Sålänge vi båda andas - chapter 42

Jag stod bland alla kameramän och skådespelskor , även massa andra människor . Min mage gjorde ont av all nervositet , tänk om jag skulle säga fel ? Men dethär var bara en träning , tur det iallafall .
" Varför börjar vi inte ? " Frågade killen som spelade Justin .
" När Selena kommer. " Svarade Dean .
Precis då öppnade dörrarna och ingen bild hade gjort sig rättvisa av Selena , inte konstigt att Justin älskade henne ..



Kväll :
Jag la mig utmattad i sängen , pustade ut . Hela dagen hade varit helt otrolig , jag hade blivit vän med Selena och hon var alldeles underbar , man kunde inte låta bli att gilla henne. Imorgon skulle jag sova hos Alex ända fram tills dom hade fixat klart hemma hos mig , sedan skulle Justin komma . Jag hade inte trott att jag skulle sakna honom men det gjorde jag verkligen ! Jag bestämde mig för att ringa honom .
" Hej sötnos . " svarade han nästan direkt och la sig ner någonstans . Man kunde höra det .
" Hej . "
" Vad gör du ? "
" Jag ligger bara i min säng och tänker på dig. "
" Saknar dig också , gick det bra idag ? "
" Det var verkligen kul , tack Justin igen . "
" Allting för dig , förlåt ännu en gång . "
" Det gör ingenting , Selena är verkligen snäll . "
" Ja , det är hon . "
" Så vad gör du ? " Frågade jag och log lite smått för mig själv .
" Jag ... " Han stannade upp i menigen och jag hörde hur någon tjej skrattade .
Mitt leende försvann direkt och mitt hjärta stannade upp kändes det som .
" Jag kollar bara på tv . " Mumlade han tillslut .
" Vem är hon ? " Andades jag och stirrade bara rakt upp.
" Det är bara Lindsey , Scooters dotter . "
" Ljuger du ? "
" Jag lovar , du kan fråga Scooter själv , han står här brevid , säg någonting Scooter ." Sa han snabbt och oroligt .
" Hej Serena ! " Hörde man honom ropa.
" Åh tack och lov ! " Suckade jag .
" Du trodde mig inte eller hur ? " Skrattade han .
" Förlåt , dethär avståndet är för långt ! "
" Jag vet , är där om fem dar . "
" Jag vet , alldeles för länge om du frågar mig . "
" Så vad vill du göra när jag kommer ? Bio , badhuset , nöjesparker ? " Frågade han ivrigt .
" Allting ! "
Då hördes ett ljud från dörren , sedan knackade någon .
" Någon knackar på dörren . " Sa jag förvånat och reste mig upp .
" Vem då ? "
" Det ser vi snart . "
Jag gick fram till dörren och kollade inte vem som stod där genom det där lilla hålet , vad det nu kallas . Jag öppnade direkt dörren och där står två män .
" Kan jag hjälpa er ? " Frågade jag och log lite osäkert .
" Är du Serena Saywer ? "
Jag nickade och då hände tre saker på bara några få sekunder .
Ett : Dom tog tag i mig och slog till mig i bakhuvudet så att jag svimmade nästan direkt .
Två : Jag tappade mobilen och skrek till bara tyst , jag kunde höra hur Justin skrek mitt namn .
Tre : Dom bar upp mig och allting blev svart ...

 



Kanske det kortaste chapter någonsin men det var iallafall lite drama , vad kommer hända nu ? :D tänkte göra exakt hundra chapters på denna novellen så kanske dags att det börjar hända någonting , kommentera ! :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Suveränt bra!!:D så himla spännande, måste ha nästa kapitel snart innan jag dör av nyfikenhet!!! :P

2011-03-11 @ 23:50:38
Postat av: Anonym

Meeeeeer :D

2011-03-12 @ 12:05:56

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0