Sålänge vi båda andas - chapter 56

Jag nickade och vi började fixa oss , innan jag hoppade in i duschen så fick jag precis ett meddelande . Jag öppnade det .
* Du svarar varken på mina sms eller samtal . Jag bor på hotell , så du kan sova hos dig . Galan som är dan innan julafton kanske vi borde gå tillsammans till eftersom alla tror att vi är par. Känns lite konstigt om vi skulle berätta allting redan nu , ring mig när du kan . Jag är ledsen .. *



Jag suckade och hoppade in i duschen . Det var som han bekräftat att det var slut .. med ett sms . Jag lät vattnet bara rinna över kroppen i flera minuter medans jag tänkte , jag hade ingen längre någon lust att gå på stan , jag kanske skulle kunna leka att jag var sjuk . Jag stängde av vattnet , utan ens att gjort någonting speciellt och la handuken runt mig. Sedan såg jag ledsnare ut och gick ut , Selena satt på sängen med datorn i knät . Hon knappade in någonting snabbt och tog sedan upp telefonen , hon såg riktigt rädd och oroligt ut , också lite stressad .
" Selena ? " Sa jag frågandes eftersom hon inte ens märkt att jag kommit ur duschen .
" Förlåt mig , jag kan inte vara med dig idag , det har hänt någonting med Dave , förlåt . " Mumlade hon och ställde sig upp .
" Åh , det är lungt . Ska du åka till sjukhuset ? "
" Ja , jag ringer sen , okej ? " Sa hon och sprang till ytterdörren .
" Okej . " Och hon var borta , hon hade tillochmed haft på sina skor .
Hoppas inte att det var någonting allvarligt . Jag tog på mig en mjukisdress och bestämde mig för att gå hem . Efter bara några få minuter var jag hemma och det var alldeles tomt . Jag hade drömt på vägen att han skulle sitta på min säng och att allting skulle vara precis som vanligt . Som innan han åkte , dendär månaden hade varit helt otroligt lycklig . Och dagen på oscarsgalan , sedan kom detdär smset som mer eller mindre förstörde allting . Jasmine förstörde allting .. Jag mindes att jag skulle ringa till honom och tog upp min mobil . Det ringde men ingen svarade , jag lämnade ett meddelande på telefonsvararen istället .
" Hej Justin , det är Serena .. Du bad mig ringa men du svarade inte så .. ja . Jag tycker detdär med galan är en bättre idé än att gå själva bara . Ehm , du kanske kan ringa . " Jag stannade upp och visste inte vad jag skulle säga , jag snubblade bara på orden . " Jag saknar dig , hoppas inte att dethär är slutet efter allting vi har gått igenom . " Mumlade jag och la på . Jag suckade och kände ögonen fuktas igen men jag höll mig för tårar . Jag la mig i sängen med lite glass och kollade på teven sedan , hela dagen låg jag bara och surade ..
Dagarna gick sakta utan Justin och Selena .. Selenas pojkvän Dave var tvungen att opereras igen trots att han skulle få åka hem , jag visste inte exakt vad det var men någonting med hjärtat . Därför ville Selena vara där hela tiden och vad Justin det visste jag inte . Han hade inte ens ringt mig tillbaka , så jag låg bara i sängen och retse mig upp för att äta och gå på toaletten . Idag lite senare var redan galan och jag skulle låna en klänning av Selena som skulle slita sig från sjukhuset hela dan . Senare skulle vi åka karuseller på en nöjespark som var öppet denhär helgen . Imorgon var det julafton och jag tror jag skulle spendera den själv . Mina föräldrar kunde jag ta flyget till , det var väl mitt enda val och jag hade bokat biljetter för säkerhetens skull om jag skulle vela sen . Klockan närmade sig fem då Selena skulle hämta mig så jag hoppade in i duschen . Jag lockade sedan håret försikigt så det såg ut som om en stylist fixat mig vilket jag absolut inte orkade gå till . Sedan tog jag på mig klänningen och sminkade mig som jag brukade vara sminkad . Jag log ett fejkleende mot spegelbilden och räckte sedan ut tungan till mig själv , jag skrattade lite och suckade sedan högt . Som om någon skulle höra mig , jag önskar det . Min mobil ringde och den var fem över redan , jag glömde visst att kolla på klockan . Jag svarade inte utan rusade ut istället och Selena kom med sin limosin som hon beställt och jag hoppade in direkt .
" Det finns någonting som heter svara i telefonen . " Suckade hon och kollade missnöjt på mitt hår .
" Det finns någonting som heter jag hann inte . "
" Du hade iallafall inte fullt upp med håret . " Konstanterade hon .
Okej hon hade rätt , jag hade inte egentligen fixat mig så mycket . Kanske den sämsta sminkningen / hår någonsin . Det skulle antagligen skapa rubriker i tidningen , men jag orkade inte bry mig . Jag hade ingen inspiration att göra någonting . Jag var ihålig , mitt hjärta hade slitits ut och någon hade trampat på det . Att bara ligga i sängen var mitt sätt att förklara min sorg efter honom .
" Vi ska till Justin först , dom har fixat klart hans lägenhet nu och ni måste anlända till galan samtidigt . Tur att Ryan är där så han kan fixa dig lite iallafall . "
Jag log lite och kollade ut genom fönstret .
" Är .. hon också där ? " Frågade jag försiktigt .
" Hon åker när vi är på galan . "
" Okej. "
" Du klarar det . " mumlade hon och la handen på min .
" Jag har inget annat val . "
Efter tio minuter så var vi framme och vi smög in bakvägen , ingen visste vart Justin bodde så det var egentligen ganska lungt . Huset var lyxigt och påminde lite om våran lägenhet i New York utanpå och innanför . Sedan knackade vi tre gånger på dörren , Ryan öppnade och kramade om oss båda .
" Hej Selena och Serena . "
" Hej . " Log Selena och jag log bara .
" SERENA VAD HAR HÄNT MED DITT HÅR !? " Skrek Ryan till när han såg mig .
Jag log lite och ryckte på axlarna .
" Kom in direkt så jag hinner fixa dig , herregud vad har hänt med dig ? "
Han satte mig på en stol och sedan kom Justin in i rummet. Han var så vacker , mitt minne hade inte gjort honom rättvisa. Han bar en svart kostym och hans hår var lite ruffsigt . Hans leende för att han pratade med någon men stelnade lite när han såg mig , hans ögon var som min drog . Jag kunde inte vara lyckligare , tills Jasmine dök upp bakom honom ..


Ni hatar väl inte mig för att jag ändrat lite ? Haha känns som det :D Kommentera.



Kommentarer
Postat av: Alva

Åå kan inte Justin bara fatta snart att han sårar Serena?? :P hihi

As baa!!<33

2011-03-18 @ 17:52:48
Postat av: Neejra<3'

AWEEEESOOOME(L)

2011-03-18 @ 21:23:25
Postat av: Johanna

Super bra!!!:D längtar redan ihjäl mig till nästa!!!:D

2011-03-19 @ 00:08:51
URL: http://myownstoryss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0