Sålänge vi båda andas - chapter 44

Jag svarade med att hon inte hade några fiender vad jag visste , och att hon inte bråkade med någon som skulle kunna göra såhär . En kille kom ut ur hennes lägenhet .
" Tom . " Ropade han och Tom vände sig mot honom .
" Vi har hittat blod . "
Dom fyra orden stannade min värld , det var försent nu , oavsett vad som hade hänt ...



Serenas perspektiv:
Jag försökte öppna ögonen , men trots att jag öppnade dom så var det fortfarande mörkt . Efter några sekunder så fattade jag att jag hade en ögonbindel . Jag skakade på huvudet ihopp om att det skulle försvinna. Huvudet snurrade , jag hade nog varit avsvimmad ganska länge . Jag mindes ingenting , jag hade ingen aning om vem jag var ens . Jag lyssnade noga och hörde några röster . Dom pratade spanska eller någonting , jag förstod inte . Dom kom närmre mig och tog av ögonbindeln , först var allting suddigt men sedan klarnade det upp en aning . Dom knöt upp repen som höll fast mina händerna och fötterna. Jag satt på en madrass mitt på ett kallt golv , när jag kollade runt så såg jag även att jag var i en källare eller något. Dom mumlade någonting till varandra igen och sedan försvann dom . Det kom bara in en enda solstråle , den kom från ett litet fönster högst upp på en utav väggarna. Det var också litet , om jag skulle lägga mig tvärs över golvet så skulle jag nog nå till andra sidan . Luften var dålig , jag fick andas extra många gånger . Bara av en vana så tog jag handen på huvudet , när jag sedan såg min hand så var den alldeles röd och blodig . Jag försökte minnas vem jag var , det enda jag mindes var att någon hade ropat mitt namn precis innan " Serena . " Alltså hette jag nog det , det hade vart en kille som ropat . Jus-ju ... Nej jag mindes inte , istället försökte jag ställa mig upp för att sedan försöka öppna det där lilla fönstret . Trots att jag inte mindes någonting så visste jag mycket väl att jag inte borde vara här ..
Justins perspektiv :
En timme blev fem timmar , och klockan tickade hela tiden . Det hade börjat ljusna och dom hade fått några få tips . Jag satt bara på hennes madrass i hennes lägenhet och stirrade framåt , jag fick inte störa poliserna av mamma .
" Dom har fått ett tips om en likadan bil som den som männen sågs köra iväg med . " Suckade  mamma och satte sig brevid mig .
" Va , vart ?! " Frågade jag och vaknade till .
" Kom . " Sa hon och drog med mig upp , jag sprang efter och vi satte oss i min bil. Vi körde efter poliserna i hög fart och jag ville bara se henne levande ...
Serenas perspektiv :
Dom öppnade dörren in till mig och satte sig på varsin sida av mig . Min mage gjorde ont för jag var så rädd . Dom hade mörkt hår och mörka ögon . Den ena harklade sig och drog efter andan .
" Förlåt för tidigare , jag tycker vi ska börja om . " Sa han på dålig engelska .
" Låt mig vara ! " Mumlade jag och backade undan från dom .
" Nu lyssnar du på oss . " Väste den andra .
" Ta det lungt . " Mumlade den första killen .
" Nej det tänker jag inte . Du gör som vi säger annars får du skylla dig själv ."
" Ni bestämmer inte över mig . " Muttrade jag .
" Åh . " Morrade han och slog till mig med handflatan på min kind .
Det började svida och jag skrek till , den andra började skrika till kille nummer två någonting på spanska igen och det lät som dom bråkade. Jag la handen på kinden och hade fortfarande lite torkat blod kvar på handen . Dörrklockan ringde och männen reste sig upp och ut genom dörren . När dom sedan öppnade den så började dom prata men jag kunde inte höra vem det var genom dörren som dom stängde efter sig . Helt plöstligt började dom skrika och ropa och efter några sekunder så slogs dörren upp till mig och killen riktade en pistol mot mig ..



Ganska kort men vill hålla det spännande :) Kommentera så får ni mer !



Kommentarer
Postat av: Anonym

snälla meeeer :D

2011-03-12 @ 21:57:01
Postat av: Johanna

Omg va bra!!!:D vill veta vad som händer, snälla en till idag!!:D

2011-03-12 @ 23:04:39
Postat av: Malin the belieber!

Fett synd att hon inte kommer ihåg Justin!! :(

Meeeer!!

2011-03-13 @ 01:17:38
URL: http://juustiinbiiebernoveller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0