst fram, vi hade ju inte haft någon aning vart vi tagit platserna så det var bra. Vi var alldeles uppspelta, några tjejer som stod brevid oss skrek var tredje sekund och klottrade ner hela ansiktet med JB , och liknade saker. Jag visste att det skulle kunnat vara jag och Emily, även om vi aldrig vart så hysteriska men ändå.


När klockan var sex, efter en väldig väntan så kom en DJ ut, han började spela massvis med musik och det var som en galen fest. Sedan efter en halvtimme kom det massor av rök, laserstålar (?!) gröna blixtrade runt i publiken och musiken började spelas. Jag trodde helt ärligt mina öron skulle sprängas, alla skrek så hysteriskt och även jag. Det bara blev så av sig själv liksom . En kula dök upp i mitten och sedan äntligen hörde man hans röst "its jb. "


Jag kunde fortfarande inte se honom men skrek ändå precis som Ella och Emily gjorde, men jag kunde inte tänka på annat än scenen.

Han började sjunga sin låt love me och efter några repliker kunde man se han, hans vita outfit . Han började dansa på scenen och forsatte att sjunga, jag började sjunga med i låten istället för att skrika.


Det var helt otroligt hela tiden, absolut det bästa i hela mitt liv. Men när one less lonely girl kom så såg jag hur dom som väljer självaste OLLG gick förbi oss kände jag mig lite illamående. Jag såg hur Justins ögon snabbt kollade på dom som valde, jag tystnade då och bara några sekunder så kollade han rakt in i mina ögon. Han forsatte sjunga som ingenting men jag märkte att han snabbt stelnade till, men det vara bara några sekunder och sedan såg han ut mot publiken igen.


Efter det var det svårt att bete sig normalt igen, jag skrek iallafall när en annan tjej, hon som hade stått brevid mig med kladdat JB överallt, kladdat nu eftersom hon hade gråtit. När sista låten kom och han skojat lite med oss om baby och han frågar " who wants to be my baby ? " skrek alla så mycket att jag höll för öronen. Jag skrek inte för jag ville inte ens att han skulle råka se det, eller att kanske Selena som hade sjungit overboard med honom skulle se. När jag hade sett dom två sjunga overboard så märkte man hur stela dom var men ändå kärleksfulla. Jag visste inte hur jag skulle förklara dom två som ett par, det var liksom inga ord för dom två...



haha , jag har glömt bort vad jag skrivit innan :s men hoppar det blev bra iallafall, är nästan frisk nu så kommer börja blogga bra igen :) kommentera !


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-15 @ 22:37:52
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Alva

Braaa!!!<333

mer mer mer mer!!!<333

2011-05-15 @ 23:00:27
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/
Postat av: Cissi :) <3333

Awesome! Men vem är Jelena?! Hehe jag e kanske liiite efter, elr!?



Kram <3

2011-05-16 @ 07:23:29
URL: http://novellersomjagharskrivit.blogg.se/
Postat av: victoria

SKITBRA!!!!!

MEEEER! :D



Cicci: Jelena är en blandning av Justin och Selena ;) <3

Postat av: Bieber Humor ♥

SV: Okej, då länkar jag dig :)

2011-05-16 @ 17:58:28
URL: http://bieberhumor.blogg.se/
Postat av: Madeleine

HAHA, dog av skratt när jag läste laserstrålar, tog det på en annat sett, haha :)

2011-05-25 @ 21:26:26
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0