Sålänge vi båda andas - chapter 73

" Tack och lov ! Lova att jag får vara med dig när du berättar för din mamma, okej ? "

" Ehm , visst . "

" Tack, försök sova nu, förlåt att jag väckte dig. Godnatt . "

" Ingen fara, godnatt ! "

Jag la på och la mig tätt intill Justin, jag suckade lättat och somnade om igen..

På morgonen vaknade jag av att någon kysste mig, Justin. Vi började prata om allt möjligt i flera timmar innan dörren öppnades in till oss och Jenny steg in.

" Kan jag komma in ? " Frågade hon och jag nickade.

Hon la sig ner vid våra fötter och suckade.

" Förlåt mig. " Mumlade hon sedan.

" För vad ? " Frågade jag och länkade samman min och Justins hand.

" Att jag alltid försöker förstöra för er två, från och med nu ska jag vara ordentlig och jag lovar att jag ska vara glad för eran skull. "

" Tack, du är förlåten. " log jag och sneglade på Justin, han såg nöjd ut.

" Jag ska till Ellen's show idag, vill du följa med ? " Frågade Justin sedan och pillade på mitt hår.

" Absolut, Jenny kan också det väl ? "

" Såklart! "

Jag log ännu större och började fundera varför jag älskade Justin. Det fanns så många anledningar att jag inte ens kunde räkna upp alla i mitt huvud.

" Dendär Chuck var trevlig. " sa Jenny glatt.

" Ja, han är ganska trevlig. Eller han är menar jag, rolig också! " flinade jag.

" Vi ska träffas på någon fest senare. "

" Vi ska också dit . " skrattade jag.

" Åh, vad bra! Ifall han skulle överge mig vid baren eller något. "

Jag började skratta, Justin hade tydligen somnat om så han andades bara tungt brevid mig.

" Serena? "

" Mm ? "

" Jag är verkligen glad för din skull, Justin är perfekt för dig. "

" Tack Jenny, förlåt att jag inte hört av mig det senaste året någonting men jag har haft fullt upp och vi bråkade så jag har bara inte haft tid att tänka över det förflutna. "

" Jag förstår dig. "

Vi började prata om allting som hänt, inklusive min olycka som jag så gärna ville glömma. Vi pratade nog i flera timmar och jag hade nog varit vaken i 5 timmar utan ens att resa mig från sängen. Min mobil plingade till och jag öppnade smset, det var från Alex.

* Kan jag komma över till dig nu ? xoxo *

* Visst, ska precis börja med frukosten . xoxo *

* Är där om fem minuter. *

Jag svarade inte utan reste mig ur sängen med Jenny och tog på mig samma lila mjukisdress som i min dröm.

" Vad ska vi äta ? " Frågade jag och öppnade kylskåpet.

" Våfflor ! "

" Ja, det kan vi göra. " Jag började göra ihop en smet och efter sju minuter ringde det på dörren och Jenny öppnade.

" Hej ! " Log hon till alla och satte sig vid bordet med Jenny.

" Serena , bli inte sur nu . " Skrattade Alex och tystade vårat samtal om våfflor.

" Vad har du gjort nu då ? " Sa jag och stängde locket till den första våfflan.

" Jag berättade för mamma nyss, fast jag lovade att du skulle få vara med. "

" Alex! " Stönade jag och vände mig om.

" Det är lungt, hon tog det bra. "

" Berättade vad? " sa Jenny oförstående.

" Jag är gravid. " Meddelade Alex glatt och la handen på magen.

" Vad sa hon då ? " Frågade jag och log lite.

" Typ grattis även om jag önskar att du hade väntat lite längre. " Flinade hon.

" Det var ju bra ! Vet du hur gammalt barnet är då ? "

" Tre månader så jag gick runt ganska länge utan att ens veta att jag var gravid. " skrattade hon.

" Ojdå .. Kan vi inte gå och kolla på bebiskläder idag ? " log jag och öppnade locket och tog ut den varma våfflan medans jag ersatte den med en ny.

" Jovisst ! Det är en tjej. "

" Ah så gulligt, jag kommer nog sno henne. "

" Grattis . " Log Jenny .

" Hon ska heta Laureen Serena Scott, om det är okej för dig Serena ? Det skulle också vara en ära om du skulle vela vara hennes gudmor? "

Jag blev alldeles tårögd och nickade medans jag bet mig i läppen för att hålla tillbaka tårarna .

" Såklart att jag vill ! " Log jag och kramade om henne.

" Såja , du bränner frukosten , "

Jag skrattade och gjorde klart våfflorna...



Sorry denna skulle ha kommit upp imorse ! Kommentera :)


Kommentarer
Postat av: Alva

Braa!!!<3333 meeeer!!<333

2011-03-28 @ 19:15:10
Postat av: Cissi

Jätte bra som vanligt!!!!!

2011-03-28 @ 20:06:14
URL: http://cissanzz.blogg.se/
Postat av: Anonym

jättebra, mer :D !

2011-03-28 @ 20:16:21

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0