Sålänge vi båda andas - chapter 71

Kom . " Sa Justin och vi reste oss , sedan började vi gå längs stranden och kramades och massa romantiska saker bara . Jag hörde hur Selena sa till alla .
" Visst är dom söta tillsammans ? "
" Mhm .. " Mumlade Jenny bara och vände bort huvudet ...



Jag slog mig ner i sanden och Justin satte sig brevid mig .

" Tänk dig att det snart är ett år sen allting blev såhär perfekt ! " log jag och började rita smått i sanden .

" Det är väl ett år sen redan ? "

" Jag vet inte, men jag minns det ändå som igår. "

" Jag med, du var så gullig när jag tog din hand, när vi skulle göra baby videon. "

" Haha! Jag som inte ens visste vem du var först dan före. " Log jag och skrattade lite.

" Gjorde du inte? " Frågade han chockat.

" Nej, Jenny visade mig. Den dan var så underbar. "

" Wow.. Sen gick vi på dendär promednaden i parken. "

" Och grillade marshmallows med domdär tjejerna. Jag blev lite smått sur eftersom du knappt sa någonting till mig. "

" Förlåt, vi kände knappt varandra. Förlåter du mig? "

" Såklart jag gör. " Log jag och kysste honom.

Jag kommer aldrig tröttna på känslan när hans läppar snuddar mina, varje gång blir jag lika pirrig och benen vill vika sig under mig. Varje gång slår mitt hjärta lika hårt, jag påminns hur mycket jag älskar denna killen och hur mycket han betyder för mig.

" Undra hur du skulle ha varit om inte jag träffat dig. " Sa han fundersamt efter kyssen.

" Säkert som innan du träffade mig. "

" Verkligen skillnad från nu. "

" Det kan man säga ja . "

" Kom så går vi tillbaka till dom andra. " Log han och drog mig upp, vi gick hand i hand tillbaka till våra vänner och satte oss på samma stol . Jag satte mig i Justins knä och drog den röda filten över oss. Det började bli lite kyligt och jag huttrade till lite. Jenny som bara hade på sig magtröjan och shortsen satte sig närmare brasan med en kille som heter Chuck. Dom verkade ganska nära och det ledde till att jag slapp lyssna på hennes skryt och försök att fånga Justins intresse.

" Jag måste berätta någonting för dig Serena. " Sa Alex nervöst och kollade på oss.

Alla tystnade och kollade på henne, hon såg riktigt rädd och ledsen ut. Vad skulle hon berätta?

" Okej, kom så går vi dit bort. " Sa jag och nickade mot bryggan, eller under blir det här nedifrån .

" Okej . " Hon reste sig och vi gick tillsammans dit, hon fällde en tår och jag la oroligt händerna på hennes axlar när vi var framme.

" Vad är det? " Frågade jag oroligt.

" Jag.. jag är gravid . " Snyftade hon och kollade ner i marken.

Först blev jag chockad och fick inte ut ett ord ur munnen, så jag kramade om henne och hon blötte ner mig tröja med sina tårar men det gjorde ingenting.

" Hur ? " Fick jag sedan ur mig, det kanske inte var den mest lämpliga frågan just nu men jag var så tom att jag inte kunde säga någonting annat.

" Jag träffade en kille förut, och den ena ledde till det andra. Jag gick idag till läkaren för att jag haft så ont i magen, och dom sa att jag var gravid. Jag vet inte vad jag ska göra, jag är bara sjutton. "

" Det ordnar sig . " Sa jag och forsatte krama om henne.

" Jag vet inte hur jag ska berätta för mamma, eller killen. Du är den enda som vet. "

" Jag hjälper dig och finns bakom dig oavsett vad. Vill du behålla barnet? "

" Jag vill inte göra abort, det är som att döda ett barn. "

" Så du vill behålla det? "

" Jag antar det . "

Jag andades och släppte henne, jag tröstade henne en stund till innan hon ville gå tillbaka till dom andra. Vi sa ingenting till dom trots att alla kollade konstigt på oss. Jag kunde inte fatta det, min bästa vän skulle ha barn. Vi var bara sjutton år, men jag skulle finnas där för henne om det var valet hon ville ta. Senare på kvällen så åkte jag och Justin hem, Jenny också såklart och hon försökte få ur mig vad Alex sagt men om det var någon jag inte skulle berätta till så var det henne såklart. Vi la oss direkt ner i sängen och jag och Justin låg sked i våran säng.

" Vill du berätta vad hon sa? " Frågade han försiktigt och strök undan en hårslinga från mitt ansikte.

" Hon är gravid och vill behålla barnet. " Viskade jag nervöst och kollade på honom.

Han såg också chockad ut och jag hoppas verkligen inte att jag sett ut sådär.

" Oj.. Ska hon verkligen behålla det? "

" Mm .. Jag tycker synd om henne, hon vet inte ens hur hon ska berätta för sin mamma. Jag känner hennes mamma och hon kommer inte bli glad. "

" Vi måste finnas där för henne. "

" Jag vet. "

Min mobil plingade till och jag läste meddelandet chockat, jag satte mig chockat upp i sängen och läste smset en gång till .

" Fan . " Svor jag och kände hur ilskan steg ...



Gillar ni förresten min nya design ? Ska göra en ny , haha ! blev jätteful men orkade inte göra en bättre just då :p kommentera !


Kommentarer
Postat av: Alva

Det var jätte bra!!!!<333 så spändande som vanligt!! Hihi! Och din design är JÄTTE fin!!!<3 jag fattar inte hut man gör??? Hehe!

Kram!!

2011-03-27 @ 22:05:53
Postat av: Cissi

Jätte bra!!!

2011-03-28 @ 16:38:50
URL: http://cissanzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0