Ljudet av ditt hjärta - episode 31



(Caitlin ser ut som Demi Lovato, såå nu vet ni! )


Efter att vi hade spenderat hela två timmar på Forever21 så gick vi till den affären som killarna ville, jag gick runt och kollade på alla kepsar medans dom andra kollade på skor.

Jag hittade en fin, den var lila så jag tog den i handen och gick till kassan.

" 4.50$ tack. " jag räckte fram en sedel och skyndade att lägga den i kassen för Justin kom mot mig sedan la jag kassen bakom ryggen och vände mig om.


" Hejsan, vad gömmer du för något? " frågade han och log.

" Suprise! " sa jag och räckte fram påsen till honom.

Hon i kassan gick till bakrummet.

" Tack shawty, men du ska inte köpa presenter till mig utan tvärtom? "

" Äh, lägg av. "öppna" den. "

Han tog upp kepsen ur kassen och log stort.

" Aww tack sweetie. " han kramade om mig och pussade mig snabbt på kinden.

" Varsågod. " log jag .

" Jag skulle krama dig, men de är tiotals papparazzis utanför, är de okej? "

Jag nickade och skrattade lite. " självklart. " sa jag lite besviket också, fan för papparazzis!


Ingen köpte något annat i butiken, när vi gick ut var det alldeles galet. Vi kunde knappt ta oss fram, vi var ändå så många. Fansen omringade oss och Justin skrev några autografer. När vi kom till ett lugnare ställe för typ 20 sekunder så hann Justin viska till mig.


" Jag drar med killarna så ni kan shoppa och äta, ringer snart, okej?"

" Visst. " svarade jag diskret och nästan osynligt kysste han min hjässa. Ingen kunde ha sett det, sedan forsatte killarna mot ett annat håll tillsammans med alla kameror, endast ett par stannade kvar några minuter innan dom tröttnade.

" Åh, fattar inte hur dom orkar. " suckade Caitlin.

" Inte jag heller, låt honom ha ett liv. "

" Mm, ska vi äta någonstans? "

" Visst. "

Vi stannade och kollade runt lite.

" Åh dom där har jättegoda pannkakor. "

" Okej, då går vi dit. " log jag och vi gick dit och beställde mat som vi sedan åt under prat.


Vi åt, shoppade lite till innan vi slutligen bestämde oss för att åka hem, sammanträffande nog ringde Justin precis när vi gick ut från den sista affären.

" Hej du. " svarade jag.

" Hej, är ni klara snart? "

" Vi är pre.." Caitlin la handen framför mig och började skaka på huvudet. Jag mimade ett tyst "va?"

" Säg inget. "

" Hallå?`" ropade Justin i luren.

" Oj, förlåt. Nej inte direkt .. " Jag kollade på med undrade blick och lyfte på axlarna.

" Säg att vi syns ikväll på festen . " viskadde hon och jag fattade inget, men aja.

" Okej, ungefär när är ni klara då? "

" Eh jag vet inte, så jag antar att vi ses på festen ikväll istället. " sa jag och skrattade nästan åt hur dum jag lät.

" Hur visste du om den? De skulle ju vara en överraskning. " klagade han.

" Aw, men vi ses sen. " sa jag och var tvungen att avbryta samtalet för Caitlin gjorde tecken för det. Fick man aldrig prata klart på dethär stället?

" Okejdå.. "

" Puss! " skrattade jag.

" Puss. "

Jag la på.

" Vad är det för fest vi ska till? " frågade jag förvirrat medans vi gick emot vägen.

" En fest som våran gemensamma vän har anordnat. "


" Okej, men vart ska vi nu? CAITLIN VAD GÖR DU?! " skrek jag sedan plötsligt när hon öppnade någons bildörr.

" Ta de lungt, det är min. " skrattade hon. " hoppa in! "

Jag gjorde som hon sa och knäppte fast bältet.

" Jag har kläder som du kan låna på hotellet, vi åker dit om typ tre timmar. " log hon .

" Okej .. " sa jag osäkert som fick henne att skratta, sedan körde hon iväg.


Klänningen jag fick låna var svart, lite rosa och lila. Den satt tajt och var ganska snygg. Caitlin ville färga mitt hår lite lite ljusare, först var jag osäker men äh, så hon färgade det. Jag lockade sedan håret lite och sminkade mig, för en gångs skull kunde jag känna min fin inför Justin.


" Okay, så nu har jag allt tror jag, klockan är .. 10 så vi kan åka nu. "

" Okej, hur kommer vi dit? "

" Vi får nog ta taxi, för Justin kommer säkert sen skjutsa hem alla. "

" Jag ringer en, eller eh, gör du de. " skrattade jag och hon tog upp sin mobil och beställde en taxi.


Det tog bara fem minuter för den att komma, och till festen tog det ungefär tjugo minuter, vi delade på taxisumman och gick sedan ut till en stor lyxvilla.

" Omg. " mumlade jag medans vi gick mot huset.

" Om vi tappar bort varandra så , äh vi hittar nog varandra direkt men vi håller oss nära. "

" Okej, är dom andra här? "

" Nä, det tror jag inte. "


Vi öppnade dörren och hela huset dunkade utav musiken, just nu spelades Give me everything med pitbull.

" Heeej! " hälsade en tjej såfort vi kom in.

" Heej Payton. " sa hon och dom kramade om varann. " dethär är tjejen som jag pratade om, den andra Caitlin. "

" Vi kallar dig .. Catie. " skrattade hon och gav mig en kram också.

" Jaha okej. " log jag och sedan gick vi in mot köket.

" Här finns det dricka. " sa hon och det fanns många burkar, och någon slags bål kan man säga. Även sånadär typiskt röda muggar som alltid finns i high school filmer.

" Vill du ha? " frågade Caitlin som hällde upp lite i ett glas. " Visst. " svarade jag och hon räckte det till mig.

" Tack. "

" Varsågod, men jag ska dit bort och kolla, vill du med? "

Jag skymtade dit, där fanns tydligen en pool.

" Nej tack, jag stannar nog här och hittar nog att prata med. " skrattade jag och hon nickade.

" Ses sen. "


Hon försvann och jag letade en stund efter killarna men dom verkade inte ha kommit, först gick jag runt i lägenheten lite men hittade inget intressant, alla röster plus musiken gav mig lite huvudvärk så jag tog en liten klunk utav drickan och grimaserade åt smaken. Jag suckade och gick uppför trappan istället, det var fint inrett härinne, jag kollade överallt och såg att man kunde gå upp yttligare en trappa så man kom till taket. Självklart var jag tvungen att se, men dom hade som en balkong längst uppe, med räcke och allt, tillochmed stolar. Jag ställde mig vid räcket och la mitt glas på bord .


Där stod jag säkert en timme och bara tittade mot himlen, jag kände mig närmare mamma på något sett. Hon var en stjärna nu, någon bland alla dessa miljontals.

" Så häruppe är du alldeles ensam babe. " sa en välbekant röst bakom mig och jag hörde hur han tog det sista trappsteget.

Jag vände mig lyckligt om och såg han, han var så vacker att jag tappade andan.

" Inte nu längre. " log jag .

Han kom emot mig och han la armarna runt mig, jag la även mina runt hans och lutade kinden mot hans bröstkorg.


" Förlåt att jag är sen, men bilen började strula så vi fick gå. "

" Det är okej, du är ju här nu. "

" Ja, och jag skulle inte vela vara någon annanstans. "

Efter en stund skrattade han lite.

" Smakar bålen gott? "


Jag släppte han och han tittade ner på mig, trots jag hade klackar var jag inte längre än honom, och jag var ju bara 15, fyllde därimot 16 om några veckor.

" Inte direkt, därimot smakade jag bara lite. "

" De är bra.. " log han och vi fann varandras händer, jag gick emot räcket igen och denna gång ställde han sig bakom mig och höll sina händer på mina på räcket.

" Fryser du? " frågade han och jag skakade på huvudet trots jag hade gåshud över hela armen.

" Här, du får min jacka. " sa han och la sin jacka över mina axlar och la sedan tillbaka händerna.

" Tack Justin. "


Jag skymtade Caitlin därnere bland massa människor, bland annat med Chaz och Ryan.

" Förlåt jag visste inte att dom skulle komma. "

" Det gör inget. " sa jag leendes.

" Jag har en sak till dig. " sa han sedan och letade fram något från sin ficka.

" Säg inte att du har köpt något. " sa jag och han skrattade.

" Du behöver inte bära det, om du inte vill .. men jag tänkte att när du är ifrån mig så kanske du minns mig iallafall. " sa han och la ett silverhalsband i min hand.

Det var en tunn liten kedja, med ett litet hjärta där de var graverat ett J.

Jag kunde tårarna börja rinna.

" Gillar du den? " frågade han när jag inte sa något.

" Ja, den är jättefin, tack så mycket Justin. " sa jag och torkade min tår.

" Kan du hjälpa mig att sätta på den? "

" Absolut. " sa han och jag drog mitt hår till en sida och han la halsbandet runt min hals innan han slutligen knäppte det och det föll löst mot min hud.

" Jag kommer aldrig aldrig glömma dig, oavsett vad. "

" Tack.. " sa han tyst. " har jag sagt föresten att du ser obeskrivligt fin ut idag? "

" De har du säkert. " log jag snett och han skrattade.

" Men just nu finare än någonsin. "

" Tack Justin. " log jag och han tog mina händer och sträckte ut dom åt sidorna, tillsammans med sina som om vi skulle flyga. Sedan viskade han:

" If you're a bird, iam a bird. "



Dom är så söta! Som sagt, Caitlin ser ut som Demi Lovato .. vi får låtsas att självaste Demi .. äh de kommer kanske senare i novellen, kommentera! :D


Kommentarer
Postat av: Alva

Braaa!! :) mer!<3

2011-06-19 @ 23:01:10
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/
Postat av: lol

JÄVLAR VILKA BRÖST!!!! o.O

2011-06-19 @ 23:06:08
Postat av: Johanna

mer :)

2011-06-20 @ 09:05:50
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Cissi <3

Super bra!!!! Mer! Snälla kan du skriva ett chapter till!!?? Sitter i bilen på väg till landet och har inget att göra... kollar in på din blogg typ varannan minut för att se om du skrivit mer :) <3

2011-06-22 @ 22:03:52
URL: http://cissanzz.blogg.se/
Postat av: ebba :)

tycker samma som cissi, jag kollar din blogg hela tiden,(när jag är på datorn) skriv meeeeeeeeeeer:D

2011-06-26 @ 18:36:19

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0