Ljudet av ditt hjärta - episode 28




Förra gången hade jag ju bott i Justins lägenhet, det skulle jag även göra denna gången så jag packade upp alla mina saker när vi var där framme i garderoberna som fanns framför sängen. Jag var inte så trött med tanke på att jag hade somnat i Justins knä, jag packade även upp mammas bild och höll om den lite. Jag la den på det lilla bordet brevid sängen, Justin hade rätt, jag skulle leva för hennes skull. Jag packade även in nödvändiga saker som jag skulle behöva i badrummet och satte mig sedan framför teven.


Jag kände hur mobilen i fickan vibbrerade, jag tog upp den. Jag hade fått köpa ett simkort här med tanke att min svenska inte funkade så bra.


* Har du kommit fram? kram pappa. *

* Ja, det har jag. Saknar er, puss. *


Han svarade inte efter det, men min pappa var inte så teknisk och han hade säkert fullt upp med resturangen.

Justin skulle komma såfort han hade vart hemma först lite och så, men jag misstänkte att han hade somnat. Jag hade aldrig kunnat sova i flygplan men med honom gick det på något konstigt sätt, men han hade inte sovit något för han var rädd att jag skulle vakna då.


* Filmkväll eller utekväll? * lyste smset från Justin som jag hade totalmissat medans jag vart och borstat tänderna av ingen anledning.

* Usch, borde jag inte ha sett alla filmer vid dethär laget? *

* Dåså, jag kommer strax :) *


Vi skulle alltså ut, då kunde jag likaväl gå och sätta på mig. Mina klädsval hade verkligen minskat, tur att jag nuförtiden befann mig i LA och hade shoppings möjligheter. Tillslut valde jag ett par jeans, ett linne och sedan en kofta därpå. Ingen speciellt alls, sedan lockade jag håret i min uttråkighet och sminkade mig lite.


Justin kom bara en liten stund senare, han kom in och kollade på mig noga, sedan gav han mig ett varmt leende och kramade om mig. Han hade på sig en röd t-shirt, ljusa jeans och en blå keps.

" Hey beautiful. " sa han och vi släppte varandra.

" Varför dröjde du sålänge? " frågade jag och han kollade undrade på mig.

" Du menar en kvart? "

Jag kollade snabbt på klockan.

" Ojdå. " skrattade jag och han la armen runt min midja samtidigt som vi började gå mot vardagsrummet.

" Antar att tiden inte bara gick sakta hos mig då. " sa han och tittade lite i vardagsrummet innan han gick vidare till sovrummet.

" Vad letar du efter? " frågade jag och han skrattade.

" Nah inget, skulle bara kolla vad du hade gjort här. " flinade han och jag slog till honom löst på armen och han släppte taget om mig skrattandes.

" Jag skojade. "

" Bra. " log jag .

" Kom så går vi. " sa han sedan och vi gick till dörren, jag tog på mig ett par converse och han tog på sig sina .

" Vart ska vi? " frågade jag .

" Det får du se. "


Vi gick in till hans bil och väntat nog så fanns det fotografer där. Jag försökte skymma mitt ansikte så gott det gick.

Vi åkte iväg snabbt och Kenny satt redan i baksätet. Vi skämtade lite påväg vart vi nu skulle, det verkade vara ett köpcentrum när vi väl var framme.

Vi hoppade ut ur bilen men Kenny höll sig iallafall en bit bakom oss så vi hade lite frihetskänsla åtminstonde.


" Caitlin, jag är ledsen om papparazzirna besvärar dig. " mumlade han och dörrarna gled upp till centrumet.

" Lägg av nu. " sa jag och skakade på huvudet.

" Visst dom är jobbiga, men jag klarar mig. "

" Okej bra, jag tänkte vi kunde äta en middag här, om det är okej med dig ? "

" Är du seriös Justin? Kolla hur jag ser ut. " sa jag och kollade allvarligt på honom.

" Du menar väldigt fin? "

Jag suckade.

" Vad rolig du är då, men aja, kom så går vi. " skrattade jag och helt från ingenstans började jag hoppa fram som en liten femåring och brast sedan ut i skratt, Justin också.


Vi kom in på en mysig liten resturang, vi struntade i att människorna stirrade på oss, vi struntade i alla kameror.

" Så vad vill du beställa? "

Jag stirrade in i menyn.

" Åh, har du någonsin ätit kebab? " frågade jag och han började skratta.

" En gång, har du ätit .. nachos? "

" Jaa, det är jättegott! Har dom det här? "

" Ja, de tror jag nog. " log han och han vinkade in servetrisen.

" Har ni tacos här? "

" Absolut. "

" Då tar vi två såna. "

" Och vad vill ni dricka? " frågade mannen och kollade på mig.

" Jag tar sprite! "

" Jag tar cola. " sa Justin och han nickade på huvudet.

Han försvann in i köket och jag och Justin började prata om allt möjligt.


" Så du var fotomodell för en affär i Sverige? " frågade Justin häpet.

" Ja, men de är inte så stort. " log jag och maten kom in, vi tackade och återgick sedan till vårat samtal.

" Jo ganska. " påpekade Justin och tog upp en nacho som var full med köttfärs och sallad.

" Inte i Sverige Justin, dom tar in nya modeller hela tiden. "

" Hur går det med dansen då? " frågade han.

Klumpen i magen kom tillbaka.


Det var ju inte så att jag hade glömt bort dansen, men efter mamma hade dött hade motivationen till att dansa som bortblåst. Jag ville inte dansa längre.. jag älskade det men att dansa skulle kännas som att svika min mamma på något sett. Bara att leva vidare och skratta gav mig skuldkänslor.


" Förlåt, vi pratar om något annat. " sa han ledset och kollade på mig men jag kollade ner i maten.

" Det är okej. " sa jag tyst och jag kände en hand på min under bordet.

Hans blick tvingade mig att kolla på honom.

" Jag kommer alltid finnas här för dig, glöm inte bort det. "

" Tack. " jag log ett snett leende och sedan försvann den sammetslena handen igen.

" Vi äter upp och sedan åker vi tillbaka till lägenheten okej? "

Jag nickade och började äta utav min mat.


Efter vi hade ätit klart och skulle gå tillbaka till bilen var jag glad igen, men det var mer fans och fotografer än någonsin tidigare när jag vart med. Jag blev alldeles yr och försökte hålla mig brevid Justin så mycket det gick. Det blev också för mycket för bara Kenny så det var även några vakter där. Dom skrek alla frågor till Justin, det var med andra ord hemskt.


Jag håller mig väldigt nära Justin utan att röra honom, jag visste inte om vi var tillsammans eller inte, men oavsett om vi var det så skulle vi inte göra det officellt tills det blev mer seriöst.

Först känner jag hur någon drar i min hand bakåt, det tar några sekunder innan jag fattar att jag blir kvar en bit bakom Justin och helt plötsligt så finns det massvis med människor runt omkring mig. Jag såg ingenting annat än okända ansikten och högljudda röster. Dom omringade mig och jag blev puttad mer och mer imitten och tillslut fick jag kämpa för att hålla mig uppe. Någon slog till mig i bakhuvudet medans något träffade min läpp rejält, innan jag kände Justins hand som drog mig ur det hela...



Deeejt ;) kööömmentera

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-06-17 @ 00:54:22
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Cissi <3

Suuuuper bra!! Skriv mer!!! <3

2011-06-17 @ 01:13:18
URL: http://cissanzz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Meer :) jätte bra :D

2011-06-18 @ 00:19:45

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0