Sålänge vi båda andas - chapter 59

" Nej , jag litar på Justin och jag vet det . Jag känner Jasmine också . "
" Men är hon här idag ? "
" Nej , tyvärr . "
" Vem är det Justin står och pratar med nu då ? " Frågade han och nickade med huvudet mot Justin .
Jag kollade dit och höll på att koka av ilska , där stod Jasmine såklart ...



Jag fick lusten att bara strypa någon just nu , men höll kvar mitt leende och kollade tillbaka på intervjuvaren .
" Jag visste inte det så om ni ursäktar mig så ska jag gå och hälsa ? "
" Åh , visst ! Tack för allting Serena , lycka till med allting ! "
" Tack . "
Jag gick därifrån och ställde mig brevid Justin som försökte prata lågt med Jasmine trots att han såg alldeles ilsken ut .
" Vad händer ? " Frågade jag och stirrade på Jasmine .
" Jasmine ska åka nu . "
" Nej det ska jag inte , jag får väl vara här om jag vill ? "
" Bara att du inte är i närheten av oss . " Sa jag lungt trots att jag knappt kunde bärga mig att slänga mig över henne och riva sönder den lila klänningen hon hade på sig.
" Jag kommer inte vara i närheten av dig , jag kommer vara med Justin . "
" Där Justin är , är jag . Och om du befinner dig där jag är kommer jag säga till vakterna att du kom oinbjuden , eller så kan jag och Justin åka hem till mig om du inte har lust att lämna oss ifred . " Röt jag tyst .
Hon kollade argt på mig men vände sig sedan om och jag kollade på Justin som stod och smålog .
" Vad ler du åt ? " Frågade jag medans vi började gå mot dom andra .
" Att du ville vara med mig . "
" Och ? " Sa jag och kollade frågandes på honom .
Inte som ett taskigt och utan mer som ett och vad mer .
" Bara det , saknat dig . "
Jag andades ansträngt för att inte gråta och svarade inte .
" Serena .. Jag menar allvar . "
" Selena !  " Utbrast jag och sprang fram till Selena för att slippa Justin . Justin suckade och kom efter mig .
" Har det hänt någonting  ? " Viskade hon till mig och jag skakade på huvudet .
Hon märkte direkt att jag ljög men sa ingenting .
" Okej , vi åker nu . " Sa hon sedan högt och jag nickade .
" Ses senare . " Sa vi och gick iväg .
Vi skulle till nöjesparken så vi satte oss i bilen och började åka .
När vi hade varit där ett par timmar och haft verkligen superkul , vunnit massa nallar och sådant så skulle vi välja en sista karusell att åka i .
" Parishjulet ! " Sa jag och pekade mot hjulet.
" Okej , dom har en liten specialsak där idag . "
" Vadå ? "
" Det är ett tjejled på en sida , på andra sidan finns kill ledet , men vi kan inte se varandra . Sedan tar dom en ur båda och stoppar in i hjulet , coolt va ? "
" Hm , intressant . Hoppas jag får en snygg . " Skrattade jag och vi ställde oss i kön som var ganska lång .
" Jag med ! "
Efter tjugo minuter var jag först och Selena bakom mig.
" Varsågod , sätt dig . " Sa en tjej och jag hoppade in i den lilla glaskulan eller vad man skulle kalla det . Jag vände bort huvudet för att inte den som satte sig skulle se att det var jag . Jag hörde hur någon satte sig och harklade sig . Jag log och vände på huvudet , men mitt leende försvann direkt när jag såg vem det var ..



Förlåt för korta chapters + dålig uppdatering ! dags att förändra på det !


Kommentarer
Postat av: Alva

Ååå va braaaa!!! Villl hööörrraaa merr!!!<3333

2011-03-20 @ 22:02:39
Postat av: Johanna

Super duper bra!!!:D det är säkert Justin;)

2011-03-21 @ 07:17:46
URL: http://myownstoryss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0