Sålänge vi båda andas - chapter 46

Sakta så närmade mina läppar hans , han kysste mig långsamt .
" Serena ? "
" Mm ? "
" Jag älskar dig . "
Jag slutade andas , tolv bokstäver som betydde allting för mig .
" Jag älskar dig också . "
Han log och kysste mig ännu en gång ..


Mitt i kyssen så vibbrerade min mobil och jag tog upp den , Selena Gomez stod det på skärmen.
" Vem är det ? " Frågade Justin nyfiket.
" Selena . " Sa jag fundersamt och tryckte upp meddelandet .
* Hörde vad som hände, jag är ledsen men skönt att allting ordnade sig iallafall . Bara ring om du vill prata med någon , kommer du imorgon ? Puss *
" Vad skrev hon ? "
Jag läste meddelandet högt och log lite .
" Vad söt hon är , jag måste svara . "
* Tack , det ska jag och du kan ringa du med . Jag tror jag vill komma imorgon så att jag kommer på andra tankar . *
Justin som hängde över min axel och läste vad jag skrev drog mobilen från min hand och skakade på huvudet .
" Vad gör du ? " klagade jag .
" Du ska inte dit imorgon , du måste vila och gå till polisen . " Muttrade han .
" Justin .. jag vill inte dit imorgon . Jag vill inte se dom en gång till . " Sa jag och blev tårögd .
" Det är lungt , jag ordnar det . Om du vill så kan du gå dit i övermorgon . "
" Tack , du är bäst . " Sa jag och pussade honom på munnen snabbt .
" Så .. försök sova lite nu . "
" Okej , godnatt . Förresten kan du ringa till Alex och berätta allting ? Mitt huvud gör ont så jag orkar inte . " Suckade jag och slöt ögonen .
Han satte sig upp i sängen .
" Har du ont ?! Kom vi åker till sjukhuset . " Utbrast han oroligt och jag kisade med ögonen och kollade på honom .
" Ta det lungt Justin , det är okej . " Mumlade jag .
" Nej det är inte okej , tänk om du svimmar och ... " han avbröt sig själv och jag satte mig också upp i sängen .
" Vad händer då ? "
" Jag borde inte säga dethär till dig men om du svimmar så kanske du aldrig vaknar igen . " Mumlade han tyst och la sina händer runt mina .
Jag stirrade på mina händer och kunde inte slita blicken därifrån . Så om jag bara svimmade så kanske jag aldrig skulle vakna igen ? Jag var nära att gråta igen och min underläpp darrade .
" Det kommer aldrig att hända . " Mumlade han och tryckte ner mig så att vi låg brevid varandra i sängen . Jag var fortfarande alldeles stum , och en tår trillade ner för min kind .
" Justin , om jag någonsin svimmar och aldrig vaknar igen , så vill jag att du ska veta att du är det bästa som hänt mig . " Snyftade jag .
" Sluta Serena , ingenting kommer att hända dig någonsin . Därför ska jag skaffa en livvakt till dig . "
" Säg inte så Justin , det kan man aldrig veta. Och vad snackar du kom för livvakt ? "
" Han heter Julian och börjar imorgon . "
" Åh Justin , vi pratar om dethär imorgon . " Sa jag och la huvudet på hans bröst .
" Godnatt älskling . "
" Godnatt . "
Jag somnade direkt .
" Serena vakna älskling , det börjar om en timme . " Gäspade Justin och ruskade om mig.
" Ojdå , kanske dags att vakna . " Log jag och öppnade ögonen .
Några timmar senare så var vi på plats och Justin skulle titta på mig hela dagen , Julian var också där och Justin vägrade låta han sluta . Jag såg hur Justins mobil ringde medans jag stod och pratade med Selena som var så stöttande . Jag kände på mig att hon skulle få en väldigt stor del i mitt liv . 
FRAMSPOLNING 7 MÅNADER :
" Så vilken tid kommer Justin ? " Frågade Serena och betalde latten hon precis beställt .
" Vid femtiden . " Log jag .
Under domhär sju månaderna så hade jag haft fullt upp med min karriär , och Justin med sin men ändå så hade vårat förhållande bara blivit starkare och starkare hela tiden . Han hade ringt mig varje dag under sin sex månader långa turne och pratat med mig i flera timmar. Vi sågs också ganska ofta . Jag själv hade kommit ur Disney serien och höll på att spela in en film . Jag hade blivit ganska känd , när jag gick på stan så kom folk fram och frågade autografer . Jag och Serena var bästa vänner , jag och Alex också men hon hade påbörjat en sångkarriär . Idag skulle Justin avsluta sin turne och komma hem och ha en liten semester . Folk hade börjat misstänka att vi var tillsammans men vi hade inte erkänt någonting . Jag hade lyckligvist inte svimmat och min olycka var ganska mycket glömt , men jag hatade fortfarande sova ensam i min lägenhet . Caitlin och dom hade hälsat på ganska ofta , det var alltid lika kul med dom .
" Du måste ha saknat att ha honom här hela tiden . " Flinade hon .
" Japp , du anar inte hur mycket . " Skrattade jag .
" Så hur går det med filmen ? "
" Det går bra , serien har väl sin sista säsong nu ? "
" Japp , ganska skönt egentligen . Jag har min musik och andra filmer också . "
" Ja , i för sig . "
Hennes mobil började ringa och hon svarade och lyssnade en stund först , sedan skrattade hon och nickade .
" Okej , vänta lite . " Skrattade hon och gick bort en bit .
Jag kollade konstigt på henne och skrattade lite , det var lite papparazzis som fotade oss men det störde mig inte just nu . Efter fem minuter så kom hon tillbaka och klappade ivrigt i händerna .
" Kom , vi måste hitta en perfekt klänning . " Log hon och drog med mig till en affär .
" Va varför ? " Log jag och gick efter långsamt .
" Ingenting speciellt . "
Det hade nog någonting att göra med samtalet , och jag var ganska nyfiken vad som skulle hända ...



Förlåt för den enorma tidshoppningen men då kan det hända mycket mer saker , och om jag skulle börja skriva när han var på turne och så , så skulle det bli ganska långtråkigt för er att läsa . Hoppas ni gillar det , kommentera era åsikter tack ! :D





Kommentarer
Postat av: Johanna

Super duper bra!!:D längtar tills nästa:D

2011-03-13 @ 21:05:43
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Postat av: Neejra<3'

Beroende framkallade;D



But i like it<3

2011-03-13 @ 21:54:23

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0