Sålänge vi båda andas - chapter 41

Sedan letade jag mig fram med taxi till min lägenhet som var alldeles tom och la en madrass på golvet som jag bäddade . Annars var lägenheten helt fin , stor och passade till mig . Dock skulle jag sakna min glasvägg .. Jag ringde Alex och hon lovade att komma över imorgon , jag somnade , imorgon skulle det vara första dagen i mitt nya liv ...



" Kan ni inte typ designa hela min lägenhet ? " Frågade jag.
Jag hade ringt till någon firma som jag hoppades kunde inreda hela min lägenheten .
" Jodå , när kan vi komma ? Dessutom skulle det vara bra om du kunde bo någonstans den tiden vi fixar. "
" Ehm , imorgon ? "
" Visst , och du fixar med boendet ? "
" Japp . "
Jag sa sedan resten som dom ville veta och ringde sedan Alex , samtidigt letade jag på datorn som jag tagit med mig efter nummer till någon matfirma.
" Alex ? "
" Japp . "
" Kan jag bo hos dig medan dom inreder min lägenhet ? "
" Haha ! Orkar du inte själv eller ? " Skrattade hon .
" Jag hinner inte , imorgon börjar inspelningarna och jag köper ju lite saker själv , men soffor och sådant . "
" Hahaha , visst . "
" Tack , men kom över hit nu , eller vi kan provshoppa staden lite ? "
" Åh ! Visst , jag är där om fem minuter . "
" Okej , men då kan jag äta på stan . " Log jag och slog igen boken .
" Yes , ses sen . "
Jag la på och gick till min resväska , jag tog någonting att sätta på mig och tog även min tandborste och borstade tänderna. Efter några minuter så ringde det på dörren och jag öppnade .
" Heeeeeej Alex . " Skrek jag och slängde mig runt hennes hals .
Trots att vi pratat ganska mycket i telefon så var det ingenting mot att träffa henne , nästan två år sen .
Efter en stund kramade och 'jagharsaknatdig' prat så gick vi ut till köpcentrumet . Vi fikade först och pratade massor .
" Så berätta allting . " Flinade hon och klappade i händerna .
Vi hade redan ätit mackorna och vi hade beställt cupcakes .
" Om vad ? " Log jag och tog försiktigt en liten tugga .
Det smakade choklad mest .
" Ehm allting ? "
Jag log snabbt och började sedan ivrigt prata på om allting som hänt den senaste tiden , eller snarare sagt sedan jag träffat henne sist . När jag var klar började hon prata om vad hon hade gjort , och det var inte så tråkigt heller. Helt plötsligt så slog en tjej ner sig vid den tredje stolen som stod där alldeles tom .
" Juliett . " Log Alex och tittade mot den tjejen  som satt där .
" Hej , vad gör du här ? "Skrattade hon .
Hon log mot mig och jag log tillbaka .
" Jag fikar med min gamla vän , Juliett dethär är Serena , Serena dethär är Juliett . " Presenterade Alex oss .
" Hej . " Log jag .
" Hej . "
" Så har ni redan ätit ? Jag är vrålhungrig och ja .. vi sitter i ett cafe . "
" Tjaa.. En glass skulle inte skada . " Sa jag och la min hand på magen , den var ganska full men som sagt , glassen skulle inte skada.
" Åh bra ! Låt mig beställa . " Log hon och försvann till kassan .
" Det stör väl inte dig att hon är med ? "
" Nejdå . " Skrattade jag och sneglade mot kassan , en extra vän skulle inte skada .
Nästa dag :
Jag stod bland alla kameramän och skådespelskor , även massa andra människor . Min mage gjorde ont av all nervositet , tänk om jag skulle säga fel ? Men dethär var bara en träning , tur det iallafall .
" Varför börjar vi inte ? " Frågade killen som spelade Justin .
" När Selena kommer. " Svarade Dean .
Precis då öppnade dörrarna och ingen bild hade gjort sig rättvisa av Selena , inte konstigt att Justin älskade henne ..



Ingenting att skriva om :( Kan någon skriva ett förslag ? någonting som kan hända , drama :)

Juste någon undrade om detdär med när Justin skulle göra någonting till henne , jag menade inte så . Jag förstår vad du menar och jag tyckte också det lät konstigt och ganska egoistiskt , men jag visste inte hur jag skulle skriva . Vet inte det fortfarande , men aja puss på er ! :D



Kommentarer
Postat av: victoria

Jättebra, som vanligt! Kan det inte bli nått bråk mellan serena o justin och så träffas inte dom på länge o sen blir det något romantiskt sätt dom blir ihop igen :D sen träffar dom caitlin o alla :) bara ett förslag hehe :D kram <3

2011-03-09 @ 21:32:56
Postat av: victoria

Jättebra, som vanligt! Kan det inte bli nått bråk mellan serena o justin och så träffas inte dom på länge o sen blir det något romantiskt sätt dom blir ihop igen :D sen träffar dom caitlin o alla :) bara ett förslag hehe :D kram <3

2011-03-09 @ 21:33:51
Postat av: Rebecka

Asbra ,, bara ett förslag på vad du kan skriva , att serena o selena bli kompisar o dem typ reder ut allt sådant så justin o hon inte bråkar om det mer xd :DDDDDDDDDDDDDD

2011-03-10 @ 15:34:49
Postat av: Anonym

DRAMA! DRAMA! :D

2011-03-11 @ 17:27:03

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0