Sålänge vi båda andas - chapter 34

Jag hängde tillbaka som andra och Justin kom också tillbaka med en påse .
" Är du klar ? "
" Japp . "
" Kom då . "
Vi försvann ut och jag kunde inte sluta tänka på min perfekta klänning , och drömprins , precis som min egna lilla saga ..



När vi satte oss i bilen så kollade Justin på min klädpåse .
" Så hur ser klänningen ut ? "
" Det får du se imorgon , fast jag har nästan lite dåligt samvete att jag inte ens har sagt någonting till Caitlin . "
" Nejdå , bal är inte direkt hennes sak . "
Jag kände återigen att det gjorde ont när han sa så , men jag log iallafall.
" Jag vet . "
" När börjar det imorgon då ? "
" Klockan sju . "
" Det måste vara första gången jag går på en såndär fest . "
" Va?! Det är ju en gång om året , den bästa festen av alla . "
" Du har aldrig öppnat en burk. "
" Haha vad rolig du är . " Sa jag sarkastiskt och himlade med ögonen.
Vi stannade utanför mig och jag smög ut , men kunde inte försvinna från kamerorna . Justin dök upp vid min sida och ledde mig till lobbyn dit dom inte kom in . Jag suckade lättat gick in i hissen , han tog min hand och jag lutade mig mot hans axel. Dörrarna öppnades och vi gick in , dom satt i soffan och jag satte mig brevid Caitlin och Justin brevid mig.
" Hade ni roligt då ? " Frågade Chaz med ett hånleende .
" Japp , vi köpte balklänningar och åkte luftballong . "
" Ska ni gå på bal ? " Frågade Caitlin häpet .
" Imorgon , maskerad . " Meddelade jag stolt men dom log bara , ungefär detdär leendet roligt för er men ingenting vi vill gå på .
" Vi har haft en lång dag , vi borde gå och lägga oss . " Gäspade Dylan.
Jag hörde nästan aldrig honom prata. Alla nickade instämmande så vi gick in till våra rum, jag och Justin kysstes godnatt vid dörren . När jag la mig i sängen började Caitlin och Peyton prata om någon av deras bal medans jag sakta somnade .
När jag vaknade kändes jag alldeles stel , som om jag hade sovit alldeles för länge . Jag letade med handen efter mobilen och kollade på klockan , WHAT ?! Klockan var redan ett , det kunde inte vara sant . Utan ens att se någonav dom andra rusade jag till garderoben , satt på mig det första jag hittade och rusade ut . Där var ingen heller så jag sprang till hissen , med klänningen på armen och sedan vinkade jag in första taxin. Jag mumlade adressen till min vän Penelope där vi alltid fixade oss innan balen. Det var vi i tjejer oftast från skolan . Innan jag flyttade hit så hade jag kollat i serier där det är en grupp som bestämmer , som i Gossip Girl , eller Mean Girls . Men nu visste jag att det faktist var sant , det var oftast Jenny som bestämde hur vi skulle klä oss , men inte jag längre . Jag hann dit lite senare än vad vi skulle mötas egentligen men alla log stort mot mig .
" Serena ! " ropade dom glatt och sprang emot mig i en gruppkram .
Förutom Jenny dom stod kvar och putsade bort någonting från en klänning . Jag hade verkligen saknat alla och vi gick tillsammans tillbaka .
" Så hur är Justin ? " Frågade Penelope glatt .
Skvallret gick runt här fortare än vinden , jag började ivrigt berätta om allting vi hade gjort tillsammans . Dom skulle inte berätta till någon , eftersom då hade jag skvaller att berätta om dom . Så funkade det här , tyvärr .
" Så han är din dejt till balen ? "
" Japp . Men lova att ni inte ens vet att det är han , dom är inte likadana som oss , lova ! "
" Inte ett ord . "
Vissa av dom var yngre , vissa var äldre än oss. Vi ville att dom ska var yngst skulle lära sig av oss och så vidare .
" Det här är så spännande , är resten och fixar klart allting ? "
" Japp , precis som du ville . "
Det kändes anigen konstigt att dom följde mina order .
" Vi börjar fixa oss . " Sa jag och vi gick tillsammans till massagestolarna.
Vi bytte om till bara badrockar och la oss ner , dom började massera oss och min mobil ringde . Jag letade efter den i väskan medans någon masserade hela mig .
" Aa hallå ? "
" Det är Justin , vart är du ? "
" Jag är hos min kompis och fixar mig, vi ses på balen . "
" Vart bor hon ? "
Jag sa adressen och la sedan på ...



Balen får en alldeles egen chapter :) kommentera vad ni vill ska hända !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0