Live, laugh & love - Friends, boyfriends & enemies - episode 2

(går inte att ladda upp bilder -.- men lägger ändå in delen som jag skrivit.) 


Mark berättade om alla regler, mattider, även vad vi ledare skulle göra. Vi skulle nämligen vara i fyra olika grupper.

Första gruppen var 7-9 år.

Andra gruppen var 10-11 år.

Tredje gruppen var 12-13 år och sista gruppen var endast 14 åringar.


Det fanns ungefär femton barn i varje grupp förutom den minsta där det fanns runt trettio. Med tanke på ålderskillnaden så skulle varje grupp göra olika saker, vissa saker var gemensamma, som måltider och efter varje vecka var det ett uppträdande.


Därför delades vi ledare också in i fem grupper, jag var med Nicole, Kelly, Brittany och Jasmine. Den femte gruppen var den som städade, lagade mat och sådant. Men dom var även i en utav dom fyra grupperna, alltså en från varje grupp städade även, seda byttes det. Jasmine fick börja i våran grupp.

Reglerna var mest till barnen, vi skulle handla och sådant bara, sedan hade vi bara arbetstider. Det var inte så tungt från klockan 7-16 med några raster, sedan från 18-20. Det var ju också så att om du ville gå och göra något för en stund så skulle de inte göra så mycket.

Våran grupp skulle börja med 10-11 åringarna. Vi fick med deras schema sedan samlades vi vid vattnet.


Vi presenterade oss först, sedan tog jag tag i deras schema för att se vad som stod först på tur.

" Okej, har alla packat upp? " frågade jag och alla ropade ett "ja" medans vissa var lite tysta.

" Okej, då går vi igenom allas kläder så vi ser att allting är bra. Jag tar er tre, ta ni dom andra. " sa jag och valde tre barn, en tjej och två killar.

Jag såg att dom andra valde sina barn innan jag gick med mina som tydligen hette Amy, Jazon och Chris. Jag checkade igenom allas rum, innan vi gick tillbaka till vattnet och väntade in allihopa.


Dagen flöt snabbt på, rasterna ägnade vi oss åt att lära känna varandra, sedan fick jag och Nicole uppgiften att handla, vi köpte massvis med mat och sedan lite snacks till deras bio. Vi köpte även lite som vi kunde lägga i vårat eget kylskåp. Dom hade aktiviteter hela dagen, sjöng även lite och valde vilka låtar dom skulle sjunga om en vecka. På kvällen sedan så var jag helt slut och slängde mig på soffan i våran stuga.


" Utmattande. " suckade jag och satte upp håret i en slarvig tofs.

" Verkligen, men det var roligt iallafall. "

" Ja. " sa jag och satte på teven. Det fanns inte många kanaler så jag stängde av.

" Inte så bra mottagning här .. " mumlade jag .

" Nej, jag märkte det. Men jag tog med mig min dator, ska vi kolla på film ? "

" Visst, sätt på någon så hämtar jag våra snacks. " skrattade jag och gick in i köket. Efter jag poppat popcorn så bytte jag till mjukisbyxor och satte mig i soffan.

" Det blir Easy A, har du sett den? "

" Nej. "

" Bra. "

Filmen sattes igång och vi kollade på den, sedan gick vi och la oss.


På morgonen vaknade jag för att det var så olidligt varmt i rummet, olyckligtvist så hade jag solsidan utav rummet. Jag gick in i badrummet och tog en dusch, efter säkert tio minuter så gick jag först ut och smörjde in mig. Sedan satte jag på mig en blå t-shirt med jeansshorts. Jag lät håret falla i vågor nedför axeln och sminkade mig lite med mascara och kajal.


När jag kom ut från badrummet hade Nicole vaknat och gick in i badrummet, hon duschade också sedan plattade hon håret och satte upp det i en tofs, hon satte även på sig en jumpsuit.

" Vi måste nog gå och göra frukost. " gäspade hon och jag nickade.

" Ja, tror det också. "

Jag som hade börjat smsa med en kompis avslutade konversionen och la mobilen på sängen.

" Vi måste göra frukost, you know. " skrattade hon och jag suckade.

" Jag hoppas verkligen dom har börjat redan. " sa jag och stängde dörren till stugan.

Det var redan fint väder, det skulle säkert bli runt trettio grader idag.


Vi kom in i salen där dom höll på att duka fram frukosten redan, dom behövde ingen mer hjälp så vi fick i uppgift att väcka alla barnen. Jag och Nicole fick en bra idé och tog två kastrullock i händerna och gick in i stugorna slåendes med locket emot varandra. De flesta flög direkt upp ur sängen och jag och Nicole brast ut i skratt.


När alla var vakna så kunde vi äta frukost medans vi förebrede oss inför dagen som skulle innehålla sång, dans, kanotturer och att spela trummor. Jag kunde knappt bärga mig till att få lyssna på när alla bankade på trummorna, blä.


När vi sjöng lite så satt jag med Amy, hon jag hade varit med tidigare. Hon skulle sjunga solo med låten Dont Forget med Demi Lovato. Låten passade verkligen hennes röst, hon var jätteduktig för att vara elva år gammal!

Hon skulle samtidigt även spela gitarr, begåvad som hon var.

" Jag vill inte sjunga själv nu när alla hör, kan inte du sjunga med mig? " bad hon.

" Du kommer sjunga själv sen ändå? "

" Jo, jag vet men jag behöver förebreda mig. " log hon.

" Okej, men jag sjunger ingen bra så att du vet. " skrattade jag och hon skakade på huvudet.

" Det gör ingenting. "


Vi började sjunga på låten, det lät faktist ganska bra, men jag förstörde det mesta tyckte jag iallafall.

" Detdär var jättebra Alyssa! " sa Nicole med häpen min och gick fram till oss.

" Jag håller med, du är jättebra. " sa Amy.

" Ska du säga . " skrattade jag och började kittla henne, hon började skratta för fullt.


På kvällen låg jag utmattad i sängen precis som dagen innan, jag låg själv på sängen för att Nicole duschade. Jag började bläddra igenom mina kontakter på telefonen, jag kom ner till ä och ringde upp numret älskling.

" Hej älskling. " svarade Lucas efter ett par signaler.

" Hejsan. "

" Hur mår du?"

" Jag mår bra, du själv?"

" Sådär, jag saknar dig! "

" Jag saknar dig också, när kommer du och hälsar på? " frågade jag.

" Jag vet inte, kanske nästa vecka. Vi ska till kroatien imorgon, de minns du väl? "

" Ja, jag vet. Men du kanske kan komma på nästa torsdag? Då har du ju kommit hem, det är tisdag idag. "

" Ja, jag kommer då. "

" Jag orkar knappt vänta, men jag måste väl. " klagade jag och suckade.

Han började skratta i andra ändan.

" Babe, det är bara en vecka nästan, jag skulle ha kommit direkt men vi ska upp klockan sex imorgon. "

" Ja, jag vet. Jag klarar mig men lova att du ringer ändå. "

" Absolut, jag ska ringa såfort jag får tag på en telefon. "

" Bra, vad gör du? " frågade jag med ett leende på läpparna. Nicole kom ut ur duschen med handduken virad runt kroppen medans hon letade kläder.

" Ingenting, jag kollar på tv och har precis packat, vad gör du? "

" Ligger i sängen, kommer somna alldeles strax. "

" Aw, tröttar ungarna ut dig? "

" Ganska. " skrattade jag.

" Haha, men jag låter dig sova nu. "

" Okej, godnatt älskar dig. "

" Jag älskar dig också, godnatt. "

Jag la på och Nicole kollade på mig med ett flin.


" Vem var det du pratade med då? "

Hon tog tag i en tröja och shorts.

" Lucas, min pojkvän. " skrattade jag och sträckte på mig lite.

" Det visste jag inte, kommer han och hälsar på? "

" Han lovade att komma nästa torsdag. " log jag.

" Okej, det ska bli kul att träffa han. Min pojkvän ska försöka komma imorgon. "

" Vad heter han? "

" Nathan. " log hon.

" Vad kul! " I samma ögonblick som jag sa det hördes ett knackade på fönsterrutan. Jag satte mig upp i sängen och öppnade den.

" Kolla vem det är, jag ska gå och klä på mig. "


Hon försvann och jag tittade ner, Jasmines ansikte syntes med ljuset från rummet.

" Vad gör du här? " frågade jag och log lite.

" Du menar vi . " hördes Kellys röst innan hon också syntes. Sedan hörde man ett " aj " från Brittany så jag förstod att hon också var där.

" Ja okej, ni då ? "

" Vi tänkte komma och hämta er. "

" Vart ska vi? " frågade jag chockat och öppnade fönstret ännu mera.

" Vi tänkte dra och bada. "

" Aa visst, vänta kom in jag går och öppnar dörren . "

" Asså de går inte att vi gör för mycket ljud, för Mark får liksom inte veta att vi badar, inte heller hon nya ledaren. " sa Kelly och man kunde höra avsmaken i hennes röst när hon pratade om någon ny ledare. Jag insåg först nu att vi hade viskat till varandra.

" Va vem? " sa jag ännu tystare och Nicole kom bakom mig. Hon visste ändå vad vi pratade om för hon hade hört.

" Någon ny som tydligen är med Mark, hon hade bestämt att ledare måste vara inne innan tio.. " viskade Brittany.

" Jaha okej, men vi kommer ner. Hänger du med Nicole? "

" Självklart! Vänta vid bryggan så byter vi om. " viskade hon och dom svarade i en nickning. Vi stängde fönstret och tog våra bikinis. Vi bytte snabbt om och tog en handduk med oss.

" Vad händer om dom kommer på oss? " sa Nicole och kollade på mig medans vi tog på oss skorna.

" Äh, vad är det värsta som kan hända? "


Vi öppnade försiktigt dörren och stängde den sakta, vi småsprang ner till bryggan där dom andra väntade.

" Inte för mycket oljud nu, okej? " sa Kelly och alla nickade.

Vi gick ner i vattnet och pratade, skrattade och hade roligt. Vi försökte verkligen hålla oss för att skratta, så de var nog mer fnitter som hördes istället för skratt.

När vi hade badat klart så tog vi handdukarna på oss och började gå tillbaka, en dörr öppnades och ljuset tändes hos Marks stuga, alltså dendär nya tjejens.


" Hon kommer. " väste Jasmine och alla sprang mot skogen. Där skulle hon kanske inte hitta oss. Men hon måste ju iallafall ha hört när vi sprungit, så hon måste veta att någon är ute, om hon var smart. Vi alla gömde oss bakom dom stora stenarna, det var så mörkt att jag inte såg någon alls, kanske lite utav Nicoles hår som var några centimeter intill mig.

Man hörde hur hennes steg närmade sig stranden, mitt hjärta började slå hårdare.. hon närmade sig allt mer och jag knep ihop ögonen samtidigt som jag pressade mig emot stenen med all kraft som om jag skulle bli osynlig.



Ni verkade gilla den nya ! :) det är så inspirerande att läsa era kommentarer, lägger väl upp näsra LADH imorgon, samma av denna en del :) men ska skriva dom nu såå kommenteeeera


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-06-29 @ 23:37:28
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Justinnovells

MER! jätte bra gillar början! :)

2011-07-03 @ 23:48:17
URL: http://storyofjustin.blogg.se/
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER :D

2011-07-04 @ 20:40:15
URL: http://storyofjustin.blogg.se/
Postat av: Madeleine

GRYMT!!

2011-07-06 @ 02:43:08
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0