Sålänge vi båda andas - chapter 35

" Aa hallå ? "
" Det är Justin , vart är du ? "
" Jag är hos min kompis och fixar mig, vi ses på balen . "
" Vart bor hon ? "
Jag sa adressen och la sedan på ...



Efter flera minuters fixande så var vi klara . Alla tyckte att jag var snyggast men jag tyckte själv att jag såg helt 'okej' ut . Jenny var alldeles perfekt ! Men eftersom vi inte var vänner så kunde jag inte säga det till henne , även om jag skulle göra det lite senare . Undra vem hennes dejt var ..
" Vi går till limosinen nu . " Log Penelope .
Hennes föräldrar hyrde en chaufför till henne alltid , så hon hade en privat chaufför och limosin. Vi satt på våra masker , halva vårat ansikte försvann och vi kunde vara vilka vi ville. När vi kom ut så stod en limosin där , men den var inte hennes. Utanför dörren stod en kille lutad mot fönstret men en svart mask , kostym och alldeles perfekt leende. Jag tror jag visste vem det var , han stod där och väntade på någon . Jag kunde känna igen honom på avstånd , hans lukt , hans leende , tillochmed genom eld. Jag gick emot honom och stannade mitt emot honom .
" Hey beautiful . " Log han och räckte fram sin hand mot mig .
Jag tog handen och han ledde in mig i bilen , vi satte oss och han smekte mitt ansikte . Han försökte sedan dra upp min mask lite , då stoppade jag han med min hand . Jag skakade på huvudet och han log ett snett leende .
" Bara snabbt ? "
Bilen började köra och jag såg hur mina vänner hoppade in i den andra bilen och körde efter oss .
" Måste du försäkra dig om att det är jag ? " Log jag och rörde mig i takt till musiken , pitbull - hey baby .
" Inte nu längre . " Sa han och böjde sig fram för att kyssa mig .
Jag skrattade och lutade mig bakåt så att han inte kunde , han suckade besviket .
" Du måste förtjäna det , tyvärr . "
" Och hur ska jag göra för att förtjäna det ? "
" Jadu , det kan du klura på . "
" Så jag kommer inte ens få dansa med dig om jag inte förtjänar det ? "
" Snabbtänkt , jag gillar det . "
Då var framme och bilen stannade precis framför den lilla rödan mattan in , det var ett fåtal fotografer som tog kort där .
" Får jag lov ? " Frågade han och höll sin hand framför mig .
" Den förtjänar du . " Jag tog min hand i hans och vi gick ut , det blixtrade smått runt oss och vi gick in . Där stod vakter och frågade namn .
" Serena Saywer och min dejt . "
" Okej . " Sa han och stryckte oss i hans häfte , vi steg in till den dekorerade lokalen , snarare huset och satte oss vid ett bord .
" Ska jag hämta dricka ? " Frågade han och jag kollade runt lite , jag hittade tjejerna en bit bort .
" Visst . "
Han reste sig och försvann , då kom en annan kille som jag inte kunde se vem det var och satte sig vid mitt bord .
" Så du sitter här alldeles själv ? "
" Det vet man aldrig . "
" Vem är din dejt då ? "
Jag sneglade mot Justin som hällde upp bål i två glas , jag log lite och vände tillbaka blicken till killen .
" Varför så intresserad ? "
" Så jag vet vem jag ska undvika att träffa ensam i en tunnel . "
" Jag antar att vi har masker av en andledning . "
" Hmm , det stämmer . "
Då kom Justin och satte sig vid bordet igen , han kollade på killen och sedan på mig . Jag kvävde ett skratt .
" Så det är du ? "
" Ursäkta ? "
" Får jag lov ? " Frågade sedan killen och räckte ut handen mot mig .
Jag skrattade lågt och tog hans hand .
" Jag antar att du är den som förtjänar den . " Log jag mot Justin och reste mig upp .
Han skrattade lite och nickade mot dansgolvet . Jag nickade och killen utan namn ledde mig mot golvet . Vi ställde oss tätt intill varandra och började röra oss i en rytmisk takt . Inte lungt utan bara helt vanligt dansande , svårt att göra lungt när låten var Flo Rida- Club can't handle me.  Jag kollade under hela dansen på Justin som satt och pratade med någon , en tjej . Jag hoppades på att han skulle komma och avbryta dansen.  När musiken stannade och det skulle komma nästa låt så bad han om en till dans . Jag nickade , och vi forsatte att dansa vilt . Men då verkade Justin få nog och ursäktade sig till tjejen , sedan gick han emot mig och tog platsen brevid mig .
" Tyvärr , hon är min . "
Jag log ursäktande mot killen innan jag la armarna om Justins nacke och andades in hans doft , han la armarna om mig och suckade lättat .
" Varför gjorde du så för ? " Viskade han i mitt öra medans vi rörde oss någorlunda.
" Ville se hur du skulle reagera , nu vet jag och du förtjänar allting ikväll . "
" Så jag kan kyssa dig nu ? "
" Tyvärr , för nu ska du få se mina vänner . "
" Vet dom att det är .. jag ? "
" Typ , men dom kommer leka att dom inte gör det så oroa dig inte . "
" Okejdå , vart ska vi ? "
" Hitåt . " Sa jag och tog hans hand , sedan ledde jag han till alla andra som stod i en ring där och pratade , det verkade som om dom pratade om någon .
" Hej tjejer , dethär är Justin . " Sa jag och drog honom brevid mig .
Alla log mot oss och hälsade medans dom sa sitt namn .
" Trevligt att träffas . " Log han och la armen om min midja .
Han verkade inte se att Jenny stod där vilket glädje mig lite , då skulle dom iallafall inte prata så mycket , om hon nu inte skulle säga något till honom .
" Detsamma , men vi har någonting att säga till dig Serena . "
" Aha men Justin kan lyssna , det gör inget . "
" Cody är här med någon annan . " Sa hon oroligt och kollade vart hon kollade , där stod han med någon tjej .
Cody hade jag nästan vart tillsammans med förut , tills Jenny förstört det . Jenny brukade annars alltid sköta sådana här situationer men nu stod hon bara där och rörde om i sin bål . Jag kunde slå vad om att det var hon som ringt honom och bett honom göra det ! Men nu när han stod där men någon annan så brydde jag mig nästan inte , jag hade ju Justin men ändå .
" Aha okej . " Sa jag och försökte låta oberörd . Justin kollade också på honom och vände sedan tillbaka sig mot mig .
" Med Vanessa . "
Vanessa var en tjej jag verkligen inte gillade , snarare hatade . Hon hade nästan förstört mitt liv ett tag , jag kände hur ilsken jag blev och bara ville gråta .
" Det gör inget . " Sa jag tyst och lutade mig mot Justin .
" Va ? Jag trodde du .. "
" Jag gillar inte honom längre , han kan vara med vem han vill , han förtjänar dom sämsta . " Sa jag ärligt och tittade på Jenny som lika väl kunde ha en skyldig-text i pannan . Jag trodde verkligen inte hon kunde göra såhär mot mig , men tydligen var hon samma gamla Jenny .
" Vilken lättnad , Justin verkar så mycket bättre . "
" Det är han . " log jag och kollade upp och se hur han också log.
Jenny därimot såg alldeles rasande ut .
" Men Jenny , du kanske tar hårt på det eftersom du dejtade honom sist ? " Sa jag och kollade mot henne .
" Ehm .. nej .. asså vi .. " Alla kollade skyldigt på henne och förstod samma sak som jag , hon kunde inte ens avsluta sin mening och jag tog ett hårdare grepp om Justin .
" Ha så roligt , vi ska göra någonting annat nu . "
Dom nickade och log , vi försvann och Justin viskade i mitt öra " du är världens finaste . "

Hela kvällen dansade vi , eller pratade med någon . Justin såg ut att ha kul och jag hade absolut superkul . Det kändes bra att vara med mina vänner och samtidigt vara med Justin . Jag hade alltid trott det var Justin eller vänner , nu kunde jag ha båda . Jag lät bli att säga att Jenny var fin och när sista dansen kom som lyckligtvist var lugn så bjöd Justin mig till dansgolvet . Självklart tackade jag ja och när vi stod där och gungade sida till sida så böjde han sig ner för att kyssa mig , denna gång protesterade jag inte ..



Gillade ni balen ? :) Kommentera för nästa ! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0