Sålänge vi båda andas - chapter 39

Jag fejklog och satte mig vid stolen , jag hade trots allt bett om det. Hon la en ögonbindel och jag forsatte muttra surt om det var verkligen nödvändigt . Hon fixade iordning mig och satte tillochmed på mig kläder , sedan ledde hon  mig ut och in i en bil .
" Han kommer verkligen göra allt för att få dig tillbaka . " Sa hon till mig .
Jag suckade och undrade hur detta egentligen skulle sluta ..




Tillslut stannade vi och hon tog äntligen av ögonbindeln, vi var inne i en lokal , eller någonting.
" Dean ! " Ropade Caitlin till och drog med mig till någon man.
" Åh hej , är detta Serena som ska provspela för Wizard of waverly place ? " Frågade han glatt .
Mitt hjärta stannade till , provspela för en serie ?
" Ursäkta ? " Frågade jag och kollade på Caitlin .
" Ja , visste du inte ? Iallafall , kom med mig. "
Caitlin kollade uppmuntrade mot mig , jag log och gick efter mannen.  Jag älskade skådespeleri , men jag hade verkligen aldrig sagt det till någon , så hur kunde någon vetat det ?
" Så vet du någonting om serien ? "
Jag skakade på huvudet och log lite .
" Den heter wizards of waverly place (läs på wikipedia vad den handlar om du inte vet . Känner du igen den serien ? "
Jag tänkte efter en stund .
" Typ , fast typ inte. " Suckade jag .
" Det gör inget , du får ett manus och där står det lite vad det handlar  om . "
" Okej . "
Jag hamnade på en liten scen kan man säga , det var tre människor framför mig och dom filmade .
" Här , börja när du är klar . " Sa han och räckte mig ett papper .
Jag nickade och kisade , jag tror Justin var där bak , jag började läsa på pappret vad det handlade om . Det verkade intressant .. tills jag läste vem som hade huvudrollen , Selena Gomez . Skämtade han med mig ?! Aja , jag fick väl ge det en chans , dessutom skulle jag inte ens få rollen . Det skulle tydligen komma in en till i serien det var den jag skulle prova till . Jag började läsa på pappret och improviserade lite .
" Wow ! Det var jätte bra . " Ropade Dean när jag var klar och alla klappade sina händer .
Jag log osäkert tillbaka och han kom fram till mig .
" Det var jättebra , jag skulle gärna prata mer men vi har fullt upp , vi ringer dig om ikväll . "
" Okej . " Sa jag och gick av 'scenen' .
När jag kom dit bak kom Justin fram till mig , sedan kramade han om mig och jag besvarade kramen .
" Tack så mycket ! Även om det var alldeles för mycket , men tack . " Viskade jag och släppte honom . Då kom Caitlin också fram till mig och kramade mig . Jag var lite frånvarande , jag kunde inte fatta att jag kanske skulle vara med i en serie !
Några timmar senare :
Jag satte på mig andra kläder och slängde mig i soffan , dom andra var och handlade men jag orkade inte följa med , jag hade skyllt på att jag var så trött efter provspelningen. Jag började skriva med Alex igen , jag hade läst på manuset att det skulle spelas in i LA , alltså där hon bodde.
* Du har ingen aning om vad jag vart med om idag :) *
* Åh , vadå ? (: *
* Överraskning, jag vill inte avslöja ifall jag inte får .... *
* Snälla ? :'( *
* Nope , hörs senare , jag måste ringa Justin . *
* Åh okejdå ! Ring mig senare , puss *
* Puss *
Dörrarna gled upp och Justin steg in med dom andra efter sig .
" Hej . " Log han och kom fram till mig och kramade mig .
" Hej . "
Precis då ringde min telefon och jag svarade till det okända numret , Justin kollade på mig med stora ögon .
" Ja hallå ? " Sa jag glatt .
" Hej , det är Dean . "
" Hej Dean . "
" Jo , jag har beskedet om din roll . "
" Och ? "
Jag blundade hårt och väntade på svaret .
" Du fick ....  "



Kort igen , men gillade ni överraskningen ? :) Jag gjorde det , men tror ni hon kommer få rollen eller inte ?
Ganska många novellbloggar tar pauser , eller stänger sina bloggar .. det är ganska tråkigt men jag lovar att behålla min :D Kommentera !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0