Ljudet av ditt hjärta - episode 30


Justin ställde sig upp på en gång när dom två första tittade in, men yttligare två hann öppna dörren helt och kollade på oss. Alla började skratta, det var en tjej och tre killar, jag satte händerna för mitt ansikte och Justin gick chockat fram till dom.


" Vad gör ni här ? " frågade han och gav alla en snabb kram.

" Nä, vi tänkte hälsa på och din mamma sa att du var här.. med hon sa inte att du hade sällskap." skrattade hon och dom andra skrattade också, killarna så att dom fick luft. Jag var nog så röd i ansiktet det gick att bli, jag visste inte ens vilka dom var, fyfan vad pinsamt!

Dom var nog ungefär lika gamla som oss.

" Uh förlåt, gå och sätt er i köket så ska jag bara ta på mig en tröja så kommer jag också. Eh, ja.."

" Okej. " sa tjejen och lät glad, sedan hörde man steg ut och att Justin stängde dörren innan han slutligen kom fram till mig.


" Omg Justin, vem var de? " frågade jag bakom händerna.

Han tog tag i mina handleder och tog bort dom från min ansikte samtidigt som han drog upp mig.

" Dom är mina vänner. " sa han lungt och jag kunde se en svag rodnad i hans ansikte också.

" Vad pinsamt Justin, jag tänker inte visa mig inför dom nu! "

" Äh lägg av, sätt på dig så väntar jag därute okej? "

" Mm. " mumlade jag och han kysste min panna lite lätt.

Sedan tog han en tröja från golvet och drog den över huvudet och gick ut.


Jag gick in på toaletten och kollade mig i spegeln, usch hur jag såg ut. Såret i läppen var som ett rött sår bara, men ändå. Jag bestämde mig för att ta en dusch, snabbt sköljde jag av kroppen innan jag sedan gick in i sovrummet igen och tog med mig underkläder och en rosa långärmad tröja, och ett par jeans, sedan gick jag in på toaletten och satte på mig. Jag borstade mig hår och det var fortfarande blött så jag satte upp det i en tofs bara och gick till dörren. Jag drog ett djupt andetag, komigen du klarar dethär.


När jag öppnat dörren hörde jag tydligt deras röster i vardagsrummet. Jag gick dit och där såg jag Justin sitta i den långa vita skinnsoffan, tillsammans med en annan kille som ligger över den andra långa delen utåt (åh, svårt att förklara å vet inte vad de heter men ni ser på bilden). På dom andra tre stolarna runt sitter resten. Såfort Justin ser mig så räcker han ut handen.


" Dethär är Caitlin jag pratade om. " log han och jag tog hans hand och han ledde mig till hans knä där jag satte mig och tittade generat på alla.

" Hej. " sa jag i försök att lätta upp stämmningen lite.

" Hej, jag heter också Caitlin. " sa tjejen glatt och jag log lite.

" Vilket sammanträffande. "

" Hej, jag är Christian. " sa killen som låg ner och jag slängde en blick mot honom också.

" Chaz och Ryan, Ryan till vänster. " sa Justin sedan och pekade lite på dom.

" Okej, trevligt att träffas. " sa jag.

" Så du är från Sverige? " frågade killen som hette ... Chaz!

" Ja, jag bor i Sverige. "

" Coolt, vi borde åka dit Caitlin. " sa Christian och automatiskt vände jag huvudet dit när jag hörde mitt namn med såklart menade han den andra Caitlin.

Dom andra märkte de och började genast skratta.

" Babe, vi får hitta på ett smeknamn till dig. " sa Justin och smekte min arm lite.


Efter en hel dels pratande så bestämde vi oss att åka till ett jättestort köpcentrum, med tanke på att jag skulle köpa nya kläder. Caitlin nummer 2 tänkte först att hon och jag kunde åka själva, men killarna ville också följa med.

Vi visste att det skulle bli lite jobbigt, men vi fick väl helt enkelt skita i dom.

Jag bytte kläder till en annan tröja, sedan en kort skinnjacka till de. Vi tog på oss skorna och åkte med Justins bil dit, Justin hade övertalat Kenny att låta oss åka själva.


" Åh dit vill jag! " sa jag och pekade mot Forever21.

" Haha, har du aldrig handlat där? " frågade Caitlin.

" Nej haha. " sa jag lite generat.

" Okej, vi går dit då. " log hon och man såg hur alla killarnas blickar blev "åh nej, måste vi? "

" Sen går vi dit. " sa jag och pekade mot en affär med kepsar/skor och sånt, deras blickar blev stora.

" Okej, kom så går vi. " sa Ryan och vi gick mot affären med papparazzis i släptåg. Dock stod det vakter vid ingången så dom inte kom in dit iallafall.


Jag stod och kollade på lite kläder med Justin och Christian medans resten var någon annanstans.

" Åh denhär är fin. " sa jag och tog fram en topp.

" Åh, detta kommer ta långt tid. " gnällde Christian.

Jag började skratta och Justin rotade bland storlekarna.

" Denhär skulle vara fin på dig! " sa han tillslut och räckte fram en klänning.

" Justin, jag passar inte i klänning. " sa jag och kollade på den, den var verkligen fin men jag skulle bara förstöra hela plagget.

" A men snälla, om inte du passar i dendär kommer ingen passa i den. " sa Christian.

" Ey, det är min tjej. " log Justin och tog ett litet osynligt grepp runt min midja bakom hyllan.

" Okej, kan du hålla i den? "

" Absolut. "

Han tog klänningen och hängde den på armen medans vi gick vidare, jag hittade lite snygga kläder som jag gick till kassan med.


" Jag betalar. " protesterade Justin när jag räckte fram tre 50$ sedlar.

" Aldrig. " sa jag .

" Jo. " sa han och började leta efter sitt kort men tjejen i kassan tog redan emot pengarna.

" Haha! " sa jag och lipade mot Justin.

" Nästa gång. " muttrade han och lipade tillbaks.

Christian skrattade åt oss.

" Det blir 130$ .. " hon studerade mitt ansikte ett tag och ställde sig sedan kort på tå för att studera min kropp. " Hm, du skulle möjligen inte vara intresserad utav att vara modell? "

" Tyvä.." sa jag men som vanligt avbröt Justin mig.

" Absolut, vart anmäler man sig? "

" Här. " sa hon och gav mig först tillbaka resten utav pengarna och gav sedan en lapp.

" men skärp dig. " sa jag när hon gav mig en penna också.

" Om inte du fyller i den så gör jag de. "

Jag kollade på honom med "är du allvarlig blicken?" och han tog då pennan och började envist fylla i alla fält...




Kooommentera ! :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-06-19 @ 18:36:49
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Alva

Mer!:)

2011-06-19 @ 20:11:28
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0