Sålänge vi båda andas - chapter 29

" Justin , Justin det är du . " Sa jag och pekade på skärmen .
" Ja , jag vet . Coolt va ? " Skrattade han .
" Ja , wow . " Sa jag och började nu följa programmet .
Jag flyttade mig aningen närmare Justin och då öppnades hissen , in steg Caitlin och resten ...


" Hej . " Sa dom glatt och slängde sig i sofforna brevid oss.
" Hejhej . " Sa jag blygt och flyttade mig lite ifrån Justin , kändes lite konstigt hur jag hoppade mellan två personer så snabbt.
" Varför lämnade ni festen så tidigt ? " Gäspade Peyton .
" Jag ramlade och slog mitt huvud i en gren eller vad det nu var , där vi toaletterna typ så jag ville åka hem , jag var ganska trött också och Justin följde med. " Ljög jag .
Egentligen ville jag inte ljuga eftersom dom var mina närmaste vänner , men att säga att jag hade slagit det i ett handfat skulle nog inte göra saken mycket bättre.
" Aha okej , ska nog byta ditt namn på min telefon . "
" Till vadå ? " Skrattade jag .
" Klumpiga Serena . "
Alla började skratta och reklamen tog slut på programmet .
" Åh nu börjar det igen ! " Log jag och la mig ner , jag kände hur Justin närmade sig mig lite .
" Vad ? "
" CSI , Justin är typ med .. "
" Vad coolt . " Flinade Chaz och la sig också ner i hans soffa .
När det var slut så gick vi alla och la oss , vi körde dendär tjej och killrum saken , det kändes bättre ..
" Vakna . " Viskade någon i mitt öra .
Jag trodde jag drömde , men rösten kändes alldeles för äkta . Jag fladdrade med ögonlocken tills jag såg klart och tydligt Justins ansikte , det var bara några få centimeter från mitt .
" Var alldeles tyst och kom dit ut , jag väntar på dig i lobbyn . " Forsatte han att viska och jag kollade konstigt på han men nickade sedan . Han log och pussade mig snabbt , jag reagerade inte ens utan han klev av sängen och försvann ut ur rummet . Jag satte mig upp och såg att alla sov , inte konstigt att han viskade . Jag gäspade stort innan jag gick och valde ut några enkla kläder , jag hade ingen aning om vad vi skulle göra men oavsett vad så skulle jag varken se för uppklädd ut eller för 'slappig' ut . Jag ställde mig framför speglen och drog några lätta drag med borsten som låg där på det lilla bordet och gick sedan ut ur rummet , jag gick ljudlöst till hissen och gick sedan in .
I lobbyn väntade Justin och när han såg mig log han stort , jag gick fram till honom och skrattade lite .
" Vad var så akut att du väckte mig ? " Log jag medans vi gick ut .
" Inget akut .. men jag vill äta frukost med dig . "
" Aww , vad gullig du är . " Rodnade jag .
Jag kollade bakåt och såg dendär mannen som jag hade sett när vi hade spelat in musikvideon ,han hette ... Kenny . Jag log mot honom och förstod inte varför han skulle med . Men så fort han öppnade glasdörren från lobbyn så förstod jag . Minst tjugo papparazzis stod där och tog miljontals kort . Jag såg nästan inte Justin mellan blixtrarna , jag såg dock att hans leende försvann . Ingen sa någonting och Kenny trängde fram oss två till en bil och jag hoppade snabbt in , med nästan lite panik och suckade lättat när jag låste bildörren. Justin hoppade in på andra sidan och startade snabbt bilen och tutade eftersom det var några som tillochmed stod i vägen , Kenny röjde på vägen och tillslut kunde vi åka .
" Förlåt . " Mumlade han och körde vidare .
" Det gör inget , men shit vad mycket blixtrar , är det så jämt ? " Frågade jag chockat .
" Typ .. blir lite irriterad faktist . "
" Jag förstår det . "
" Jag kör oss till ett ställe lite längre bort , vill bort från stan lite . "
" Absolut . " Log jag och försökte ignonera min hunger som absolut inte ville vänta på att köra från stan .
Men också , hellre det än vara fast mellan massa galna kameror .
" Juste, vet din mamma att du är hos mig ? "
" Jo , eller typ . Hon är kvar i Atlanta för att sköta lite saker , jag vet inte om hon vet att jag bor med dig , eller om hon tror att jag bor på hotell , varför undrar du ? "
" Vill ju inte direkt att hon ska bli sur på mig . "
" Varför skulle hon bli sur på dig ? " Skrattade han .
" Vet inte . "
" Så .. hur är det med huvudet ? "
" Jättebra ! "
Jag hade faktist inte känt någonting idag överhuvudtaget , jag hade inte heller drömt en mardröm .
" Sen när dom åker hem igen , så ska jag också hem . " Mumlade han sedan och kollade noga på vägen .
" Okej .. " Mumlade jag tyst och besviket .
" Men du kanske kan komma till mig ett tag ? "
" Justin , jag måste gå i skolan vetdu . "
" Men du kan ha hemskolning med mig . "
" Haha ! Det skulle inte väcka lite misstankar med all papparazzi och sånt ? "
" Spelar ingen roll , dessutom behöver dom inte ens veta , komigen ! "
" Kanske .. "
" Sen har du sommarlov . "
" Sen har du turne . "
Hans leende försvann och jag ångrade inte vad jag sa .. sant var sant .
" Det är först efter sommaren . "
" Är det så långt tid ? " Sa jag glatt .
" Japp , så du behöver inte oroa dig . "
" Kanske efter sommaren så .. " Jag ångrade att jag hade sagt någonting och avslutade inte meningen .
" Så ? "
" Nej inget . "
" Så är vi närmare varandra än någonsin och du kommer med mig på turne , vilken bra plan . " Skrattade han och svängde in på en liten parkering . Det var ett litet hus och det var ingen därinne , men Justin verkade säker på att det var rätt ställe så vi hoppade ut ur bilen .
" Ja eller hur . " Log jag bara och skrattade lite .
Sedan gick vi in i den folktomma kafeterian ...


Raderade förra inlägget , ni som hann läsa , sorry !




Kommentarer
Postat av: victorua

Jätte jättebraa!!!!!! Du är så duktig på att skriva!! Älskar den här bloggen!! Skulle du kunna skriva några chapters idag vid typ 2-6 tiden för jag ska åka buss i 4tim då och jag vill gärna ha nått bra att läsa ( jag här ju böcker men den här novellen e lungt mkt bättre!!) Du måste verkligen inte men de skulle va kul :) <3 kram

2011-03-03 @ 10:44:05
Postat av: victorua

Jätte jättebra!!!!! Du är så duktig på att skriva! Skulle du kunna skriva några chapters vid 2-6 tiden idag för jag ska åka buss i 4tim då o vill gärna ha nått att läsa ( jag här ju böcker men den här e lungt bättre!) Du maste verkligen inte men de skulle va kul!!! Älskar verkligen den här bloggen!! :D <3 Kraam

2011-03-03 @ 10:53:23
Postat av: victoria

Victoria* oj råka bli 2 likadana texter :-P

2011-03-03 @ 10:55:00

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0