Sålänge vi båda andas - chapter 78

" Hallå jag är faktiskt här. " skrattade han och Caitlin och han kramades snabbt.

" Ska vi gå in ? " log jag och Caitlin nickade. Justin la armen om min midja och vi gick in. Men därinne möttes vi av att musiken var avstängd och tre polismän står där , jag ser även hur blåljus
en blinkar utanför .. vad fan hade hänt nudå ?

" Vad har hänt ? " sa Justin och försvann in i folkmassan.

Jag suckade och gick efter, Caitlin kom också och alla kollade på dom tre polismännen längst fram.

" Ursäkta mig, men har det hänt något? " frågade Justin artigt och kollade på en utav männen.

" Underåriga som dricker, ni vet själva att man måste vara 21 för att dricka alkohol. "

Jag svalde hårt, såklart han hade rätt. Alla drack ju inte här, vissa och andra var redan 21, men inte alla helt klart.

" Vi ber om ursäkt. " sa Justin oroligt.

" Tyvärr räcker inte det, vem bär ansvaret för denna fest ? "

Justin slängde en blick mot mig och jag kände att jag var tvungen att göra någonting. Hans namn var alldeles skulle skapa alldeles för många rubriker i tidningen. Innan jag hann säga någonting så dök Caitlin upp brevid Justin.

" Det gör jag sir, jag är verkligen ledsen. "

Justin kollade på henne med samma blick som jag, jag slog till henne löst på armen och hon kollade strängt på mig.

" Låt mig snälla. " bad hon och jag suckade.

" Skulle du kunna följa med oss? "

" Självklart, jag ska även se till att all dricka försvinner härifrån. "

" Det är lungt, vi har redan gjort det. "

Hon nickade och dom förde ut henne, fan, jag kunde inte låta min bästa vän ta ansvaret för hela festen. Jag skulle precis rusa ut till henne när Justin la sin hand på min axel och kollade på mig.

" Hon fixar det, jag ringer hennes föräldrar och förklarar allting, okej ? Försök att ha roligt nu älskling. "

" Okej, jag älskar dig. " sa jag och kysste honom snabbt.

Han log mot mig och la armarna om mig för en lugn låt började spelas. Vi rörde oss sakta sida mot sida, när låten tog slut så gick Usher upp på scenen, jag blev smått chockad eftersom jag inte ens vetat att han var här.

" Hey alla! Vi ber om ursäkt för detdär som hände nyss, vi har ordnat det och frånochmed nu så kommer endast dom som är 21 eller äldre kunna dricka. Det ser våran bar manager till, ha nu en rolig forsatt fest och jag vill säga grattis till Serena ! "

" Tack . " mimade jag .

Alla klappade sina händer och festen forsatte som om ingenting hänt.

" Jag är så trött . " sa jag sömnigt och slängde skorna på golvet medans jag med tunga steg letade mig fram till sovrummet.

" Jag med . " sa Justin och hittade platsen brevid mig .

" Jag älskar dig. " mumlade jag innan jag slöt ögonen.

" Och jag dig . "

Justins armar slingrade sig runt min mage och jag somnade snabbt..



ojdå .. kommentera ! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0