Sålänge vi båda andas - chapter 31

" Du sa ju att det här var en video , sa du inte ? "
" Ja ? "
" Brukar inte dom i videorna typ få tjejen i slutet ? " Log han .
" Dom bästa låtarna joo .. "
" Vad bra då , du måste tillhöra en av dom bästa låtarna . " Log han och böjde sig över bordet .
Jag mötte honom halvvägs , våra läppar möttes och för några sekunder stannade världen ...




Eftersom att det var tomt härinne så gjorde det ingenting . Inte ens dom vid kassan sa någonting , när hans läppar lämnade mina log han lite och vi båda lutade tillbaka oss .
" Nykära ungdomar är så sött . " Log den ena mannen på dålig engelska . Jag rodnade och Justin började skratta .
" Vill du gå ? " Frågade han sedan .
" Nejnej , det är så skönt att bara sitta här . "
" Haha okej . "
" Vi beställer en muffin . " Sa jag samtidigt som jag reste mig och gick mot kassan .
" Två chokladmuffins , tack . "
" Visst , någonting annat ? "
Jag såg en glassmaskin bakom honom , jag kunde inte låta den stå där utan anledning .
" Och två jordgubbsglassar med strössel . "
" Okej . "
Han fixade iordning allting jag hade bett om , jag tog fram plånboken .
" Hur mycket ? "
" Det är gratis för er . " Log han .
" Åh tack ! Men det behövs inte , jag betalar gärna . "
Innan han hann protestera så gav jag honom en tio-dollarssedel i handen .
" Behåll växeln . "
" Tack . "
" Det var så lite . "
Jag tog glassarna och muffinsen , sedan gick jag tillbaka till Justin och han log stort .
" Serena storhandlar . "
" Tyst med dig , om du inte vill ha så kan jag äta . "
" Jag äter för din skull . "
Vi skrattade och jag räckte över hans saker till honom , vi åt glassen först . Han tog den rosa glassen i sin lilla plastsked och räckte till mig som om han skulle mata mig . Jag log och öppnade munnen , sedan gjorde jag samma sak till honom .
" Kom här brevid mig istället . " Log han och jag gjorde gärna som han sa .
Jag lutade mig mot honom och han lutade sig mot fönstret så att vi halvt låg där , jag tog min muffin och när jag skulle lägga den i munnen så tog Justin en tugga .
" Justin ! " Skrattade jag och kollade på honom .
Han flinade och pussade mig snabbt .
" Om du vill vara själv hela dan så kan jag fixa det . "
" Verkligen ? " Sa jag glatt .
" Japp . "
" Gärna , inte för att jag inte gillar dom andra men det skulle vara skönt med bara oss två . "
" Jag förstår dig , dom tar inte illa upp . "
" Så .. vad ska du hitta på ? "
" Jadu , det får du se sen . "
" Vi säger till dom andra att dom kan utforska staden lite . "
" Japp . Men det är bäst att vi åker nu så att vi hinner göra någonting på ... min överraskning . "
" Som du vill sir . "
Vi reste oss och tog undan våra saker , tackade och satte oss i bilen ...


Även fast det ser kortare ut , så är dom ändå korta , ska göra nästa extra-lång med Justins överraskning . Påtal om överraskningen , vad tror ni att det är ? :) säg gärna förslag så tar jag gärna med det .
Och juste detta är en LÄSARFRÅGA :
Tycker ni att det är bättre eller sämre när det är detaljaktigt , snälla skriv inte att det är bra som det är för jag skriver oftast olika . Hur mycket detaljer ska jag skriva ? Kommentera :D


Kommentarer
Postat av: Neejra<3'

Jag gillar det mkt detaljert ")

2011-03-03 @ 18:05:03
Postat av: Rebecka

Det är likom svårt o säga , men jag tycker att det är roligt när det varrierar lite med detaljer o sånt xd :DDDD

2011-03-04 @ 19:37:14

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0