ljudet av ditt hjärta - episode 25

" Samma här! " sa han glatt och hans famn var mjuk, han doftade någon slags vanilj och inte alls parfym. Det var ganska skönt med tanke på att jag inte tålde parfym.
" Det känns som evigheter sen! " sa jag och vi släppte varandra för att se varandras ögon.
" Tur att du kunde komma, vad flygresan jobbig? "
Han tog av sig skorna och sedan gick vi tillsammans till köket.

" Rätt så, men jag har sovit ut nu iallafall. "
" Skönt, vad vill du göra? "
" Jag vet inte, har aldrig vart här ju. " skrattade jag .
" Åh juste. " log han och han gjorde dendär minen när han tänkte.
" Man kan verkligen göra vad som helst .. men vad sägs som zoo? " sa han och rynkade pannan.
" zoo? " skrattade jag och han nickade.
" Ja, komigen det blir kul! "
" Okejdå. " log jag och han log stort.
" Fixa dig klart så går vi. "
" Okej. " jag gick mot sovrummet men när jag var vid dörröppningen stannade jag och kollade bakåt.
" Fast .. "
" Fast vad? " undra han.
" Kommer inte folk att undra?.. "
" Oroa dig inte. " log han fast såg själv lite osäker ut.
" Öh, okej. "


Jag fixade mitt hår och gick sedan ut igen och tog min plånbok, nycklar och mobilen.
" Nu kan vi gå. " ropade jag till Justin som redan låg framför teven.
" Okej. " svarade han och kom bara några sekunder senare.
" Du ser jättefin ut! " sa han och jag rodnade.
" Lägg av ! "
" Vad? " sa han oskyldigt och jag skrattade och skakade på huvudet.

Vi tog på oss skorna och gick ut, sedan in i en bil som var i ett garage och han körde. Han körde ut på vägen och det var faktist en fotograf där, jag drog ner mig själv under sätet lite så att jag inte syntes alls och Justin suckade men tyckte nog själv att det var lika nödvändigt.


" Du kan sätta dig nu ordentligt. " sa han och jag satte mig upp och sträckte på ryggen ordentligt .
" Du skulle inte ha behövt .. " började han men jag suckade.
" Det var nog bäst så. " sa jag.
Han svarade inte utan efter en stund började vi prata om annat, roliga saker och Justin sa alltid söta kommentarer.


" Framme. " meddelade han och jag öppnade dörren snabbt och andades in den friska luften.
" Öh? " skrattade Justin och kom efter mig.
" Fick lite smått panik. " mumlade jag och han skakade på huvudet.
Justins livvakt Kenny kom bakom oss medans vi gick in i zoot och köpte biljetter, dom kollade verkligen konstigt på oss när vi gick förbi och folk fiskade upp mobilen
för att kunna ta kort. Jag fattade inte hur Justin tålde detta, jag fick panik och ville bara kasta mig över alla. Okej .. kanske man vill ta kort, jag förstår men jag har
bara kort stubin om man säger så. Tänk er själva, folk står och fotar er och kanske senare skrattar åt uttrycket du har i ansiktet. När vi kom in i parken, där det även
var runt trettio grader så blev fotandet värre.


Vi såg alla slags djur, köpte glass och massor.
" Jag ska gå på toaletten, väntar du här? " frågade han varmt och jag nickade.
" Visst. "
" Kan jag gå med Justin eller vill du att jag ska stanna? " frågade Kenny.
" Gå du bara. "  log jag och skrattade.
" Okej, vi kommer snart. " sa Justin och dom gick iväg.
Bara såfort dom var borta så dök fem tjejer upp och började ta lite bilder, diskret gömde jag ansiktet och vände mig om för att gå mot andra hållet.

" Wait ! " ropade dom efter mig och jag kände mig svimfärdig och orolig.
" Uhm yes? " sa jag på min dåliga amerikanska.
(TRO INTE ATT HON PRATAR SVENSKA MED JUSTIN BARA FÖR ATT JAG SKRIVER ENGELSKA NU MEN FICK BARA LUST ;)
" Are you Caitlin ? "
" Yes, why? "
" We now that you're here with Justin Bieber. Are you dating? "
" Wait, what? "
Hon såg irriterad ut.
" A-R-E  Y-O-U  A-N-D  J-U-S-T-I-N  D-A-T-I-N-G?! " sa hon onödigt högt, bitchigt och bokstavterade varje bokstav som om jag vore trög.
" Yeah, i heard you but why do you think so? "
" Because you're are here togheter?" sa den andra.
" No, and ever if we would why do you care? "

Det var inte meningen att låta så arg men dom tog kort på mig samtidigt som dom skrattade åt mig.
" Uhm hello? its my boyfriend. " röt hon och jag backade omedvetet ett steg undan.
" Shes is right, STAY AWAY FROM HIM ! " skrek den andra och slog till mig på kinden.
Det sved till och jag fattade inte vad som hände innan Justin var där och drog undan mig from dom tre skrikande tjejerna som viftade med armarna omkring sig.

" I HATE YOU, YOU SHOULD DIE !! "
Kenny var på andra sidan och drog iväg dom bort från mig, men jag kunde ändå höra deras röster, hatet mot mig. Sedan när dom inte
längre var inom synhåll släppte Justin mig och började undersöka min kind. Bilderna blixtrade mot oss och jag kände hur Justin drog mig till ett lugnare ställe.


" Tack. " mumlade jag tillslut och satte mig på stolen. Tydligen var vi i något rum.
" Tack? Du blev nästan misshandlad på grund av mig ! "
" Säg inte så, du vet att det inte var sant. "
" Jo det var det visst, gör det ont? "
" Sluta, det känns knappt. "
Jag kände på kinden med ena handen och den var bara lite varm.
" Bra.. hur kan jag göra allting bra igen? "
" Det är bra redan. " log jag och han skakade på huvudet.
" Seriöst. "
" Ursäkta? Jag bor i ditt hus, hur ska jag kunna tacka dig tillräckligt? "
" Säg vem du gillar . " sa han bara och jag fattade inte, han märkte det. " någon kändis alltså. "
" Aha .. jag vet inte .. Usher och Britney antar jag . Varför undrar du? "
" Okej vänta lite.. " han började pilla med sin mobil och jag tog snabbt med min hand bort telefonen ur hans händer.

" Våga inte ens ! jag har träffat dig, det räcker ! "
" Snälla Caitlin .. "
" Nej justin ! Du fattar inte, det var min största dröm att få träffa dig .. men nu känns det inte speciellt alls. Du måste förstå att för mig är detta obeskrivligt, en dröm
att bara få resa hit och allt. Det räcker, du har gjort mitt liv absolut perfekt ! "
Han kollade in i mina ögon och suckade.
" Så snälla .. bara låt det va. " viskade jag och han nickade.
" Om det är vad du vill .. "
" Ja , tack . "
" Det var så lite.  " mumlade han .


Jag småmumlade på dont forget av Demi Lovato medans vi åkte tillbaka.
" Vill du inte åka tillbaka till Kanada nu över ledigheten? "
" Jo, jag ska faktist dit om en månad. " log han och jag log också.
" Berätta om din familj. " sa jag och rätade på mig i sätet med ett leende.
Han började prata om sina syskon, Jazmyn och Jazon och sedan lite om sin pappa. Sina mor och far föräldrar, det där leendet när han pratade om sin familj
det var helt obeskrivligt. Jag gissade på att han älskade sina syskon väldigt mycket och skulle verkligen göra allt för dom .

" Så berätta om din familj " sa han tillslut och jag började med en suck.
" Jag och min pappa har aldrig vart riktigt nära, men han jobbar hårt för att vi ska ha pengar, men nu har vi tillräckligt, tycker jag iallafall. Min mamma är en utav mina bästa vänner, jag kan inte förklara våran relation. Vi är verkligen nära .. Min syster är också någon jag ser upp till, men vi kommer nog få bättre kontakt sen när hon inser att killar och smink inte är hela världen . " skrattade jag och han log.

" Jag måste träffa din familj någon gång lite bättre än sist . "
" Absolut! "


Ett par dagar gick, jag och Justin hade det jätteroligt. Vi var oftast där jag bodde och kollade på film eller annat, efter bilderna på både våran dag och bråk på zoo't hade massa rykten spridits så ville inte ta för mycket risker.
" Vilken film ? " frågade jag men hade redan valt en .
" Du hann inte svara, det blir Easy A ! "sa jag fort innan han svarade och han började skratta.
" Ta den då. " log han och jag brast ut i skratt innan jag skyndade mig till soffan. Jag satte mig brevid han efter jag petat in dvd:en och han log och kollade rakt in i mina ögon.

Då hände det .. han kupade försiktigt handen om min kind och närmade sig mitt ansikte. Jag slutade andas, kände mitt hjärta hoppa ut ur bröstet och försiktigt slöt jag ögonen och jag kände hans läppar emot mina. Hans mjuka underbara perfekta läppar, jag skulle kunna beskriva dom med tusen ord. Dom rörde sig sakta mot mina och kyssen varade bara några sekunder för min mobil började ringa på bordet och han släppte mig och jag började rodna. Han kollade på mig medans jag räckte mig efter mobilen och tog för givet att det var mamma eller något.

" Ja hallå ? " sa jag på svenska.
" Hej, är detta Caitlin? " sa en obekant röst.
" Ja, det är det. "
" Ja hej, jag heter Daniel Lövgren och jag jobbar på Karolinska sjukhuset. "
" Okej ? " 
" Jo .. jag vill egentligen inte berätta detta över telefonen men vad jag vet så befinner du dig i USA. "
" Ja, har det hänt någonting? " frågade jag oroligt och Justin kollade på mitt ändrade ansiktsuttryck.
" Din familj .. har råkat ut för en olycka . "



jag har helt glömt bort att blogga! men kommer nog bli ganska taskig uppdatering under sommaren, hoppas ni gillar sen dom lite längre delarna jag gör sen bara. MYCKET DRAMA HÄR NU, KOMMENTERA!

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-06-07 @ 06:38:03
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: frida

asbra! :)

men ta med en bild :D

2011-06-07 @ 13:39:31
Postat av: Jossan

OMG MEEER!:D



Jag har oxå en JB novell! Läs gärna!:D

2011-06-07 @ 21:30:44
URL: http://jossanheartjustinbieber.blogg.se/
Postat av: Cissi

Meeeeeer!!!! Såååå spännande!!!!

2011-06-07 @ 23:12:03
URL: http://cissanzz.blogg.se/
Postat av: PAULINA

du skriver megabra, fortsäääätt <3<

checka min novell också :)

2011-06-08 @ 18:55:45
URL: http://justindbieberstoryy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0