Sålänge vi båda andas - chapter 52

Han visste mycket väl att jag hatade att vara ensam på nätterna , speciellt efter kidnappningen . Men han hade väl fullt upp med Jasmine för att komma ihåg det , andra dagen vi var tillsammans .
* Selena , han har gjort det igen , om det forsätter såhär är jag rädd att jag kommer förlora honom .. * Skrev jag snabbt till Selena och grät ännu mera .



Jag vaknade på morgonen av att ytterdörren slog igen , jag vände mig om i sängen så att jag låg med ryggen mot dörren . Jag visste inte om mina ögon skulle avslöja att jag hade gråtit . Jag visste inte varför jag grät . Kanske för att jag hade saknat honom så mycket och han ville hellre spendera natten med någon annan . Kanske för att jag hade varit rädd , jag visste inte varför . Jag hörde hur han tog av sig ytterkläderna och la sig sedan brevid mig i sängen . Han la armarna om mig och pussade mig på kinden . Jag log inombords , men ändå inte . När jag hörde att han somnade så slingrade jag mig ur hans grepp och smög in på toaletten . Jag tog med mig mobilen också , Selena hade skickat ett sms .
* Jag såg han på natten där när jag skulle hälsa på min morbror :/ <3 *
Jag orkade inte svara och skulle såklart fråga senare om allting var bra med hennes morbror . Istället så kollade jag mig i speglen , det såg bara lite svullet ut runt ögonen så jag tog en dusch och fräschade till mig lite. När jag kom ut ur badrummet så sov Justin fortfarande så jag satte på datorn , jag loggade in mig på min personliga facebook och twittrade lite . Jag skrev :
* You take my breath away with everything you say , you are the boy in my dreams . *
Jag suckade och la ifrån mig datorn , jag kollade på klockan , ett på dagen . Jag tog på mig nya kläder och bestämde mig för att shoppa lite , både julklappar och även hyra hela bowlingshallen till mig och Justin till ikväll . Jag skrev en lapp till han och la den på köksbordet .


Där skulle han iallafall hitta den , jag gick sedan ut och skickade iväg ett sms till Alex om hon och Juliett kanske ville äta lite glass , jag fick direkt ett svar med självklart.
En timme senare satt vi alla och smaskade på en jordgubbsglass .
" Hur är det med Justin då ? " Frågade Juliett och skrapade ut det sista ur den lilla burken .
" Bra , fast hans vän Jasmine ligger på sjukhus så han är lite ledsen bara . "
" Ojdå .. Men tur att han mår bra iallafall ! "
" Japp , nu kan vi väl gå till bowlingshallen ? "
" Vad ska vi göra där ? " Frågade Alex och skruvade sig lite i stolen .
" Jag ska hyra hela den till mig och Justin till ikväll . " Log jag .
" Aw , vad romantiskt ! " Log båda två och jag reste mig .
Vi började gå mot hallen som låg en liten bit bort , på vägen dit blev jag med på säkert hundra bilder och fick skriva två autografer , en idolbild .
" Det är okej , från vilka tider vill du boka ? " Frågade mannen i disken .
" Från åtta till tolv . " Log jag .
" Okej , skriv bara ditt namn här och sedan är det klart . " Han räckte över ett papper och en penna , jag skrev mitt namn och tog fram mitt bankomatkort och gav pappret till mannen igen .
" Hur mycket blir det ? "
" 50$ "
Jag drog kortet och knappade in koden , sedan var allting klart . Fast Justin hade inte ringt än .. Jag hoppas verkligen inte att han gått utan att sett den .

Klockan slog halv sex , han hade varken ringt eller svarat på mina samtal ?!  Exakt vart var han ? Jag satt otåligt och väntade utanför hallen , jag tog upp mobilen och ringde igen . Efter fem signaler la jag på och suckade ljudligt . Efter tio minuter ringer han upp och jag svarade direkt .
" Hallå ? " Mumlade jag irriterat .
" Hej Serena , förlåt att jag inte har svarat , min mobil låg i ett annat rum . "
" Vart är du ? " Suckade jag .
" Sjukhuset , vart är du ? "
" Stan , jag bad dig ringa mig . "
" Va när ? "
" Jag skrev en lapp . "
" Aha men jag åkte direkt när jag vaknade , jag antog att du var på stan . "
" Okej , men kan du komma nu ? Jag har en överraskning till dig . " Log jag , även om han inte såg det .
" Njae , jag liksom lovade Jasmine att jag skulle vara med på hennes operation från kvart över sex till elva . "
Jag sa ingenting utan andades sakta för att inte gråta .
" Okej . " Sa jag tillslut .
" Kan det vänta till sen ? "
" Mm visst , men jag måste lägga på nu . " Ljög jag .
" Okej , älskar dig , puss . "
" Desamma . " Sa jag och la på .
Sista människorna gick ut och mannen i kassan log mot mig .
" Jag går nu , jag kommer tillbaka kvart i tolv , okej ? Ring bara om det är något . "
" Okej . " Log jag .
" Hejdå . "
Han försvann också och jag satt kvar ensam med en bowlinghall bokad i fyra timmar , ganska övergiven . Jag ville inte berätta till någon att han inte kommit och jag kunde inte gå härifrån . Någon knackade på fönsterrutan dit in , jag kollade vem det var . Sedan höll jag på att spricka av glädje .. CHRISTIAN !



Vad kommer hända nu tro ? :)
Johanna : jo kanske lite , men det var nog mest att jag inte visste vad jag skulle skriva ;D 
kkkommenttera ! :D 
 


Kommentarer
Postat av: Neejra<3'

Fygalee vad taskig Justin är!!

2011-03-16 @ 21:14:29
Postat av: Alva

Skriv meeeer!!!!<3333 kram

2011-03-16 @ 21:18:47
Postat av: Johanna

Hahhha okej fattar.Men iaf suveränt bra!!:D

2011-03-16 @ 21:55:14
URL: http://myownstoryss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0